Autor Wątek: DPF -regeneracja czy całkowite wycięcie? 2,7 D przebieg: 200tys  (Przeczytany 4877 razy)

Heresy666

  • Gość

  Witam

 Czy ktoś mogłby mi doradzić czy regenerować czy wyciąć? Dzwoniłem do ludzi którzy sie tym zajmują i zdania są podzielone czyli:

 1.Regeneracja nie ma sensu bo podobno znów sie niedługa zapcha

 2.Mechaniczne usunięcie filtra cząstek stałych (  Katalizator oraz wszystkie czujniki pozostają na swoim miejscu.),Elektroniczne usunięcie        filtra cząstek stałych.

 

Offline maron

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 622
  • S-typ 2.7D
Odp: DPF -regeneracja czy całkowite wycięcie? 2,7 D przebieg: 200tys
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 20, 2017, 18:08:14 pm »
Nad czym się zastanawiasz?Wywal to jak najszybciej.W zasadzie to powinno się wycinać zaraz po opuszczeniu salonu.Naturalnie myślę tu wyłącznie o dobru silnika i jego włąściciela.Ze względu na środowisko (disel musi dymić)ustrojstwo to pozostaje doputy dopuki się nie zepsuje.Potem decyzja dla mnie jest jedna.Problem tkwi nie w filtrze lecz w sposobie jego wypalania/oczyszczania i nawet w efektach tegoż.W naszych kotach to wtryski silnika wypalają filter i to jest problem.Zbyt wiele paliwa dostaje się do oleju w silniku,olej się rozrzedza i w niesprzyjających okolicznościach (a skąd ma user wiedziec jakie to są)dochodzi do wywalenia korby ,albo wału.Sama powiedziałbym radość.Natomiast skutki wypalenia (zakłądając szczęśliwego) są nadzwyczaj mierne.Duże cząstki sadzy (itp)są rozbijane na malutkie i wywalane do środowiska.Super!Jak go nie w łeb to po du... O ile duże sa ciężkie i łatwo opadają to małe fruwają w powietrzu i docierają tam gdzie tamte by nie dotarły,na przykład do płuc.Także ekologia na około.
A w ogóle to ja nic nie mówiłem;)

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.280
Odp: DPF -regeneracja czy całkowite wycięcie? 2,7 D przebieg: 200tys
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 20, 2017, 18:28:17 pm »
Powiedziałbym, że sama idea diesla jest to d....już myślą o zakazach wjazdu do miast dieslom.

A wiele zależy od rodzaju i sposobu działania filtra.
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline maron

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 622
  • S-typ 2.7D
Odp: DPF -regeneracja czy całkowite wycięcie? 2,7 D przebieg: 200tys
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 20, 2017, 19:36:21 pm »
Trudno jednoznacznie poprzeć opinię że idea diesla jest do d... ,ja uznaję dzisiejsze disel za super technologię,szczyt osiągnieć w dziedzinie silników tłokowych.Moment,dynamika,lepsze niż benzyna a do tego spala gorsze paliwo i w mniejszej ilości.Tylko że to szwajcarskie zegarki,prawie nanotechnoliga,wymaga "specjalnej troski"choć jeśli się bierze pod uwagę, to są trwałe i prawie doskonałe.Fakt że spaliny są brudniejsze od gaziaka czy benzyniaka,ale nie powinniśmy ulegać całej tej zielonej histerii o globalnym ociepleniu itd.Od dawna wiadomo że to wymysł kolegów w fartuszkach i przyznawanie zielonym w tym racji jest autokompromitacją choć politycznie  poprawną. Jaką mamy alternatywę dla diesla?Napęd elektryczny?A prąd z elektrowni wiatrowej....to nie lepiej od razu żagiel?To co atomowa?Wszystko ma swoje + i - i jak dobrze to rozważyć to cała ta zawierucha nie warta jest świeczki nawet przeliczając na koszty środowiskowe.Fakt -rządy rzadzą inaczej i będzie jak będzie.

