Autor Wątek: Powitanie oraz problem z obrotami i przyciskiem TRIP oraz czujnikami parkowania.  (Przeczytany 2672 razy)

Offline marasieren

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 13
Witam was wszystkich serdecznie. Na wstępie chciałbym się przywitać. Jestem tu nowy. Od 3 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem S-Type i zakochałem się w Jaguarze, jednak chciałbym już zaznać komfort z jazdy bo ciągle jakieś małe mankamenty wychodzą. Posiadam Jaga s-type 3.0 v6 benzyna wraz z LPG 2002 r przed liftem. Do rzeczy:

1. Mam problem z obrotami. Przepływomierz wymieniłem. Problem jest następujący: Jadę przykładowo 60-tka na biegu 4 i mam 2 tys obrotów. Chce przyspieszyć wbijam gaz do podłogi i czekam na efekt. Przez pierwsza sekundę muli, po sekundzie zaczyna się zbierać, obroty podskakują o 2-3 tysiące przyspiesza, potem obroty spadają, kotek przestaje przyspieszać i znowu przyspiesza ze zwiększonymi obrotami. Falują mi a kotek raz przyspiesza a raz nie. Nie wiem co to może być.

2. Drugim problemem jest przycisk TRIP. Awaryjki i lewe przyciski (RESET & CLEAR) działają, a te na środku (mls/km, A/B oraz TRIP) w ogóle nie działa. Kupiłem nawet na allegro nowe przyciski, wymieniłem i dalej to samo. Czy ktoś miał już coś takiego?

3. Nie działają czujniki parkowania. Wrzucając wsteczny było sekundowe pikniecie a czujniki nie działają. Podłączyłem pod komputer i wykazało, ze centralka działa a czujniki ciągle pokazują jakby miały odległość 255cm od celu (nawet kiedy podszedłem na kilka cm). Wyjąłem je aby przeczyścić i dwa są w całości a dwa były zamontowane lecz pęknięte. Jak sprawdzić, czy te dwa które wyjąłem w całości, działają? Czy to jest kwestia dokupienia dwóch czujnikowy i wszystko będzie okej?

4. Jak powinien prawidłowo się zachowywać kontrola trakcji? Po włączeniu silnika wduszam przycisk przy skrzyni biegów i pojawia się żółta lampka na komputerze. Pojawia się również informacja na liczniku jednak trwa to tak krotki ułamek sekundy ze nawet nie wiem, co tam jest napisane. Czy możne to miedz coś wspólnego z elektryka? Dodam, że dodatkowo wariuje mi podświetlenie liczników.

Pozdrawiam i dziękuje wam wszystkim za odpowiedzi.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Powitanie oraz problem z obrotami i przyciskiem TRIP oraz czujnikami parkowania.
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 01, 2015, 23:09:09 pm »
1. Sprawdzić wskazania przepustnicy, sprawdzić czy nie ma nieszczelności (sławne już uszczelki kolektora) i sprawdzić raz jeszcze przepływomierz. Kupiony nowy czy używka?

2. Trzeba by sprawdzić czy nie ma problemów na kablach lub wtyczce.

3. Wrzuć wsteczny i przykładaj ucho po kolei do czujników - powinny cykać. Jeśli któreś są do kitu to cały system jest unieruchomiony. Wymienisz te rozwalone i powinno hulać.

4. No ale jak wciskacz to mieli kołami czy nie?? Komunikat jest w stylu że DSC is non active. Jeśli możesz włączać i wyłączać to nie ma żadnego problemu.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline marasieren

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 13
Odp: Powitanie oraz problem z obrotami i przyciskiem TRIP oraz czujnikami parkowania.
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 01, 2015, 23:25:45 pm »
1. Dzisiaj wykazało że to problem sprzęgła. Przez chwilę coś przesklczylo obroty działały idealnie nic nie skakaly, a później coś się sprzęgło zablokowało i nie działało. Jutro jadę do mechanika bo biegi nie wchodzą ale problem leży w sprzegle. Czy JAG ma dwumas w silniku 3.0 przed liftem?

2. Czyli trzeba rozebrać cockpit tak? Akcja dla kogoś bardziej obeznanego?

3. Rozumiem że w przypadku jednego zepsutego cały system jest walniety więc muszą wszystkie działać?

4. Tak, działa wszystko okej tylko coś jest chyba , kablami bo komunikat się pojawia na ułamek sekundy że w ogóle go nie idzie odczytać.

Dziękuje za ODP.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Powitanie oraz problem z obrotami i przyciskiem TRIP oraz czujnikami parkowania.
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 01, 2015, 23:41:49 pm »
- To, że nie idzie odczytać to tym się nie martw. Mi też przy odpalaniu wywala DSC coś tam coś tam, natomiast sam mechanizm działa poprawnie.
- Sprawa czujników - jeden padnięty = cały system wywala błąd i nie skanuje powierzchni. Także na początek zrób jak pisałem wyżej ;)
- Jag ma dwumas - zgadza się
- Kokpitu nie trzeba zrzucać. Wyjąć ten panelik z przyciskami i obcykać czy z wtyczki po prostu nie wylazły kable. Nie wiem niestety ile tam kabli idzie do wtyczki.  Jeśli tylko ze 3-4 to problem może być też po winie licznika stąd można też wnioskować krótkie wyświetlanie się komunikatu. Ale to takie gdybanie

Aha najważniejsze co do koła dwumasowego, są 2 rodzaje:
na 6mm sruby/kołki i 10 mm śruby/kołki
Nr na 6mm - XR828196
Nr na 10mm - XR814347

Ale tego to bym nie ruszał w ogóle. Dwumas w benzyniaku zarżnąć to trza umić jak to się mówi. Najprędzej sprzęgło klęka
« Ostatnia zmiana: Październik 01, 2015, 23:47:17 pm wysłana przez Driv3rrrr »
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline marasieren

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 13
Odp: Powitanie oraz problem z obrotami i przyciskiem TRIP oraz czujnikami parkowania.
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 02, 2015, 00:34:43 am »
Wtyczka wygląda poprawnie. Może w środku jakiś kabelek się przerwał.

Co do sprzęgła napisze jak będę wiedział co to jest. Czujniki sprawdze też i podlacze i zobaczymy.

 I jeszcze elektrozawor nagrzewnicy jak sprawdzić wie ktoś może? Ogrzewanie nie działa za to Klima aż lodówka a przecież zimą idzie ;)

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Powitanie oraz problem z obrotami i przyciskiem TRIP oraz czujnikami parkowania.
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 02, 2015, 06:57:56 am »
Jak nigdy nie wymieniany to nie bardzo jest co sprawdzac tylko wymiana ale tu też jest metoda na sluch. Podlaczamy na krótko i powinno być slychac cykniecie jak się zamyka lub otwiera tloczek
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

misiek1006

  • Gość
Odp: Powitanie oraz problem z obrotami i przyciskiem TRIP oraz czujnikami parkowania.
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 02, 2015, 07:28:15 am »
Drivv3rrr u mnie stary cyka... na krotko podlaczony,tylko ze z jednej strony duzo glosniej jak z drugiej.A nowy cyka  ;)tak samo z dwoch stron.
Tak ze wiem co mi modul ponownie wykonczylo.....moze sie myle ? ale nie jestem mechanikiem,tylko juz cos w tym temacie przerabialem
 :-tylko

Matejko

  • Gość
Witam kolego mam ten sam problem z przyciskiem trip rowniez wymienilem i nic ,moze tobie udalo sie uruchomic a co do obrotow nieszczelny kolektor moze nawet wypadac zaplon przerobilem to naszczescie :)