Autor Wątek: Spadek mocy i dławienie przy 2 tyś rpm  (Przeczytany 1665 razy)

bakerpk

  • Gość
Spadek mocy i dławienie przy 2 tyś rpm
« dnia: Maj 19, 2017, 11:53:09 am »
Witajcie,

Mam taki problem z moim kotem, od jakiś 2 tygodni dokładnie przy stałej prędkości i 2000 RPM mój kot tak jakby się dławił po czym jest chmura dymu za mną dopóki nie przekroczy tych 2000, robi to praktycznie na każdym biegu. Wymieniłem EGR  nadal to samo byłem u mechanika na komputerze wgral nowe oprogramowanie do kompa nadal to samo, filtry wymienione na świeże, świece w grudniu, rury od intercoolera całe chłodnica też  (zdemontowalem wszystko i sprawdzałem pod ciśnieniem) Moje pytanie jest takie czy myślicie że może to być turbo? Wczoraj przy sprawdzaniu to okazało się że puszcza chmurka w jednym miejscu, może wy macie jakieś pomysły jeszcze?

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Spadek mocy i dławienie przy 2 tyś rpm
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 19, 2017, 13:25:28 pm »
Rozumiem ze chodzi o 2.0 diesel?
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

bakerpk

  • Gość
Odp: Spadek mocy i dławienie przy 2 tyś rpm
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 19, 2017, 13:49:46 pm »
Tak dokladnie 2.0 D

Offline Marioicek

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 131
Odp: Spadek mocy i dławienie przy 2 tyś rpm
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 19, 2017, 17:27:33 pm »
Ja zatkałem EGR i mam spokój, przestał dymić,  mój też tak miał po odetkaniu EGR-a

Offline Superren

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Kocham to forum
Odp: Spadek mocy i dławienie przy 2 tyś rpm
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 19, 2017, 19:37:06 pm »
Aj... u mnie podobnie kompletnie nie wiem co się dzieje.  Jak wkrecam silnik powyżej 3000 Rpm (przeważnie na czwartym biegu), wyskakuje mi błąd  (spiralka) i odcina turbo. Po wyłączeniu i włączeniu silnika kontrolka znika, a turbo przeważnie wraca. Jak znowu go wkręcę powyżej 3k Rpm pojawia sie spiralka i "Check Engine". Po zatrzymaniu jak silnik ostygnie gasnie "check" (spiralka gaśnie wcześniej po restarcie). Te cyrki zaczynaja się tylko w sytuacji kiedy silnik jest rozgrzany. Na zimnym nigdy. Dodatkowe objawy poprzedzajace ww cyrki to lekkie przerywanie na trzecim czwartym biegu w okolicach 2000 Rpm jak delikatnie dodaję gazu. Co to może być do diaska?
Dot. Jaguar xtype Estate 2.0d 2005 ;)

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Spadek mocy i dławienie przy 2 tyś rpm
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 19, 2017, 20:47:56 pm »
W obu przypadkach może być zmienna geo turbiny zawalon syfem
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Superren

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Kocham to forum
Odp: Spadek mocy i dławienie przy 2 tyś rpm
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 19, 2017, 23:30:22 pm »
u mnie turbo wymienione na nowe, po ok. 1000 km zaczęły się cyrki. Generalnie problem polega na tym, że w Kolobrzegu nie wiem gdzie mógłbym pozostawić samochód z czystym sumieniem. Może macie kogoś godnego zaufania w rejonie?

bakerpk

  • Gość
Odp: Spadek mocy i dławienie przy 2 tyś rpm
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 20, 2017, 16:33:23 pm »
Ok turbo wymienione i przestał przerywać ale nadal kopci.