Dział Techniczny > XJ X300, X305, X308 (1994-2003)
Wymiana czujnika ABS tył
frostbive:
Uzywka to strach bo przy wyciaganiu czujnikow ABS w kazdym aucie jest ten problem ze sie ukrecaja/urywaja w 99% przypadkow. Niewazne jaka marka aut.
Jezeli chcesz nim jezdzic to tylko nowy. W ASO beda chcieli tysiaka. Na eBay znalazlem za ~600zl: http://www.ebay.de/itm/JAGUAR-VANDEN-PLAS-JAGUAR-XJ6-JAGUAR-XJR-ABS-SPEED-SENSOR-LNA-2223AB-/361060655136?hash=item5410e46020:g:ZUQAAOSwVFlUIdyv
Co prawda z USA, ale nowka oryginalna, czego chciec wiecej.
katar83:
Czujniki sie urywaja jak sie je wyciaga z hubem ciagle w aucie(zazwyczaj tak wlasnie jest). Jak sie ma piaste na blacie, czujnik mozna wyciagnac bez problemu i uzywka w tym wypadku jest jak najbardziej w porzadku. Te czujniki poki nie sa ukrecone sa jak najbardziej dlugowieczne i kazdy chyba jest w stanie zauwazyc kiedy ten czujnik jest fizycznie uszkodzony. Nowy czujnik to zawsze dobry pomysl, ale jak wiadomo kosztuje sporo.
Swoja droga wczesniejsze modele czujnikow maja taki metalowy rekaw i to on wlasnie koroduje z aluminium do tego stopnia, ze pozniej jest go tak ciezko wyciagnac, nowsze czujniki jaguarowe sa juz w pelni plastikowe i nie ma takiego problemu z ich wyciaganiem.
krystian25:
Można ten czujnik wybijać od środka zwrotnicy, czy jest inny bezpieczniejszy sposób na jego wyciągnięcie tak, aby go nie zdeformować i uszkodzić?
GMK:
Witam, chciałbym odświeżyć temat , czy ktoś wymieniał może tylne czujniki ABS w X300 na zamienniki lub na czujniki od X308 XK8 (oryginalne LNA2223AB i LNA2222AB są niedostępne) ? Róznica na pewno jest taka że w X300 czujnik jest z długim kablem który koczy się wtyczką pod kanapą , a te nowsze mają wtyczke przy samym czujniku . Czy ktoś dobierał jakiś kabel z wtyczką do tego nowszego rozwiązania ?
Spuchł lub zardzewiał mi lewy czujnik raz działa raz nie, wyjąć się go nie da więc pewnie się urwie a jak go zacznę męczyć to chciałbym od razu wymienić.
pozdrawiam
denver69:
Jeżeli czujnik jest dobry, to jest do odzyskania. Delikatnie podważyć sam czujnik ( od strony przewodu ) i wyjąć sam czujnik (cewka) z osłony. Jest to tulejka nie ferromagnetyczna i to ona się klinuje w piaście. Tulejka pasuje z bezpiecznika czy startera świetlówki ( dostałem od kolegi elektryka), ważne aby dociąć na odpowiednią długość. Montujemy i w drogę.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej