Autor Wątek: prawy przedni przegub wewnętrzny albo cała półoś  (Przeczytany 5422 razy)

ktr

  • Gość
prawy przedni przegub wewnętrzny albo cała półoś
« dnia: Wrzesień 04, 2014, 21:17:24 pm »
Poprosiłem warsztat by postawił diagnozę co jest przyczyną tego, że w zakresie prędkości od 90-130 km/h czuję wibracje w kierownicy. Nie hamując, tylko jadąc z jednostajną prędkością kierownica robi takie jakby ruchy prawo-lewo-prawo-lewo i aż mi prawie zegarek nie spadnie tak wibruje. Wibracje czuć też ogólnie w samochodzie.

Poniżej 90 km/h tego nie czuć, nie czuć także przy większych prędkościach typu 160 km/h i więcej (albo czuć mniej).

Warsztat sprawdzał felgi, ciśnienie w kołach, różne rzeczy i doszedł do wniosku, że to prawy przedni przegub wewnętrzny. Mówią, że trzeba to wymienić, albo - jeśli łatwiej dostać - całą prawą przednią półoś. Mówią, że w okolicy tego łączenia, tego przegubu jest luźno i jest tam to trochę "rozklekotane".

Co doradzacie - szukać nowej części czy raczej używkę? Czy miał ktoś kiedyś do czynienia z takim zakupem? Jakie to mogą być koszty? A może ma ktoś do sprzedania używkę w dobrym stanie?

Chcę to zrobić bo o ile po mieście to nie jest to aż tak wkurzające to na długie trasy masakra. X-Type 2.5 4x4 Automat rok 2001 USA.

ghrh

  • Gość
Odp: prawy przedni przegub wewnętrzny albo cała półoś
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 05, 2014, 11:41:16 am »
Mi się nie udało w PL znaleźć przegubu, w ASO półoś 3k, kupiłem używkę za stówę.
http://www.xtypeparts.com/suspension/driveshafts/
Zerknij tutaj, ceny są całkiem rozsądne.

Pirat

  • Gość
Odp: prawy przedni przegub wewnętrzny albo cała półoś
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 05, 2014, 12:10:15 pm »
Miałem to samo,oddałem do regeneracji do Torunia i śmiga jak nowy

Mike_G

  • Gość
Odp: prawy przedni przegub wewnętrzny albo cała półoś
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 05, 2014, 13:46:05 pm »
A ile taka regeneracja w Toruniu kosztuje?

Pirat

  • Gość
Odp: prawy przedni przegub wewnętrzny albo cała półoś
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 09, 2014, 06:28:49 am »
Ok.400pln.Wysyłasz i wtedy oni wyceniają dokładnie.

Mike_G

  • Gość
Odp: prawy przedni przegub wewnętrzny albo cała półoś
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 09, 2014, 07:37:07 am »
Za szt czy za komplet polosi?

Pirat

  • Gość
Odp: prawy przedni przegub wewnętrzny albo cała półoś
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 10, 2014, 06:53:21 am »
Niestety za jedną stronę,ale dają gwarancje (mowa o prawej stronie)

Fiorino

  • Gość
Odp: prawy przedni przegub wewnętrzny albo cała półoś
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 12, 2014, 10:38:03 am »
Ja co prawda wymieniałem w dieslu ale zapłaciłem za nowa półoś z gwarancją niemieckiej produkcji 575zł

kliknij http://allegro.pl/my_page.php?uid=19971023 i przedzwoń, może Ci pomogą, ja byłem bardzo zadowolony.

kurak22

  • Gość
Odp: prawy przedni przegub wewnętrzny albo cała półoś
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 15, 2014, 18:08:52 pm »
Miałem to samo,oddałem do regeneracji do Torunia i śmiga jak nowy

http://www.motomax.pl/www-1/instr.html
mówisz o tym zakładzie? Bo właśnie dzisiaj rozebrano auto i podobno jeden przegub złapał luzy. Regenerował ktoś gdzieś jeszcze? I w jakich pieniądzach to wszystko?

andrew140785

  • Gość
Odp: prawy przedni przegub wewnętrzny albo cała półoś
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 21, 2014, 20:02:30 pm »
Powiem tak wymieniłem dwie półosie i lewą i prawą i większość wibracji pochodzi z kół więc jeśli macie nieoryginalne felgi o innym ET to będzie lipa i wibracje. U mnie problem występował na kołach letnich gdzie mam felgi Enzo a na oryginalnych felgach mam zimówki i wibracji nie ma. Jedyną metodą jest doważenie kół na samochodzie to daje juz spory efekt muszę przyznać.  ;D

kurak22

  • Gość
Odp: prawy przedni przegub wewnętrzny albo cała półoś
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 22, 2014, 09:57:09 am »
kola oryginalne proste wyważone.
znaleziono luz na połączeniu pomiędzy przegubem a długim walkiem frezowanym. kupiłem używke, podobno jest mniejszy, czekam na montaż.

andrew140785

  • Gość
Odp: prawy przedni przegub wewnętrzny albo cała półoś
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 22, 2014, 11:18:04 am »
No tak bo na ogół te przeguby przy skrzyni czyli wewnętrzne padają taka ich kontrukcja jak dla mnie zbyt delikatna :-thumpdown

ktr

  • Gość
Odp: prawy przedni przegub wewnętrzny albo cała półoś
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 08, 2017, 13:15:51 pm »
W końcu problem rozwiązany. Prawdziwa przyczyna polegała na tym, że wystarczyło wyprostować 1 felgę i dobrze wyważyć koła.

Wcześniej też niby były prostowane felgi, wyrażane koła, cuda niewidy, ale nie pomogło bo w innym miejscu (warsztacie). Teraz zrobili to w JAGCAR i problem rozwiązany. A kilka lat różne warsztaty nie poradziły sobie z tym problemem. A to naprawiali zaciski, a to wyważali koła, a to prostowali wszystkie felgi, i nic.