Powiem CI jak zrobić
Walczyłem z tym samym problemem tylko silnik 4.0 ...
Wszystko to co kolega wyżej opisał jest jak najbardziej ok, ale zanim do tego przystąpisz upewnij się ,że masz kod do radia bo będziesz musiał odłączyć aku
Więc lecimy:
*Odłączamy przewód minusowy AKU . (bagażnika nie zamykamy , bo może się okazać ,że wkładka zamka ma dosyć
)
*demontujemy cały dolot ,najlepiej w ten sposób : dwie klamry od puchy filtra do przepustnicy i obejma na złączu gumowym przepustnicy wtyczki out i cały dolot out
*Gdy dolot masz na stole możesz go rozebrać na czynniki pierwsze i wyczyścić , niech obeschnie po spryskaniu jakimś czyścikiem ,a w tym czasie zabieramy się za przepustnice.
*Przepustnica przykręcona jest czterema śrubami na klucz 10 ,zanim je odkręcisz odepnij linkę od gazu i cięgno od tempomatu jeśli posiada takowe,
*pod przepustnicą są dwa króćce, z których musisz zdjąć węże ( poleje się płyn
) zatkaj śrubkami m10 i skręć opaską , odłącz wtyczkę od TPS spod przepustnicy .
*jak masz grata na zewnątrz czyścisz w środku na błysk wykręcasz krokowca czyścisz na błysk , miejsce gdzie przepustnica łączy się z kolektorem również na błysk ,TPS nie wykręcaj nie ruszaj nie tykaj . Miejsce gdzie będzie przepustnica będzie przylegać do ssącego posmaruj cieniutko siliconem victor rainz.
Składamy w odwrotnej idziemy do bagażnika podłączamy minusa , wsiadamy , zapłon w poz 2 i wciskamy pedał gazu bardzo powoli ,aż do kickdowna (jeśli posiadamy
) i przytrzymujemy w skrajnej pozycji 5 sek. Czynność powtarzamy 3-4 razy i odpalamy. Powinno być wszystko git
PS nie odpowiadam za ewentualne uszkodzenia
opis na podstawie xj6 96 4.0 z EGR wersja na JUESEJ