Autor Wątek: X300 odma  (Przeczytany 1615 razy)

Offline Six

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 267
X300 odma
« dnia: Kwiecień 29, 2017, 19:42:36 pm »
Jeśli dobrze rozumiem, powodem osadzania się brudu na przepustnicy/silniku krokowym itp. są opary oleju wydobywające się z odmy, która to jest wyprowadzona gumowym wężykiem od głowicy do dolotu. W jakimś starym aucie (może to był jakiś V8 w hot-rodzie, nie pamiętam) widziałem, że w ramach odmy na króćcu był założony nieduży filtr, taki mini-stożek i to wszystko.
No i tak się zastanawiam, czy nie byłoby to lepszym rozwiązaniem również w Jagu? Na króciec w głowicy założyć jakiś dobry filterek, gumowy wąż odłożyć na półkę, a otwór w dolocie zaślepić. Jakieś przeciwwskazania? Bo ja osobiście nie rozumiem dlaczego odmę wyprowadza się do dolotu (w 125p też tak było, jak w innych autach- nie wiem).

Offline Zatoichi

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 46
Odp: X300 odma
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 29, 2017, 22:20:02 pm »
Tych oparów nie odprowadza się do atmosfery ze względu na ich wysoką toksyczność. Co nie zmienia faktu, że nie jest rzadkością gumowy wąż wyprowadzony w dół silnika i wypuszczający pod auto uroczy dymek w niebieskim kolorze o słodkim zapachu przepalonego oleju. Zawsze to tańsze niż remont silnika :-gwizd

frostbive

  • Gość
Odp: X300 odma
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 09, 2017, 17:15:39 pm »
No wiec tak... to grubsza sprawa jest z odma... bo nazywa sie cos takiego jak Oil Catch Tank. W nim jest filterek na gorze, ale zarazem zbiorniczek na ten olej ktorego czasami moze wypluc, mzna ze zbiorniczka zrobic powrot do miski jak w serii, ale niekoniecznie bo mozna z niego zlewac jak sie uzbiera (spokojnie, nie raz w tygodniu a raz na pol roku raczej, chyba ze silnik ma 'przedmuchy' na pierscieniach).

Wystarczy poczytac na racingforum.pl o takich rozwiazaniach albo do warsztatu tuningowego pojechac, wszystko wytlumacza.

Offline Gonzalles

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 246
Odp: X300 odma
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 09, 2017, 18:11:15 pm »
Spotkałem się też ze zdaniem, że takie rozwiązanie ma także funkcję smarującą i elementy przepustnicy się tak nie zużywają :- pojecia
... bo kot lubi pieszczoty, cokolwiek to znaczy...   Bez przesady, nie mam zamiaru go pieścić w każdej wolnej chwili! Ma konkurencję.

frostbive

  • Gość
Odp: X300 odma
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 10, 2017, 12:48:21 pm »
Tak tak... to jak kiedys dzialaly przepustnice gdy w kazdym aucie odma byla puszczana fabrycznie pod auto? :-)

Teorie wyssane z palca, przeciez gdy skladasz przepustnice to wiadomo ze nie na sucho, dajesz troche smaru litowego i to w zupelnosci wystarcza, nie jest ona zbudowana z przypadkowych materialow ktore mialy by wykazywac przyspieszone zuzycie.

Poza tym wraz z oparami oleju kwasne produkty spalania przez przepustnice i caly uklad dolotowy leca, wiec mozna tak samo stwierdzic ze przyspiesza korozje :D Zalezy tylko od punktu widzenia.

Gdyby opary wykazywaly wlasciwosci smarne, na pewno producenci wpadli od razu na ten pomysl, nie pod naciskiem ekologow.

Offline Gonzalles

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 246
Odp: X300 odma
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 10, 2017, 19:34:24 pm »
Rozróżnij kolego, smarowanie a korozja to dwie różne rzeczy.
Filtr musiałby oddawać z powrotem tłustą maż do komory korbowej, inaczej szybko by się zapychał.
... bo kot lubi pieszczoty, cokolwiek to znaczy...   Bez przesady, nie mam zamiaru go pieścić w każdej wolnej chwili! Ma konkurencję.

frostbive

  • Gość
Odp: X300 odma
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 10, 2017, 23:34:40 pm »
Wiec sprawdz prosze co to jest oil catch tank i jak to wszystko dziala a dopiero bedziemy mogli kontynuowac konwersacje bo chyba nadal nie wiesz o czym mowisz.

https://www.youtube.com/watch?v=PWz6vCnJ4CA
« Ostatnia zmiana: Maj 11, 2017, 07:42:04 am wysłana przez MicGin »

brys

  • Gość
Odp: X300 odma
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 10, 2017, 23:51:48 pm »
Tak jak pisali koledzy powyżej - oil catch tank. Filtr stożkowy na zbiorniczku służy do tego, zeby w puszce nie robiło sie ciśnienie - nie ma filtrować powietrza z oleju, bo zaraz by sie zapchał. Robiłem cos takiego samemu w do motocykla (stare Suzuki Gsxr 600 na gaznikach, po tuningu). Metalowa butelka, do środka napchane tzw. "druciaków" do mycia naczyń, od boku waż połączony ze skrzynia korbowa, na gwincie butelki filterek. Działa, polecam ;)