Autor Wątek: Zbior dokumentacji, instrukcji, manuali i biuletynow technicznych do X300  (Przeczytany 4769 razy)

frostbive

  • Gość
Czesc wszystkim, pomyslalem ze w zasadzie moglbym sie podzielic moim dorobkiem ktory zbieralem z najrozniejszych zakatkow internetu przez ostatni rok na temat X300 a w szczegolnosci XJR6.

Wydaje mi sie ze bedzie to pomocne dla wielu z nas.
Archiwa .rar bez hasla.
Nie wiem jak dlugo pliki beda na tych serwerach, lecz jezeli byly by problemy z pobraniem, wrzuce na inny hosting.

1. https://www.easypaste.org/file/iPdzjVJp/Jaguar.XJR.X300-1.rar?lang=pl
2. https://megawrzuta.pl/filesgroup/c696b203da7a6c8eb5bb490f8c1fa720.html
3. Link do strony forum na ktorym uzytkownicy dziela sie manual'ami, TSB itd: http://en.jaguar-club.net/model/jaguar-xj-x300-16#user-s-manuals

Rysiek

  • Gość
Odp: Zbior dokumentacji, instrukcji, manuali i biuletynow technicznych do X300
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 01, 2017, 15:29:33 pm »
Zrobiłeś mi piękną niespodziankę Noworoczną- szacun za pracę i udostepnienie. Wszystkiego naj w Nowym 2017 roku.  :-clap

frostbive

  • Gość
Odp: Zbior dokumentacji, instrukcji, manuali i biuletynow technicznych do X300
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 14, 2017, 01:43:04 am »
Tu zamieszczam ciekawe linki do roznego typu czesci zamiennych ktore kosztuja w serwisie krocie a niezalezne sklepy kroja nas na potege oraz tuningowych oraz innych modyfikacji X306 XJR jak i X300 oraz X308.
1. Sondy lambda XJR X306: NGK 0464 OTD3J-5B1

2. Mocniejsza pompa intercoolera do X306 XJR: Bosch 0392022010

3. Bawelniana sportowa wkladka filtra powietrza: K&N 33-2003

4. Filtr paliwa typu 'high-flow' zmniejszajacy opory do X300 oraz X306 XJR: K&N PF-1000

5. Wydajniejsze wtryskiwacze X306 XJR: DeatschWerks 18U-00-0050-6 (550cc wydajnosci) oraz adaptery do nich: DeatschWerks conn-US-JT
   lub oferta firmy RC Fuel Injection: Saturated Injector SH4-0750 o wydajnosci 750cc

6. Najlepszy oraz powszechnie stosowany zestaw do tuningu skrzyni biegow GM 4L80E montowanej tylko w X306 XJR oraz X305 XJ12 oraz Daimler Double Six od firmy TCI: Transgo Shift Kit (SK 4L80E-HD2)

7. Rolka napinacza paska kompresora klimatyzacji X300 oraz X306 XJR: Dayco 89017

8. Czujnik cisnienia oleju do zegarow ktory wskazuje prawdziwe cisnienie: Beck/Arnley 201-1505 lub APA C46272 oraz DBC4418, swoja droga warto wejsc na strone internetowa firmy APA (www.uroparts.com) i w katalogu sporo smaczkow oferuja do XJ40, X300, X306 XJR oraz X305 jak na przyklad gumowe poduszki gorne przednich amortyzatorow ktore zalatwiaja raz na zawsze sprawe rozsypujacych sie piankowych wersji czy chocby cup holder ktory lubi byc polamany a jest rzadko spotykany.

9. Poliuretanowe tuleje zawieszenia mozna znalezc w ofercie firm: Superflex, PowerFlex oraz SuperPro

10. Rozporki karoserii do X300 oraz X308 znajdziemy w ofercie firmy Ultra Racing, wyzszej jakosci juz nie spotkamy w tej dziedzinie motoryzacji.

