Autor Wątek: X308 - wymiana dyferencjału  (Przeczytany 2495 razy)

Offline jazabek wacław

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 693
X308 - wymiana dyferencjału
« dnia: Maj 13, 2017, 16:06:21 pm »
 W końcu naprawiłem w swoim aucie dyferencjał, w najprostszy możliwy sposób, kupiłem używany z XJR. W końcu w aucie jest cicho.
Przy okazji mam pytanie, mam teraz dyferencjał z tak zwaną " szperą ", czy poczuję różnicę ? Zmieniłem też amortyzatory na takie z systemem CATS. W tym momencie jedyna różnica w prowadzeniu to brak hałasu.
Albert Einstein

Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej.

frostbive

  • Gość
Odp: X308 - wymiana dyferencjału
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 14, 2017, 13:00:29 pm »
Lepsza przyczepnosc na sliskiej nawierzchni dzieki mechanizmowi roznicowemu o ograniczonym poslizgu (szpera), XJR ma dluzsze przelozenia wiec nizsze spalanie w trasie, mozliwosc driftowania, przy starcie ze swiatel nikt nie ma przyczepnosci a Ty pelny gaz i jedziesz do przodu.

Tyle tylko ze szpera byla w XJR6 (X300), w XJR8 juz nie.

Offline jazabek wacław

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 693
Odp: X308 - wymiana dyferencjału
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 14, 2017, 19:33:36 pm »
Czyli, jeśli dobrze rozumiem mam taką sam dyferencjał jaki miałem ? Dawcą był XJR z 2001 roku.
« Ostatnia zmiana: Maj 14, 2017, 21:22:25 pm wysłana przez MicGin »
Albert Einstein

Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej.

frostbive

  • Gość
Odp: X308 - wymiana dyferencjału
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 15, 2017, 01:11:40 am »
Masz dyferencjal bez szpery na 100%
W XJR 1994-1997 byly dyfry ze szpera.
Tak myslalem ze masz bez szpery bo na pewno bys poczul roznice w prowadzeniu.
« Ostatnia zmiana: Maj 15, 2017, 21:20:08 pm wysłana przez MicGin »

Offline jazabek wacław

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 693
Odp: X308 - wymiana dyferencjału
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 15, 2017, 07:51:16 am »
Masz rację, też mi się tak wydawało jak sprawdziłem tu :

https://www.jaguarclassicparts.com/uk/jaguar-xj-x308-parts/transmission-and-driveline/differential-assembly/differential-assembly

Numer części dla 4.0 i 4.0 z doładowaniem jest tak sam. Dziękuję za pomoc.
Albert Einstein

Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej.

Offline jazabek wacław

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 693
Odp: X308 - wymiana dyferencjału
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 20, 2017, 12:31:19 pm »
 Było tak pięknie a wyszło jak zwykle. Kupiłem dyferencjał z auta które jeździło, został przełożony do mojego auta i po około 150 km znów jest wycie.

Trochę mnie to zastanawia, przed wymiana używka była sprawna, po wymianie też była cisza. Wiem że kupując używki jest ryzyko, możecie polecić jakiegoś specjalistę w Warszawie i okolicach ?
Albert Einstein

Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej.

Offline Skiciu

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 574
Odp: X308 - wymiana dyferencjału
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 20, 2017, 12:37:50 pm »
pewnie, że jest ryzyko ale żeby po 150 Km znów zaczęło wyć, to albo duży pech albo ktoś nieumiejętnie wymienił... 
XE Portfolio 25d AWD 18'
X308 4.0 Sovereign 00'
X-Type 2.0d 07'
-----------------------
Why drive any other car when you can drive a Jaguar?

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: X308 - wymiana dyferencjału
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 20, 2017, 13:50:43 pm »
A poloski bicia nie maja? Jak tłuką to i dyfer wysiadzie
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

frostbive

  • Gość
Odp: X308 - wymiana dyferencjału
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 21, 2017, 15:08:21 pm »
Jak sie w dyfrze oleju nie wymienia to tak sie dzieje, sa w zasadzie te czesci niezniszczalne poki o nie dbamy.
Moze wymien mu olej na jakis porzadny (nie-castrol) czyli Liqui Moly lub Motul oraz dolej dodatku LM Ceratec, bodajze 5% objetosci mozna dolac.
Ja takim sposobem uratowalem wyjaca skrzynie w Peugeocie 407 ktorej nie chcialo mi sie wymieniac i w zasadzie pomoglo, wyc po jakims czasie przestalo.

