Dział Techniczny > XJ Seria I do III (1968-92)

podłączenie cewki zapłonowej xj6 S1

(1/2) > >>

GRUMCAJS:
Witam czy znajdzie się tu ktoś kto powie mi jakie kable idą de cewki zapłonowej na   + i -       w xj6   seri 1 2.8 L.
W jagu mam problem z wypadającym zapłonem

MPJimmy2:
Witaj, czy w Twoim aucie jest rezystor rozruchowy ? (Jezeli jest w aucie to zamontowany jest zaraz nad cewka zaplonowa. Wykonany jest z bialej porcelany w metalowym uchwycie, dochodza do niego dwa przewody). Uklad polaczen nieco rozni sie w autach z i bez rezystora. Pozdr

GRUMCAJS:
Nie u mnie go nigdzie nie widze .
U mnie ptoblem z tym zdaża sie czasem . Traci iskre na kilku garach ale silnik chodzi .
Mam nowe swiece , kopulke , palec , kable , zaplon i przerywacz ustawiony na nowo ,
. Ostatnio cewka mi wysiadła calkowicie i zamontowalem  uzywaną na szybkiego od takieho samego jaga . I iska byla ale cczasem sie gubi .
W tym tygodniu ma mi przyjsc nowa . Zobacze jak to bedzie ,
Może  coś uszkadza cewki ??  ??????

MPJimmy2:
Witaj, nie do konca moge sobie wyobrazic cos co mogloby palic cewki. Dwie rzeczy przychodza mi do glowy. Pierwsza to dlugotrwale zwarcie na obwodzie wysokiego napiecia ale to mysle ze mozna wykluczyc bo wowczas silnik by nie mogl pracowac. Druga to dlugotrwale pozostawianie auta z niepracujacym silnikiem i wlaczonym zaplonem. W takim scenariuszu przy zalozeniu ze styki przerywacza beda akurat zamkniete mozna cewke przegrzac. Milczaco zakladam ze cewka jest wlasciwa do tego auta. Spotkalem sie kiedys z przypadkiem ze w aucie z 12 woltowa instalacja ktos zalozyl cewke 6 woltowa. Wracajac do Twojego problemu, daj znac czy wymiana cewki pomoze. Troche mi to jednak wyglada na jakas usterke w aparacie zaplonowym. W ciagu minuty ile razy wypadnie zaplon?, czy ma znaczenie czy silnik jest nagrzany, czy nie?, czy zaplony wypadaja na biegu jalowym czy w czasie jazdy jak silnik ciagnie, jakie ustawiles przerwy na swiecach, czy wykrecales teraz swiece zeby zobaczyc jak one wygladaja. Jakie wyprzedzenie zaplonu ustawiles ?. Ostatnio pisales ze robiles cos przy silniku, czy przed rozbiorka ten problem tez wystepowal ?. Pytales o podlaczenie przewodow do cewki, do + podlaczasz zasilanie po zaplonie a do - przewod od aparatu zaplonowego. Pozdr

MPJimmy2:
No i oczywiscie zobacz jakie napiecie masz na + cewki gdy silnik zaczyna gubic zaplony bo moze tu lezy problem ?.. pozdr

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej