Autor Wątek: Największy przebieg  (Przeczytany 3233 razy)

Offline szegi90

  • Aspirant
  • Wiadomości: 9
  • Kocham to forum
Największy przebieg
« dnia: Marzec 09, 2017, 09:34:41 am »
Jaki największy przebieg maja wasze Jagi? Proszę wpisywać poważniejsze usterki jakie was napotkały w trakcie eksploatacji.

Offline Demo

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 770
  • Jaguar xj40 Sovereign 4.0 1993r
Odp: Największy przebieg
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 09, 2017, 11:18:57 am »
Fajny temat, najlepiej byloby go uogolnic na wszystkie jagi, jestem ciekaw odpowiedzi :)

Offline szegi90

  • Aspirant
  • Wiadomości: 9
  • Kocham to forum
Odp: Największy przebieg
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 09, 2017, 12:12:04 pm »
Głownie chodziło mi o X-Type, ponieważ przymierzam się do zakupu.
« Ostatnia zmiana: Marzec 09, 2017, 16:02:12 pm wysłana przez MicGin »

Offline gonzo7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 804
Odp: Największy przebieg
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 09, 2017, 12:24:50 pm »
Proszę wpisywać poważniejsze usterki jakie was napotkały w trakcie eksploatacji.

A co wyczytałeś do tej pory na ten temat na forum?
Jeśli coś wzbudza Twoje szczególne obawy to napisz - na pewno nie zostanie bez odpowiedzi.

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 877
Odp: Największy przebieg
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 09, 2017, 12:38:19 pm »
Pierwszy:
150k km - rozsypany katalizator

Drugi:
230k km - obrócona panewka
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline Eppic

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 94
  • ;)
Odp: Największy przebieg
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 09, 2017, 12:50:02 pm »
Mój jag ma 210 tys i od Ok 35 tys km jeżdzę nim na taxi. Awarie jakie miałem to brak masy, pęknięte węże podciśnienia, pęknięty waż idący do nagrzewnicy,lewe powietrze i ostatnio rozrusznik. Ogólnie nie taki kot straszny jak sie wydaje
Jaguar X-Type 2.1 v6 ;)

Offline szegi90

  • Aspirant
  • Wiadomości: 9
  • Kocham to forum
Odp: Największy przebieg
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 09, 2017, 12:57:29 pm »
Przymierzam się do zakup Jaga o silniku 2,5. Jest szereg opinii, jedni piszą o skrzyni inni o przeniesieniu napędu, są tacy którzy trafili ekstra egzemplarz i nic im się nie psuje. Jak wiadomo przebieg ma w tym wypadku duże znaczenie, a ciężko znaleźć w tym czasie ten samochód o niskim przebiegu. 

Offline gonzo7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 804
Odp: Największy przebieg
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 09, 2017, 13:29:46 pm »
Mając Jaguara musisz wyjść z założenia, że może się cos zepsuć z dnia na dzień i mieć pieniądze na weterynarza i leki dla kota.

O samej skrzyni JF506E krąży wiele opinii, ale raczej wg mnie są one związane z złą ekspolatacją.
Na pewno lepsza jest niż na początku w S-type i aż tak bym nie panikował.
To, że nie oddaje się jej byle kowalowi na zwykłą wymianę oleju bo odkręci nie ta śrubkę i jest wesoło to obowiązkowa wiedza.
Ogólnie decydując się na ten samochód trzeba mieć wiedzę i trochę pieniędzy.

Co do napędu - jest mega encyklopedia na forum odnośnie napędu 4x4 więc wszelkie bolączki tam znajdziesz.

Offline Niunia

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 400
Odp: Największy przebieg
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 09, 2017, 22:28:27 pm »
Mój jag ma 210 tys i od Ok 35 tys km jeżdzę nim na taxi. Awarie jakie miałem to brak masy, pęknięte węże podciśnienia, pęknięty waż idący do nagrzewnicy,lewe powietrze i ostatnio rozrusznik. Ogólnie nie taki kot straszny jak sie wydaje

A czy odkryles przyczyne szarpania kota wtedy kiedy lewy kierunkowskaz wlaczales?  Teraz juz nie szarpie? Jak go wyleczyles?

« Ostatnia zmiana: Marzec 10, 2017, 16:41:31 pm wysłana przez MicGin »

Offline S123

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 23
Odp: Największy przebieg
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 10, 2017, 07:57:44 am »
Za chwilę 350tys 3.0, jak kupiłem miał niespełna 290

Offline Eppic

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 94
  • ;)
Odp: Największy przebieg
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 10, 2017, 15:25:48 pm »
A czy odkryles przyczyne szarpania kota wtedy kiedy lewy kierunkowskaz wlaczales?  Teraz juz nie szarpie? Jak go wyleczyles?


Problem nie wrócił po tym jak znaleźli brak masy. Także do zmiany były dwa przekaźniki (nie pamietam teraz jakie)
« Ostatnia zmiana: Marzec 10, 2017, 16:41:59 pm wysłana przez MicGin »
Jaguar X-Type 2.1 v6 ;)

Offline tarnawianin

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 56
Odp: Największy przebieg
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 10, 2017, 22:15:05 pm »
320 tyś.Posiadam go od 275 tyś, wymienioona stukające panewki, uszczelki pod głowicami, podpora wału,klima, tylny zawias, dyfer wyje jeszcze go nie reanimowałem. Ja mam takie wrażenie że 300 tyś to już dużo jak na to auto aczkolwiek mój sprowadzony jest z włoch a oni to nie dbają o samochody.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów...

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: Największy przebieg
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 11, 2017, 22:08:49 pm »
mój ma obecnie 315 tys, kupiony półtora roku temu jak miał 245 tys, z czego gaz ma założony przy 250kkm. Z usterek to tylko poprawka po gazownikach, o reszcie rzeczy które zrobiłem wiedziałem przy kupnie. Podstawowa sprawa to kupić nie zajechane auto, doprowadzić kota do ładu pochłania furmankę pieniędzy

Tukan12

  • Gość
Odp: Największy przebieg
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 18, 2017, 22:30:13 pm »
Ja właśnie zamierzam sie do zakupu Jaga 2.5v6 2001 w anglii, powiedzcie mi (bo widziałęm już pare egzemplarzy) czy standardem jest że progi zżera rdza ? Bo tutaj mimo tego, że nadwozie jest w stanie w sumie bardzo dobrym to patrząc od dołu progi niebardzo.... i tylna belka też wygląda nie wesoło.

Prosiłbym o kilka opinii na ten temat :) no i w sumie na co zwrócić uwagę przy zakupie tego samochodu.

Dzięki !

Offline maron

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 622
  • S-typ 2.7D
Odp: Największy przebieg
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 19, 2017, 15:22:13 pm »
Ponieważ sam jestem  na etapie leczenia progów,podzielę sie spostrzeżeniem że nie każdy typek musi mieć rdze.Krótko-jak się dba tak sie ma.Problem w tym że zadbać trzeba w czas.Potem to tylko  spowalanianie agonii.Generalnie blacha jest ocynk,bardzo dobrej jakości,jednak specyficzny kształt progów w naszych kotach ,zmusza błoto i sól do pzostawania w nich na dłużej.Dlatego konieczna  jest okresowa konserwacja, jeśli sie ja zaniedba to nie jest dobrze.Dotyczy to też tylnej belki/sanek,te samochody trzeba okresowo konserwować wtedy są "wieczne".