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.280
Odp: DPF -regeneracja czy całkowite wycięcie? 2,7 D przebieg: 200tys
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 20, 2017, 20:00:13 pm »
Nie chodzi o globalne ocieplenie ino o te cząstki stałe. Robią krzywdę ludziom i tyle. Dlatego diesel w mieście to zupełna pomyłka, a udawanie, że DPF załatwia sprawę to podwójna pomyłka.

Elektryki zapewne tak - z racji sprawności.

PS. Współczesna benzina jest według mnie już fajniejsza od diesla. Jakoś mnie głównie odstrasza potencjalny problem z rozruchem zimą. Szczególnie przy polskim paliwie ;)

Wracając do tematu - jeśli ktoś jeździ regularnie do pracy autostradą 20-30 km to nie ma problemu z DPF. Jeśli ktoś stoi w korkach w mieście to po co kupił diesla? Wycięcie dpf jest obecnie łatwe i przyjemne, nie powoduje żadnych problemów dla silnika.
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Heresy666

  • Gość
Odp: DPF -regeneracja czy całkowite wycięcie? 2,7 D przebieg: 200tys
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 20, 2017, 20:30:26 pm »
   Podejme decyzje w środe bo umówiłem sie na wstępne przygotowanie do ekzekucji DPF-a.Poniżej wklejam plan operacji:)

Cytuj
Filtr cząstek stałych w Jaguar XF 2.7D 207 KM potrafi się zapchać i procedura wypalania nie daje żadnego efektu. Jedyną w pełni skuteczną metodą na pozbycie się problemu jest całkowite usunięcie filtra DPF w Jaguar XF 2.7D 207 KM.

USUWANIE FILTRA DPF W JAGUAR XF 2.7D 207 KM TO PROCES DWUETAPOWY:

Mechaniczne usunięcie filtra cząstek stałych - polega na wymontowaniu puszki filtra z auta, otworzeniu jej i wyciągnięciu wkładu filtra. Następnie wykonana zostaje atrapa i wszystko montowane jest ponownie w aucie. Dzięki temu nie ma żadnych śladów modyfikacji w samochodzie, wszystko wygląda tak jak przed usunięciem DPF w Jaguar XF 2.7D 207 KM i nie ma problemów podczas jakiejkolwiek kontroli.
Uwaga: w naszej firmie usuwamy tylko uszkodzony filtr. Katalizator oraz wszystkie czujniki pozostają na swoim miejscu.


Elektroniczne usunięcie filtra cząstek stałych - polega na przeprogramowaniu sterownika silnika. Jest to najlepsza i w pełni skuteczna metoda. Dzięki temu nie włącza się procedura wypalania filtra DPF w Jaguar XF 2.7D 207 KM. Auto zachowuje się tak, jakby fabrycznie nie było wyposażone w filtr cząstek stałych.
Uwaga: program w sterowniku jednostki napędowej jest zapisem cyfrowym, nie ma możliwości żeby samoistnie się zmienił. Dzięki temu po tak wykonanej usłudze usunięcia filtra cząstek stałych w Jaguar XF 2.7D 207 KM problem z filtrem DPF nigdy więcej nie powróci.
« Ostatnia zmiana: Luty 21, 2017, 17:01:23 pm wysłana przez MicGin »

Offline maron

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 622
  • S-typ 2.7D
Odp: DPF -regeneracja czy całkowite wycięcie? 2,7 D przebieg: 200tys
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 20, 2017, 21:12:04 pm »
Yoohas-wiesz że tej zimy miałem na term -27 po nocy i zagadał od strzała?Sam aż byłem zdziwiony,powinien trochę pokręcić.Ale ciężko mu było chodzić ,dyma dawał siwego aż żal :-tylko było patrzeć.

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: DPF -regeneracja czy całkowite wycięcie? 2,7 D przebieg: 200tys
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 21, 2017, 17:43:34 pm »
Witam.

Wg wycięcie dpf to nie jest dobry pomysł. Jakbym chciał żeby mi auto kopcilo jak B6 passat tdi to kupiłbym  passata.

Problem dpf nie wynika z faktu, ze ten dpf jest, tylko z faktu ze auto jest niewłaściwie użytkowane lub przeznaczone do innego użytkowania.

