Napiszę Ci na swoim przykładzie, xf 2.7, zacząl mi wyskakiwać komunikat że DPF zapchany, dziwne ponieważ robiłem tylko trasy. To dawaj do mechanika, diagnoza DPF do wypalenia, podpinamy kompa lecimy w trasę DPF wypalony 400zł za usługę...
Przy wymianie oleju mechanik stwierdził, że olej bardzo rzadki i chyba wtryski leją tymbardziej, że oleju o litr za dużo a olej wymieniam co 10-12 tyś km.
No nic wymieniam olej, robię trasy po 5 tyś km widzę że znów olej zaczyna przybywać, jadę do serwisu od słowa do słowa okazuje się, że DPF wariuje w sumie nie DPF a komputer ponieważ cały czas wypala a nie ma czego więc leje ropę do silnika. Serwis stwierdza, że trzeba wymienić DPFa ale... nie dają gwarancji ,że to pomoże bo jeśli jest problem z komputerem że wypala to może przybywac oleju cały czas.
Lecę do magika od diesli dpfów itd itp, wywalił DPFa mechanicznie i komputerowo usługa 700 zł, zrobiłem już ok 60 tyś km i cieszę się samochodem, śpię spokojnie olej nie przybywa nawet kropla nie ubywa od wymiany do wymiany równiutko na bagnecie.
Co do kopcenia przy mocnym wciśnięciu gazu puści dyma ale to samo było jak był DPF