11. Wysokiej jakosci sportowe uklady wydechowe ze stali nierdzewnej do X300, X306 XJR oraz X308: firma QuickSilver (do X306 XJR numer czesci to: JR657S)

12. Sportowe klocki hamulcowe przedniej osi X306 XJR: Cosworth CFS3025, Ferodo serii DS2500 FCP817H lub DS3000 FCP817R, Brembo Sport 07.B314.32, EBC RedStuff DP3689/2C

13. Sportowe klocki hamulcowe tylnej osi X306 XJR: Ferodo DS2500 FCP815H oraz DS3000 FCP815R

14. Przewody hamulcowe w stalowym oplocie najlepszej firmy w branzy z dozywotnia gwarancja X306 XJR: Goodridge SJA0508-4C-BK (koncowka -BK to kolor wykonczenia, mozna sobie wybrac z palety rozne kolory na ich stronie: https://www.goodridge.co.uk/products/car-brake-kit-for-jaguar-xjr-4-0-6-cylinder-supercharged-1994-1996?variant=31947710983

15. Miska olejowa skrzyni biegow GM 4L80E o zwiekszonej pojemnosci oraz radiatorem dla lepszego chlodzenia do X306 XJR oraz X305 XJ12 & Daimler Double Six: B&M 70295, Derale 14207, ATI 703505

16. Sprezyny obnizajace do X300 oraz X306 XJR: H&R 29576-1 - firma ktora produkuje je dla Ardena, zreszta to najwyzsza polka i jedyne dostepne do tych aut.

17. Przednie amortyzatory z regulacja twardosci do X306 XJR: Koni 26-1592, mozna rowniez wziac Bilstein B6 ktore sa niestety ale drozsze, znajdziecie je w katalogu Bilstein'a.

18. Zestaw uszczelek glowicy X306 XJR: Payen DT072


Offline MicGin

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Sovereign
  • ***
  • Wiadomości: 779
  • JCPF Club Member
Odp: Zbior dokumentacji, instrukcji, manuali i biuletynow technicznych do X300
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 14, 2017, 09:46:18 am »
A gdzie te linki?
Był S-type
-pozostaję w rodzinie-
Jest XJR

frostbive

  • Gość
Odp: Zbior dokumentacji, instrukcji, manuali i biuletynow technicznych do X300
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 15, 2017, 00:30:10 am »
Przepraszam, mialem na mysli numery czesci. Podajac linka do aukcji przykladowo na eBay nie ma to najmniejszego sensu.. za dwa tygodnie przepadna i temat nie bedzie juz przydatny.

frostbive

  • Gość
Odp: Zbior dokumentacji, instrukcji, manuali i biuletynow technicznych do X300
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 18, 2017, 19:55:32 pm »
Polecam program Tolerance Data 2009.2
Mozna znalezc w nim sporo informacji dotyczacych Jaguarow, momentow dokrecania srub, dane techniczne, luzy zaworowe oraz procedury napraw czy pomiaru jak i schematy az po czasy napraw.
Rzadkosc by w tak kompleksowych zbiorach danych widnialy nawet X300.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 19, 2017, 08:27:48 am wysłana przez MicGin »

Offline MicGin

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Sovereign
  • ***
  • Wiadomości: 779
  • JCPF Club Member
Odp: Zbior dokumentacji, instrukcji, manuali i biuletynow technicznych do X300
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 19, 2017, 08:44:17 am »
Proszę nie umieszczaj linków do programów co do których istnieją wątpliwości jeżeli chodzi o legalność ich pochodzenia. Przypominam, że programów komputerowych nie można udostępniać na takich samych zasadach jak dzieł literackich, muzycznych czy też filmowych. A drugą sprawą jest używanie, a właściwie  brak, polskich znaków diakrytycznych. Alt z klawiatury wyłamany?
Był S-type
-pozostaję w rodzinie-
Jest XJR

frostbive

  • Gość
Odp: Zbior dokumentacji, instrukcji, manuali i biuletynow technicznych do X300
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 22, 2017, 13:29:55 pm »
Jezeli tak wielki problem sprawia to iz staram sie pomoc innym w pelni bezinteresownie i byc moze mieszkam w niemczech majac rowniez niemiecki uklad klawiatury, przez co nie mam mozliwosci uzywania polskich znakow diakrytycznych to prosze o bana oraz usuniecie wszystkich postow ktore kiedykolwiek zamiescilem na tym forum.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 22, 2017, 15:55:00 pm wysłana przez MicGin »

frostbive

  • Gość
Odp: Zbior dokumentacji, instrukcji, manuali i biuletynow technicznych do X300
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 23, 2017, 18:33:31 pm »
Nastepna ciekawostka za ktora zycza sobie w serwisie 249€!!!
Krzyzak polosi w XJ40, XJ81, X300, X308 - oryginalny numer czesci JLM1388 lub JLM1388X.
Wystarczylo troche poszukac i wychodzi na to ze za 50zl mozna kupic identyczny o co najmniej tej samej lub wyzszej jakosci - najlepszy producent polosi na swiecie czyli GKN (znany rowniez jako Spidan i Löbro) o numerze czesci U220. 25 razy tanszy.

Pozdrawiam i bede staral sie dzielic dalej moimi znaleziskami dzieki ktorym serwisowanie kociakow nie bedzie pochlanialo tyle funduszy.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 23, 2017, 18:54:57 pm wysłana przez frostbive »

Rysiek

  • Gość
Odp: Zbior dokumentacji, instrukcji, manuali i biuletynow technicznych do X300
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 23, 2017, 19:28:02 pm »
Frostbive-już raz Ci dziękowałem. Tak trzymaj dalej, bo mi jesteś bardzo pomocny i podajesz info do którego bym nigdy nie dotarł. Niestety niektórych z nas kociarzy ,, róra ,, boli, bo - ktoś może mieć więcej do przekazania od tzw. autorytetów. ;)
Pozdro. :-thank.
Gdybyś miał wątpliwości to proszę pchaj mi całą swą wiedzę na szwed99@wp.pl-oczywiście do mojej prywatnej wiadomości.

frostbive

  • Gość
Odp: Zbior dokumentacji, instrukcji, manuali i biuletynow technicznych do X300
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 24, 2017, 18:29:57 pm »
Rysiek, dziekuje, staram sie dalej wynajdywac smakolyki.


Ponizej podaje rowniez ciekawe linki do sklepow oferujacych modyfikacje oraz czesci tuningowe jak i zamienne dla kociakow:
Powerhouse http://www.powerhouse.uk/index.php

Mina Gallery http://www.minagallery.com

Adamesh http://www.adamesh.co.uk

The Driven Man http://thedrivenman.com/

Polybush http://www.polybush.co.uk - poliuretanowe tuleje zawieszenia

TCI® http://www.tciauto.com - modyfikacje P&P oraz czesci zamienne do skrzyn biegow GM 4L80E
montowanych w X306 XJR, X305 XJ12 oraz Daimler Double Six

Hermann Jaguar Shop http://www.jaguar-shop.com/

QuickSilver Exhaust Systems http://www.quicksilverexhausts.com - uklady wydechowe ze stali nierdzewnej

Jaguar Classic Parts http://www.jaguarclassicparts.com/ - oficjalny sklep on-line Jaguara z czesciami dla young-
oraz oldtimerow,
jest mozliwosc zamowienia czesci nawet do pobliskiego ASO!

BM Catalysts http://www.bmcatalysts.co.uk/ - katalizatory pasujace Plug & Play

SAS Performance http://www.silverwaterauto.com.au/ - warsztat w Sydney (USA),
jedyny ktory podjal sie chiptuningu X300 XJR na fabrycznym sterowniku silnika,
dzieki czemu powstal legendarny PROJECT XJR-6,
ktorego wlascicielem jest Greg Parsons znany na forach jako Dr JAG.
Dlaczego? 12.55sek na 1/4 mili przy wadze 1.9 tony robi wrazenie!

