Autor Wątek: Kilka problemów związanych z moim Jaguarem na które nie mogłem znaleźć tutaj odp  (Przeczytany 2833 razy)

Offline mlokon

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Kocham to forum
Witam,
sprowadziłem niedawno z Francji Jaguara x-type 2.0D z 2004 roku (pierwsza rej. 2005). Mam kilka problemów i mam nadzieję, że ktoś mi pomoże znaleźć rozwiązanie. Siedziałem tu na forum z 2 godziny i nie znalazłem odpowiedzi na moje problemy i pytania:
1. Brak sygnału radiowego (coś tam czasem złapie i przerwie ogólnie nie da się tego słuchać) w radiu z navi i tv.
2. Brak telewizji, obraz śnieży jak na starych kineskopach bez anteny. Mam tam kraje do wybrania gdzie chcę odbierać tv, ale nie ma tam Polski. Domyślam się również że nie posiadam tam anteny cyfrowej tylko analgową, da się to jakoś zrobić by tą telewizję szło odbierać i oglądać?
3. Brak polskiej mapy w nawigacji, czytałem temat z mapami ale większość linków jest nieaktywna albo na chomiku gdzie nie mam hasła. Jeśli ktoś może niech podrzuci linkiem z hasłem to sobie jakoś poradzę.
4. Zacięła mi się płyta cd w radiu i nie mam w tej chwili ani Radia bo nie ściąga ani możliwości odtwarzania płyt. Co z tym zrobić? Da się to rozebrać i wyciągnąc manualnie tą płytę albo cokolwiek?
5. Silnik nie nagrzewa się tak jak powinien, maksymalnie osiągam 1/4 skali na zegarze, nigdy nie dochodzi do połowy, to kwestia termostatu czy czegoś innego?
6. Ciągle pokazuje mi temperaturę na zewnątrz 10 stopni na tym wyświetlaczu, co należy wymienić?
7. Słyszałem o wejściu aux w podłokietnikach, da się takie coś dołożyć do mojego radia?
8. Podczas jazdy po dziurach słuchać stuki, na przeglądzie wyszło że amortyzatory mam 90% sprawne, co to może być?
9. Mam nagłośnienie Alpine, czy istnieje możliwość wymiany samych tych głośników co mam w tylniej półce pod szybą? Jeśłi tak to na jakie by te basy były lepsze, ten zestaw alpine to niestety jakaś kpina :(
10.Gdy był na kanale ten samochód widziałem, że ma on miejsce przygotowane na drugi wydech, istnieje możliwość zamontowania podwójnego wydechu do tego auta? Moim zdaniem fajniej by wyglądał, zwłaszcza że chciałbym jeszcze dokupić do niego grill sport i z tyłu tą lotkę na klapę.

Jeśli coś zrobiłem niezgodnie z regulaminem bo niedoczytałem czegoś to z góry przepraszam, to mój pierwszy post a zarazem temat tutaj bo jestem świeżakiem. Z góry dziękuję Wam za wszelkie odpowiedzi na moje pytania. Pozdrawiam

Offline Marioicek

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 131
Ad.8 Miałem podobnie, po wymianach gum wahaczy, znikły stuki.

Offline MicGin

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Sovereign
  • ***
  • Wiadomości: 780
  • JCPF Club Member
Witaj.
Kilka z tych odpowiedzi jednak na forum jest. Ale niech Ci będzie.
ad. 1) Może wypięta antena
ad. 2) Nie anteny cyfrowej a tunera. Jeżeli nie było, a nie było, fabrycznych tunerów z DVB-T mpeg4 to nic nie zwojujesz.
ad. 3) Tylko i wyłącznie oryginalna płyta. Z nagrywaną jest duże ryzyko uwalenia sobie navi + panelu sterowania na amen.
ad. 4) Ostatnio poruszany temat. Spróbuj delikatnie włożyć drugą płytę naciskając przycisk wysuwania. Być może mechanizm zaskoczy. Jak nie to odtwarzacz do wyjęcia, rozebrania, wyczyszczenia i ewentualnej naprawy.
ad. 5) Najprawdopodobniej termostat. Zaciął się w pozycji otwartej.
ad. 6) Termometr.
ad. 7)
ad. 8) Zużyty amortyzator nie stuka. Nie amortyzuje wtedy. Do przejrzenia tuleje, sworznie, zawieszenie tłumika i dużo innych rzeczy które się może na dole tłuc.
ad. 9)
ad. 10) Masz diesla R4. A płyta jest wspólna z silnikami V6. Do czego chcesz podpiąć drugi wydech i po co?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 22, 2017, 13:05:06 pm wysłana przez MicGin »
Był S-type
-pozostaję w rodzinie-
Jest XJR

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Radio raczej padł wzmacniacz sygnału skoro raz łapie, a raz nie. Antena nie wypadnie bo jest zabezpieczenie nakrętka. Co najwyżej ulamal sie przewód i przy wibracjach raz łączy a raz nie.