Gdy nie wyje to tym bardziej wymieniamy oleje by nie zaczelo oraz stosujemy dodatek z dwusiarczkiem molibdenu (stara wojskowa technologia przeciwzuzyciowa w silnikach samolotow niemieckich ktore tak skutecznie bombardowaly Polske). ;-) Do dzis skuteczna.

Wyzej wymienionych dodatkow ani zadnych innych nie wolno stosowac w dyferencjalach z mechanizmem roznicowym o ograniczonym poslizgu - mowiac jasniej, masz dyferencjal ze szpera to nie jest dla Ciebie.
Rowniez oleje stosuje sie tylko dedykowane do szpery, nie to ze idziemy do motoryzacyjnego proszac o jakis olej do dyferencjalu a oni i tak dadza nam do skrzyni. :D

Offline jazabek wacław

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 693
Odp: X308 - wymiana dyferencjału
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 21, 2017, 18:27:34 pm »
Myślę, że nowy olej który trafił do dyferencjału wypłukał osady i pojawiły się hałasy. I tak kupiłem olej Motul 75W140, więc będzie wymieniony.
« Ostatnia zmiana: Maj 24, 2017, 16:46:10 pm wysłana przez MicGin »
Albert Einstein

Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej.

Offline jazabek wacław

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 693
Odp: X308 - wymiana dyferencjału
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 23, 2017, 08:07:36 am »
 Może ktoś polecić specjalistę w okolicy Warszawy, który naprawia dyferencjały ?
Albert Einstein

Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej.

brys

  • Gość
Odp: X308 - wymiana dyferencjału
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 24, 2017, 09:14:24 am »
Nie chcę Cię martwić, ale dwukrotnie przerabiałem problem wyjącego dyfra (w Jeepie Grand Cherokee i W124). Niestety jedyne czego mi się udało dowiedzieć, to że nie ma już godnych zaufania specjalistów, którzy zajmują się naprawą dyfrów. W przypadku Jeep'a wymiana kompletu łożysk i kilkukrotne próby ustawiania skończyły się tym, że dyfer wył i tak, a 1500zł w kieszeni mniej. Jeśli chodzi o W124, to poszukiwałem informacji na forach i w klubach i generalnie rada jest jedna - wymienić całość, bo wszelkie próby napraw albo nie dają nic albo efekt jest przez 1000km i znów zaczyna sie wycie. W przypadku W124 udało mi sie kupić idealny dyfer za 150zł i problem się rozwiązał. Przedtem do starego dyfra spróbowałem wlać dodatek "ceramizer o dyfrów". Efekt.. hm.. było ciszej o jakieś 30%, ale z racji, że równolegle i tak wymieniłem cały olej, to nie wiadomo co było tego powodem :)

Offline jazabek wacław

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 693
Odp: X308 - wymiana dyferencjału
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 24, 2017, 14:57:26 pm »
Też dochodzę do takiego wniosku, na razie znalazłem następny dyfer. Znalazłem warsztat w Ząbkach ( polecany na forach ), ale Pan nie ma doświadczenia z Jaguarem i jest już na emeryturze. Jest też ten warsztat http://mariuszdrypa.pl/ , narazie negatywnych opinii nie znalazłem.

Na razie wymieniłem olej na Motul i dodałem Ceratec, stoję przed wyborem :

- kupić dyfer i założyć do auta, jeśli nie wyjdzie wysłać do regeneracji, ryzyko to koszt montażu i oleju, wysyłki
- kupić dyfer, wysłać do regeneracji, założyć - wyższy koszt, mniejsze ryzyko
« Ostatnia zmiana: Maj 24, 2017, 16:45:41 pm wysłana przez MicGin »
Albert Einstein

Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej.

Offline sebek1111

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 252
Odp: X308 - wymiana dyferencjału
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 28, 2017, 15:24:27 pm »
3 wyjscie. Sprawdz czy to napewno dyfer. Moze to lozyska kół albo inny prozaiczny powod typu opona. Moze wal napedowy. Bo troche za duzo tu zbiegow okolicznisci.

frostbive

  • Gość
Odp: X308 - wymiana dyferencjału
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 29, 2017, 22:39:55 pm »
Ceratec nie dziala od razu, trzeba conajmniej 1000km przejechac. Choc zalezy jak bardzo on tez wyje. ;-) Takich specyfikow uzywa sie by zapobiec, jednakze u mnie ze skrzynia sie udalo.

Jesli oddasz do regeneracji dyferencjal, to nie wiem kto Ci ustawi na nim luz... nie ma juz fachowcow. Popytaj na forach off-road. Oni dyferencjaly wymieniaja razem z olejem i filtrami. :D