Jak sie w dyfrze oleju nie wymienia to tak sie dzieje, sa w zasadzie te czesci niezniszczalne poki o nie dbamy.
Moze wymien mu olej na jakis porzadny (nie-castrol) czyli Liqui Moly lub Motul oraz dolej dodatku LM Ceratec, bodajze 5% objetosci mozna dolac.
Ja takim sposobem uratowalem wyjaca skrzynie w Peugeocie 407 ktorej nie chcialo mi sie wymieniac i w zasadzie pomoglo, wyc po jakims czasie przestalo.
Gdy nie wyje to tym bardziej wymieniamy oleje by nie zaczelo oraz stosujemy dodatek z dwusiarczkiem molibdenu (stara wojskowa technologia przeciwzuzyciowa w silnikach samolotow niemieckich ktore tak skutecznie bombardowaly Polske). ;-) Do dzis skuteczna.
Wyzej wymienionych dodatkow ani zadnych innych nie wolno stosowac w dyferencjalach z mechanizmem roznicowym o ograniczonym poslizgu - mowiac jasniej, masz dyferencjal ze szpera to nie jest dla Ciebie.
Rowniez oleje stosuje sie tylko dedykowane do szpery, nie to ze idziemy do motoryzacyjnego proszac o jakis olej do dyferencjalu a oni i tak dadza nam do skrzyni.