Autor Wątek: Eksploatacja S-type - co? gdzie? jak?  (Przeczytany 1812 razy)

jarockipioter

  • Gość
Eksploatacja S-type - co? gdzie? jak?
« dnia: Maj 01, 2017, 11:21:32 am »
Hej, jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość. Niedawno zakupiłem Jaguara S-type. O olej i filtr do niego już pytam w innym wątku, a żeby go nie zaśmiecać chciałem zadać pytanie o inne części eksploatacyjne.

Może ten temat tez się przyda dla innych nowych którzy zakupią auto:) Samochód to: Jaguar S-type 3.0 V6 PB, 243 KM, 2002 rok

Zamierzam na biegu zabrać się za zawieszenie, hamulce, płyny i filtry. I byłbym wdzięczny za pomoc co wybrać a czego unikać w każdej kategorii

- hamulce - klocki, tarcze ew. regeneracja zacisków gdzie zrobić i czy trzeba?
- zawieszenie - lepiej kompletene czy jakoś różne elementy, jeżeli tak to jakie i ewentualnie gdzie szukać w dobrej cenie
- filtry - no to wiadomo, głównie chodzi mi o polecane marki

+ czy ten model miał dobre zabezpieczenie antykorozyjne? Obecnie rudej nie widać ale cholera wie jak to wygląda jak się ktoś głębiej za to weźmie i ewentualnie jak to ratować/co  tym robić?

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 632
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: Eksploatacja S-type - co? gdzie? jak?
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 01, 2017, 13:59:08 pm »
Ja już ze swoim autem trochę przeszedłem także mogę dać Ci pare wskazówek :

co do filtrów i hamulców : Filtron, Maan, Bosch śmiało możesz zakładać, nie sugeruj się zawsze tym że drogie jest dobre. Kabinowy filtr koniecznie z węglem aktywnym, internetowo ok 55zł ( tyle ja płaciłem )
hamulce : sklep iparts, tarcze textar w moim wypadku 145zł sztuka, klocki kupiłem drozsze bo za 190zł rowniez textar. Po 15 tys znikome slady zuzycia, jedyny mankament tych klocków to to że dosyć mocno pylą, ale skuteczność hamowania bardzo dobra. Klocki kosztowały 190zł. ( mowa o przodzie ) . Klocki na tył boscha zakupiłem za 70zł również internetowo. Na miejscu Ceny które podałem są o wiele wyższe. Przykładowo ta sama tarcza hamulcowa w arpolu 260zł/szt. Ale klocki tj. Ate, bosch, czy nawet Mintex - również sprawdzą się bardzo dobrze. Firm jest oczywiście więcej, zależy tak naprawdę od zasobności Twojego portfela.
Jeżeli hamulce Ci się nie blokują i chodzą płynnie, brak wycieków - nie ma sensu ich regenerować.

Zawieszenie : Są elementy do których możesz kupić tuleje i je wymienić, ale trafi się też wahacz w którym tuleja nie jest wymienna i konieczny jest zakup całego wahacza. Przykładem tego jest przedni dolny banan, który ma tuleję pływającą. Ja ze swojej strony polecam kupno części od anglika, u mnie banan walił niemiłosiernie, kupiłem za stówę używany i jeżdżę już prawie 2 rok bez najmniejszych problemów. Same tuleje nie są jakoś zawrotnie drogie, ja uważam że jak da się wymienić tuleję to lepiej wstawić nową i ma człowiek spokój. Ale dobra używka to nie jest również głupi pomysł.

Co do zabezpieczenia antykorozyjnego no to ja uważam osobiście że jest MOCNO średnie. Mój kot miał pożarte całe progi do cna, podłoga od strony kierowcy również wymagała ingerencji. Jak najszybciej powinieneś się temu przyjrzeć, zrobić co trzeba i solidnie zabezpieczyć podwozie. Dla mnie w tych autach to jest podstawa. Był gdzieś temat założony przeze mnie, dodawałem fotki z prac, ale fotki chyba wygasły. Nie jest rzadkością widok S-ki z 2007 ze zjedzonymi progami - taka już jest ich bolączka, tak samo jak błotniki tylne.
Progi pasują od Vectry A - takie mam założone, z 3 sztuk zrobione są 2 progi. Wszystko pasuje, dobry blacharz Ci to ogarnie.

