Autor Wątek: Koło dwumasowe, a sztywne (benzyna)  (Przeczytany 3009 razy)

Offline rrrobson

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 133
  • Jaguar X-Type
Koło dwumasowe, a sztywne (benzyna)
« dnia: Maj 13, 2017, 01:43:41 am »
Witam.
Otóż prawdopodobnie w moim jagu jest do wymiany koło dwumasowe, gdyż podczas zmany biegów z 1 na 2 i z 2 na 3 występuje szarpnięcie. Wyczuwalne są również lekkie drgania na pedale sprzęgła w trakcie jazdy. Sprawdzone zostały poduszki skrzyni i silnika oraz sprzęgło zostało odpowietrzone. Niestety nic nie pomogło.
Czy ktoś się orientuje jak jest z dostępnością sztywnego koła zamachowego do x-type ? Zauważyłem ze w sprzedaży są dedykowane tarcze sprzęgłowe z tłumikiem drgań, lecz nigdzie nie mogę znaleźć dedykowanego koła zamachowego. Silniki 2.5 V6 występowały w fordzie mkII oraz mkIII i w nich występowały jednomasy. Czy będzie pasowalo sztywne koło zamachowe z forda w jaguarze ?

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: Koło dwumasowe, a sztywne (benzyna)
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 13, 2017, 10:56:42 am »
szczerze mówiąc dwumas kosztuje coś koło 1700zł, więc nie ma za szczególnego sensu kombinować i zaoszczędzić w sumie cos koło 500zł

Offline rrrobson

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 133
  • Jaguar X-Type
Odp: Koło dwumasowe, a sztywne (benzyna)
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 13, 2017, 17:45:22 pm »
Tzn. chodzi mi tu bardziej o bezawaryjność. Prawdopodobnie jednak zregeneruję dwumasę (koszt takiej operacji wynosi 650zł), ponieważ nie chcę utopić pieniędzy ::)

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: Koło dwumasowe, a sztywne (benzyna)
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 13, 2017, 17:52:47 pm »
Ja mam przejechane coś koło 330tys i dwumas oryginalny, więc awaryjność (szczególnie w benzynie) możemy włożyć między bajki

Offline rrrobson

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 133
  • Jaguar X-Type
Odp: Koło dwumasowe, a sztywne (benzyna)
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 14, 2017, 03:31:28 am »
No, ale nie każdy samochód był tak samo użytkowany od nowości. Mój ma na liczniku 225 tys. km i niestety ciężko jest zmienić płynnie bieg. Uwzględniając dwa objawy występujące w aucie (szarpanie podczas zmiany biegów z 1 na 2 i z 2 na 3 oraz wyczuwalne w trakcie jazdy lekkie drgania na pedale sprzęgła) można jednoznacznie stwierdzić, że jest to uszkodzone koło dwumasowe ? Niepokojące stuki i drgania na całej karoserii nie występiją.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Koło dwumasowe, a sztywne (benzyna)
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 14, 2017, 10:57:58 am »
Jak szarpie po odpuszczeniu sprzęgła to raczej tarcza wyslizgana juz. Póki nie zdejmiesz skrzyni to sie nie dowiesz co mu tak naprawde dolega
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline rrrobson

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 133
  • Jaguar X-Type
Odp: Koło dwumasowe, a sztywne (benzyna)
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 14, 2017, 12:55:24 pm »
Ale samo sprzęgło się nie ślizga i bierze bardzo nisko.

Offline Timiq

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
Odp: Koło dwumasowe, a sztywne (benzyna)
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 14, 2017, 22:00:26 pm »
Ja mam podobne objawy przy zmianie z 1 - 2 i 2 - 3, ale nie zawsze. Przy redukcji wszystko śmiga dobrze.
Zmienię jeszcze olej, kiedyś w hondzie to była przyczyna haczenia biegów, bo poducha skrzyni wygląda na nie ruszoną.
No i jak kolega pisze: na zimnym czasami poszarpuje jak ruszam pod górkę, ale to zdarza się najwyżej rano jak ruszam z podjazdu, tyle że u mnie to raczej wina sprzęgła, bo objawów dwumasu raczej nie zaobserwowałem.

Offline rrrobson

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 133
  • Jaguar X-Type
Odp: Koło dwumasowe, a sztywne (benzyna)
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 14, 2017, 22:05:22 pm »
Jutro będę zrzucał skrzynię, jeśli uda mi się rozwiązać ten problem to na pewno napiszę co dolegało. Będzie pamiątka dla potomnych ;-)

Offline rrrobson

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 133
  • Jaguar X-Type
Odp: Koło dwumasowe, a sztywne (benzyna)
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 21, 2017, 09:23:32 am »
Auto już po naprawie, jednak uszkodzona była dwumasa. Chociaż nie było jej słychać to miała spory luz wzdłuż osi (kręcąc lewo-prawo). Teraz brak jakichkolwiek szarpnięć przy zmianie biegów 1-2 oraz 2-3.

Co do zdjęcia samej skrzyni biegów to polecam uzbroić się w cierpliwość. Niestety trzeba opuścić cale zawieszenie (sanki), aby targnąć tą skrzynię. W razie pytań służę pomocą ;-)

Offline Timiq

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
Odp: Koło dwumasowe, a sztywne (benzyna)
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 21, 2017, 21:03:11 pm »
A koszty takiego dwumasu i jak z dostępnością do manuala??

Offline rrrobson

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 133
  • Jaguar X-Type
Odp: Koło dwumasowe, a sztywne (benzyna)
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 21, 2017, 22:00:10 pm »
Można na allegro zobaczyć, koszt koło 1300zł. We wszystkich jednostkach benzynowych koła dwumasowe były takie same i z dostępnością nie ma problemu. Takie samo koło występuje w fordzie mondeo mk3 w silnikach 2,5 oraz 3,0.

Iatnieje również możliwość regeneracji koła (650zł).
Dodatkowo zalałem świeży olej w skrzyni (30zł) oraz zmieniłem uszczelnienie na wale (40zł). Kasa za robociznę (parę stówek) została w kieszeni, ponieważ wszystko sam robiłem.
« Ostatnia zmiana: Maj 21, 2017, 22:11:52 pm wysłana przez rrrobson »