Wielu użytkowników kupuje (relatywnie) nowoczesne diesle po to by jeździć nimi tylko po mieście a potem są problemy z dpf. Niestety w dzisiejszych czasach diesle są produkowane do jazd w tzw trasie a nie wokół komina.

Pozdrawiam
R.
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

Były:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Offline maron

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 622
  • S-typ 2.7D
Odp: DPF -regeneracja czy całkowite wycięcie? 2,7 D przebieg: 200tys
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 21, 2017, 19:46:17 pm »
Zgoda!Ale z jednym zastrzeżeniem-dawniej też diesle produkowane były na dłuższe jazdy,niektóre nawet nigdy nie powinny być gaszone :-hehe

Heresy666

  • Gość
Odp: DPF -regeneracja czy całkowite wycięcie? 2,7 D przebieg: 200tys
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 21, 2017, 20:01:36 pm »

    To co? Myslicie ze bez kitu bedzie kopcił tak mega widocznie ? (pomimo tego ze katalizator zostaje i podobno spełnia normy) ??Dzis musialem podjechac  i jak wyjechalem z garazu to poszło najpierw : Restricted Performance  zaraz DSC not available  i wyskoczyła żółta kontrolka silniczka:(  No i z tymi jazdami w trasach to by sie zgadzało ,bo przygody zaczeły sie kiedy robiłem krótkie i częste odcinki po mieście..

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: DPF -regeneracja czy całkowite wycięcie? 2,7 D przebieg: 200tys
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 21, 2017, 20:24:59 pm »
Co do kopcenia  to przypatrz się passatom, mondeo czy innym w okolicach 2004-2005 roku każde konkretne wcisniecie prawego pedału oznacza czarna chmurę za autem.

A Twoja dzisiejsza przygoda zaczęła się od jakiegoś komunikatu odnośnie dpf czy od razu Restricted Performance itp? Może masz słaby akumulator - daje podobne objawy.

pozdrawiam
R.
« Ostatnia zmiana: Luty 22, 2017, 21:09:02 pm wysłana przez MicGin »
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

Były:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Heresy666

  • Gość
Odp: DPF -regeneracja czy całkowite wycięcie? 2,7 D przebieg: 200tys
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 21, 2017, 20:49:35 pm »

  Zaczeło sie w jakis miesiac temu(mrozy) moze dluzej od tego ze wyjechałem z garazu i poszło: Restricted Performance i DSC  not available ,auto wchodziło w tryb awaryjny i jak dodawałeś gazu to kręcił tylko do 2000 tys obrotów i brak ciągu(poruszałem ten temat na forum-zobacz niżej) wiec podpiąłem pod kompa i wyszedł błąd filtra cząsteczek stałych -  254% . Stąd teraz dylemat Regenaracja czy wycinka??Rozumiem ze woltomierz jest w stanie ocenic czy akumulator jest ok?

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.280
Odp: DPF -regeneracja czy całkowite wycięcie? 2,7 D przebieg: 200tys
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 21, 2017, 20:52:19 pm »
Nie da się w Jagu zrobić regeneracji DPF?
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Heresy666

  • Gość
Odp: DPF -regeneracja czy całkowite wycięcie? 2,7 D przebieg: 200tys
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 21, 2017, 21:15:51 pm »

 Da sie zrobic regeneracje jak najbardziej z tym ze mam dylemat: jedna strona uwaza ze nie warto, bo i tak sie zapcha predzej czy pozniej a druga strona jest za wycieciem  bo po co wkladac kase co jakis czas na regeneracje ...no i nie wiem co zdrowsze dla kota?

Offline maron

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 622
  • S-typ 2.7D
Odp: DPF -regeneracja czy całkowite wycięcie? 2,7 D przebieg: 200tys
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 21, 2017, 22:01:35 pm »
Jeśli jeżdizsz tylko trasy to normalnie nie powinien sie zapchać ani prędzej ani później,przy odrobinie ph,może korba co najwyżej wyskoczyć bokiem.