Stuki do tego co wyżej napisano dodalbym jeszcze poduchy górne amora. A wynik z testu amorow można między bajki włożyć. Nowy fabrycznie amor ma miedzy 65-80% sprawności. Te urządzenia przekłamuja na potęgę. Jeśli nie są wylane to zazwyczaj obstawia sie iż są jeszcze sprawne

Co do punktu 6 - do zmiany czujnik temperatury zewnetrznej, znajduje sie przy chlodnicy klimy
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline slawek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 313
ad.5 Ten silnik długo się nagrzewa. W czasie jazdy na krótkich odcinkach, o tej porze roku, wskaźnik temperatury zazwyczaj dochodzi do 1/4 skali, a często jest dużo niżej.
    W tym silniku są dwa termostaty. Zazwyczaj uszkadza się tzw. mały termostat od chłodnicy oleju.
ad.6. bardzo możliwe, że uszkodzony jest czujnik temperatury. Czujnik od wskaźnika (klimatronika) jest obok chłodnicy z lewej strony, po przeciwnej stronie chłodnicy
         jest drugi czujnik temperatury dla CPU.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 22, 2017, 16:06:42 pm wysłana przez slawek »
X-Tpe 2,0 D sport  rok 2004

jenkins

  • Gość
Ad 5. Pamiętaj, że tam są 2 termostaty. Miałem ten sam problem i wymiana drugiego załatwiła sprawę :)

Offline CapaBB

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 213
Zanim wymienisz duży termostat sprawdź nowy pod światło, czy niema prześwitu w temp. pokojowej. Ja jak drugi raz go wymieniałem, to sprawdziłem chyba z 5 i każdy na zimnym nie był całkiem szczelny. Dopiero jak babka w hurtowni dobrała mi termostat po parametrach a nie po marce samochodu, to trafiłem na szczelny, bodajże to był termostat z berlingo czy partnera 1,6HDI ale tego nie jestem na 100% pewien. Wymieniałem go dwa lata temu i do dziś mam spokój, czy jest -20 stopni (wtedy wskazówka trzyma się na kresce przed połową), czy 40 stopni.
X-Type Estate 2.0D
Bielsko - Biała

Offline mlokon

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Kocham to forum
Radio raczej padł wzmacniacz sygnału skoro raz łapie, a raz nie. Antena nie wypadnie bo jest zabezpieczenie nakrętka. Co najwyżej ulamal sie przewód i przy wibracjach raz łączy a raz nie.

Wzmacniacz sygnału masz na myśli to co jest w tylniej belce koło tylniej strony od strony kierowcy? Kupiłem inne i mam to samo... Najlepsze jest to, że raz na jakiś czas (mniej więcej raz na dziesięć przejażdżek, czyli bardzo rzadko) łapie mi prawie każde radio, ale w międzyczasie zaczyna szumieć i skakać po falach (w sensie łapać inne fale) do tego dochodzą jeszcze trzaski i szumy. Nagram wam kiedyś filmik jak to wygląda może jak sobie mój ostatni magik nie poradzi. Mam teraz ustawione 94,6 na RMF, moim zdaniem najsilniejszy sygnał radiowy. Pewnego razu odpalam auto i gra jako tako- czyli dało się słuchać z jakimiś przesterami, nawet podjarany kupiłem sobie wypasiony transmiter a po wyjściu ze sklepu znów to samo..

Moje działania:
1. Nowy adapter z tyłu na belce koło szyby do anteny ---> nic nie dało.
2. Kupiona nowa antena ze wzmacniaczem podłączana i lutowana u elektryka z próbą na zewnątrz ---> nic nie dało

Na końcu kazałem temu "elektrykowi" przywrócić wszystko do fabrycznego stanu z prośbą by zostawił już ten zakupiony drugi adapter.

Teraz na mój własny chłopski rozum to:
- albo jest gdzieś przetarty kabel tak jak któryś z kolegów pisał wyżej i czeka nas mozolne szukanie tego w całej instalacji
- albo w radiu coś pierdykło w środku odpowiadające za sygnał radiowy.

Jak uważacie co może być przyczyną? I czy znacie kogoś kto naprawia takie sprzęty? Mam to wszystko rozkręcone i nawet już tak jeżdże bo nie kazałem skręcać. Jeżdże w absolutnej ciszy bo ani radio, ani cd mi już nie działa..




Co do zawieszenia:

przy wahaczach są takie gumy (wiem że "takie" brzmi .. :-) ale jak zobacze to będę wiedział które), strasznie mi to trzeszczy, kazałem w jednym z warsztatów poszukać mi nowych i wymienić jednak oni mieli problem ich poszukać w swoim programie bo tez żadnych numerów na nich nie ma. Macie może jakieś numery/oznaczenia tych gum?

Z góry dziękuję za pomoc, mam ostatnio trochę czasu i doprowadzam kota do porządku :P, mam nadzieję że dzięki Wam uda mi się to sprawniej :)

pozdrawiam!!!
« Ostatnia zmiana: Marzec 12, 2017, 10:57:16 am wysłana przez MicGin »

SilverAG

  • Gość
Stuki do tego co wyżej napisano dodalbym jeszcze poduchy górne amora.

Jak samemu zdiagnozować te poduszki? I gdzie ewentualnie znaleźć sensowne?

U mnie też coś tłucze, a w przednim zawieszeniu, rzekomo, nie mam luzów (sam również sprawdzałem i generalnie nic nie wyczułem - chociaż łączniki stabilizatora dało się obracać na boki [nie góra-dół, samochód na podnośniki] - ale co ja tam wiem...). Tylna poduszka skrzyni biegów z jednej strony trzyma dobrze, ale przy tej mniejszej tulei ruch jest spory, więc pewnie do wymiany. Ale czy to to?

Pozdrawiam