Centerline Wheels http://centerlinewheels.com/ - felgi do XJ40, X300, X308 -
pamietajmy ze wlasciwy rozstaw srub dla Jaguara to 5 x 4.75',
czyli w naszych jednostkach miary 5 x 120,65mm

Nie mam zamiaru robic konkurencji zadnym autorytetom.
Szczerze mowiac niewiele wiem na temat Jaguarow,
wszystkiego dowiaduje sie dopiero gdy czegos potrzebuje,
na Wasze szczescie a moje nieszczescie mam taki egzemplarz ze chyba wszystko w nim jest zepsute,
wiec po prostu z auta do jazdy zrobil sie projekt za dziesiatki tysiecy.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 24, 2017, 19:51:09 pm wysłana przez frostbive »

Offline Gonzalles

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 246
Odp: Zbior dokumentacji, instrukcji, manuali i biuletynow technicznych do X300
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 14, 2017, 22:40:46 pm »
Wielki szacun kolego :-za
W końcu po to jest to forum, żeby sobie pomagać.
Jeśli można kupić nawet lepszą część za "normalne" pieniądze, to tak trzymać.Dla coniektórych fajnie jest jak płaci się za części mega kasę, no bo to w końcu do Jaga!
Myślę, że po to powstało to forum i w razie gdyby ktoś miał wątpliwości, to niech odwoła się do idei, jaka przyświecała powstaniu, chyba, że się mylę.
... bo kot lubi pieszczoty, cokolwiek to znaczy...   Bez przesady, nie mam zamiaru go pieścić w każdej wolnej chwili! Ma konkurencję.

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 675
  • XJ x300 sovereign
Odp: Zbior dokumentacji, instrukcji, manuali i biuletynow technicznych do X300
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 15, 2017, 10:19:36 am »
Oby tak dalej kolego! oczywiście ze znajdowaniem części z przyjemności, a nie konieczności naprawy jaga  :-K
>lepiej głupio zapytać, niż coś mądrze sp...lić<

frostbive

  • Gość
Odp: Zbior dokumentacji, instrukcji, manuali i biuletynow technicznych do X300
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 15, 2017, 21:06:49 pm »
Obszerny material dotyczacy mozliwosci tuningu skrzyn biegow GM 4L80E stosowanych w X300 XJR oraz XJ12, Daimler Double Six:
http://www.hotrod.com/articles/tuning-gm-overdrives/

Tu jeszcze jest ladny opis mozliwosci modyfikacji na forum Forda Blazera:
http://www.k5blazersplus.com/forums/forum/danger-zone/transmission/7548-4l80e-stand-alone-controllers

W kwestii ewentualnej regeneracji kompresora Eaton M90 w X300 XJR lub Eaton M112 w X308 XJR, szukajcie na amerykanskim eBay'u. Tu w europie jest dwa razy drozej i dostajemy niepelny zestaw. Ja zamawialem z USA od sprzedawcy 'supercharger-parts' i jestem zadowolony.

Offline GMK

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 10
Odp: Zbior dokumentacji, instrukcji, manuali i biuletynow technicznych do X300
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 01, 2017, 09:10:34 am »
Witaj, bardzo fajne i użyteczne są te linki które podesłałeś, serdecznie dziękuję i korzystam. :-thank
a robiłeś już tą regenerację kompresora Eaton M90 w XJR, ja zastanawiam się nad rozebraniem M112 w X308, na pewno chciałbym wymienić w nim olej choćby z racji wieku, bo podejrzewam że nikt tego dotąd nie uczynił. Jaguar co prawda uparcie twierdzi, że kompresor Eatona nie wymaga serwisowania (taaa..) ale na amerykańskim forum piszą że olej należy wymieniać co ok. 60 tys km.
Czy kojarzysz czym się różnią te zestawy serwisowe z USA względem tych dostępnych w Europie, wspomniałeś że te europejskie są uboższe?

I drugie pytanie jeśli zepsuło Ci się już prawie wszystko w X300, to może przerabiałeś temat zamka centralnego, objaw jest taki że przy zamykaniu robi trzykrotnie (zamknij, otwórz, zamknij, otwórz, zamknij i po trzecim zamknięciu syrena raz piszczy), wiem, że to oznacza jakąś usterkę, tylko jaką, bo nigdzie tego dotąd nie wyczytałem, a komputer z programem JLR w x300 takich modułów jak zamki wcale nie widzi. Przyjechała do mnie teraz druga taka X300 i zachowuje się dokładnie tak samo.