A jak ratować? : Co zgniłe wywalić w cholere dać nową blachę, zabezpieczyć od środka pastą antykorozyjną ( wewnątrz ) . Epoksyd, na to szpachla ( nigdy na gołą blachę!!!!!! ) później akrylowy podkład, farba no i klar. Ewentualnie jeżeli korozja jest powierzchowna, zasięgnąć po środek na wiązanie rdzy np : fertan, Cortanin F czy Rust Filler z Trotona - ten osobiście polecam.

Dobre zabezpieczenie podwozia wg mnie powinno wyglądać następująco : oczyszczanie całej rdzy, mycie podwozia. Następnie pokrycie tego Rust fillerem, na to Corina - również jest to środek który dodatkowo zabezpiecza przed rozwojem rdzy. Po corinie można dać epoksyd i BITGUM, nie żaden baranek ! Baranek to gówno, które kruszeje i odpada płatami, bitgum jest środkiem elastycznym który nie twardnieje jak baranek i nie odpada. Tak zabezpieczone podwozie długo Ci posłuży.

To tak krótko ode mnie, jak coś służę pomocą priv :)
GO HARD OR GO HOME...

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Eksploatacja S-type - co? gdzie? jak?
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 01, 2017, 20:05:18 pm »
O ile to polift to eksploatacja jest ze tak ujme wygodniejsza. I dla uzytkownika i kazdego mechanika. Przed lifty maja ciut inny przedni zawias i gorzej dostępne graty oraz sa upierdliwe w diagnostyce elektroniki i ogólnie bardziej awaryjne
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline jaguarstype2004

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 531
  • Kocham to forum
Odp: Eksploatacja S-type - co? gdzie? jak?
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 01, 2017, 20:21:28 pm »
Też mam klocki textar z przodu,są bardzo dobre i tanie, ale pylą tragicznie, felgi całe czarne po kilku dniach, z tyłu założyłem oryginalne klocki jaguara warte 600 zł (tyle nie dałem :) ) i jest dużo lepiej. Bardzo dobrym wyborem jest też firma brembo. Nie wiem co to rdza, bo mój pochodzi z Włoch, podobno te z ostatniego liftu wypadały lepiej blacharsko, z tego co zauważyłem to wiele s type jest pordzewiałych,więc swojemu też się przyglądnij i wiedz że dobre zabezpieczenie antykorozyjne to bardzo spory koszt

jarockipioter

  • Gość
Odp: Eksploatacja S-type - co? gdzie? jak?
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 05, 2017, 12:32:03 pm »
@qlimaxer
Dzięki za mnóstwo cennych wskazówek :)

jarockipioter

  • Gość
Odp: Eksploatacja S-type - co? gdzie? jak?
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 05, 2017, 12:34:25 pm »
Też mam klocki textar z przodu,są bardzo dobre i tanie, ale pylą tragicznie, felgi całe czarne po kilku dniach, z tyłu założyłem oryginalne klocki jaguara warte 600 zł (tyle nie dałem :) ) i jest dużo lepiej. Bardzo dobrym wyborem jest też firma brembo. Nie wiem co to rdza, bo mój pochodzi z Włoch, podobno te z ostatniego liftu wypadały lepiej blacharsko, z tego co zauważyłem to wiele s type jest pordzewiałych,więc swojemu też się przyglądnij i wiedz że dobre zabezpieczenie antykorozyjne to bardzo spory koszt
Przezorny zawsze ubezpieczony. A jaki może to być +/- koszt?

Offline jaguarstype2004

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 531
  • Kocham to forum
Odp: Eksploatacja S-type - co? gdzie? jak?
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 05, 2017, 13:50:51 pm »
Odpowiednio zrobione, myślę że ok 2 tysięcy
« Ostatnia zmiana: Maj 05, 2017, 17:41:15 pm wysłana przez MicGin »

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 632
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: Eksploatacja S-type - co? gdzie? jak?
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 05, 2017, 19:50:12 pm »
Nie no, tyle nie kosztuje :) Mycie podwozia, czyszczenie z rdzy, corina + epoksyd + na to bitgum jak byłem w bieszczadach i pytałem z ciekawości chcieli 800zł, ale auto stalo prawie tydzien, czekali az wszystko wyschnie po myciu, a nie na pałe w 1 dzien. W 1 dzien tego sie porządnie  nie da zrobić wiec jak ktos Ci mówi ze rano dajesz auto wieczorem odbierasz to moze Cie w pompe całować. U mnie w Toruniu cena podobna, na pewno nie wiecej jak 1000zł.
GO HARD OR GO HOME...