Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)
Panel sterowania klimatyzacją (po modernizacji 1993)
jannaf:
cześć Skap ;D Miło Cię widzieć (czytać :D ). Niestety nie masz jeszcze nadal czego gratulować bo stale poszukuję mojego wymarzonego :-A . Te wszystkie pytania są powodowane doświadczeniami z oglądanych po całej Polsce Jaguarów :-jag , bo postanowiłem wybrać taki egzemplarz, że nie będę żałował zakupu. Dlatego jestem upierdliwy i wybredny, a może i głupi, bo po moich kilkuset kilometrowych wojażach coś mi się wydaje, że jakbym policzył koszty podróży, to miałbym już w garażu X350 ;D . Jak wiesz ciągnie mnie do X300, ale te egzemplarze co ogladalem (19 - 25 kzł) to były totalne szroty, odpicowane pod sprzedaż. Dlatego skupiłem się na szukaniu dobrego XJ40 (XJ81 - marzenie :-K ). Obiecuje, że jak kupię auto to na forum rzeczywiście "zagotują" sie tematy techniczne. Dociekanie odpowiedzi na pytanie: Jak to działa ????? to po prostu moja pasja.
skap:
No chyba się odrobine pospieszyłem z tymi gratulacjami :-[ Potraktujmy to jako zaliczka na "zaś" , teraz już musisz kupić jaguara.
Nie dziwie Ci się, że chcesz wiedzieć to i owo, ta wiedza przydaje się chociażby do oglądania i sprawdzenia tego co chcesz zakupić. Ciężka sprawa z tymi kotami, ja sądze że poprostu trzeba wydać większe pieniądze albo dopieścić kupionego w troche gorszym stanie.
Osobiście wybrałem tę drugą opcję i szczerze powiedziawszy nie żałuję, chociaż do dopieszczenia to mojemu jeszcze troche brakuje (jakoś bardziej wole zalać kolejny bak do pełna i zrobić chociażby bezcelowe kilkasetek km :-zly hehe)
Czyli jedź na zachód kupuj V12 i gwarantuje ze jak juz bedzie Twój zapomnisz o pewnych odstępstwach od ideału. Nikt za darmo nic nie daje i tak się trzeba cieszyć z ogólnych cen samochodów używanych które są na relatywnie niskim poziomie.
Dobrze, że masz wogóle kogo i gdzie zapytać o sprawy techniczne, kiedy ja kupowałem mojego kota kilka lat temu takiego przywileju nie było, ledwo foto mogłem w necie znaleźć :-thumpdown
Nie mniej jednak poznawanie takiego samochodu i jego tajników również należy do przyjemnych, mam jednak nadzieję, że będę to sami miłe i pozytywne niespodzianki, bez ukrytych wad i niedziałających detali.
xjs:
1.nie
2.niewiem o co chodzi cot znaczy pełny klimatronik? klimatronik to jest nazwa grupy vw niewiele ma wspólnego z jagiem
3. ac max - klmatyzacja na maxa
3. demist dowiewanie na szybę czołową podczas trybu normalnej pracy bo jeśli chcesz szybko to musisz defog
4. regulacja temperatury nawiewu na twarz
5.awarie się zdarzają
6.tak ja
Ponieważ obiecałem wyjasńic jednemu z forumowiczów jak działa przed face liftem to zrobię to teraz;
chodzi o pięć przycisków bo regulacja temp i siły nawiewu nie pozostawia wiele do myślenia
1.mode -automatycznie lub manualnie
2.air na szybę czołową
3.bez wciskania jakichkolwiek temperatura parownika nie zejdzie poniżej zera stopni
4.hum z jedną kroplą temperatura parownika nie zejdzie poniżej czterech stopni
5.hum z dwoma kroplami temperatura parownika nie zejdzie poniżej sześciu stopni
6.econ uniemożliwia włączenie sprężarki klimatyzacji
jannaf:
Zaczyna mi się rozjaśniać w głowie ale bez zastrzeżeń zrozumiałem tylko działanie suwaka :D .
Dalsze pytania dot. "nowego panelu":
Ad.2 - pod pojęciem "pełny klimatronic" rozumiem stan w którym zadaję prawym pokrętłem temperaturę a układ automatycznie utrzymuje tę zadaną temperaturę wewnątrz auta, regulując intensywność nawiewu i temperaturę powietrza wydostającą się z kratek. Jeżeli jest taka potrzeba to uruchamia spreżarkę i chłodzi jeżeli jest zima to dmucha ciepłem. Jak taki stan uzyskać w Jagu ??
Ad.3 - AC max to wg XJS-a klimatyzacja na maxa - czyli jak ?? zawsze wali mrozem niezależnie od ustawienia pokrętła temperatury ??
Ad.4 - czy demist uruchamia zawsze spreżarkę klimy dla dodatkowego wysuszenia powietrza czy tę rolę pełni górne położenie lewego pokretła ?? Jaki wariant odparowania szyb stosować dla optymalnego efektu ??
"stary panel":
ad.1 - AUT/MAN - rozumiem, że pozycja AUT powoduje automatyczną regulację siły nawiewu niezależnie od ustawienia lewego pokretła?? MAN zaś daje nam możliwość samodzielnego ustawienia intensywności nawiewów ???
Ad.2 - pytanie podobne jak w przypadku "nowego panelu" o przycisk DEMIST; Czy AIR wymusza zadziałanie spreżarki ?? czy tylko kierunek nawiewu ??
Ad. 3,4,5 - Po co uzytkownik samochodu ma zaprzątać sobie glowę do jakiej temperatury zejdzie parownik ??? (i to w trzech wariantach). Czy jest to jakieś zabezpieczenie żeby nie dmuchało zbyt zimnym powietrzem i nie narażało nas na przeziębienie??
Mam jeszcze pytanie dodatkowe: jak wymusić taki stan, że sprężarka będzie nadal suszyć powietrze w aucie, pomimo osiągnięcia zadanej temperatury ?
daniel:
Potrafisz naprewdę skomplikować prostą czynność :D
Dal mnie to proste - mam pokrętła od siły wiatru, temperatury i klawisze od włączania klimy bardziej lub mniej i bardziej lub mniej automatycznej. Co tu jeszcze rozumieć.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej