Dział Techniczny > XF (2008 - obecnie)

Park brake fault - problem z hamulcem ręcznym

(1/3) > >>

Catoholic:
Witam, jestem świeży na forum więc cześć wszystkim :-V.
Mam problem z hamulcem ręcznym w moim kocie (Jaguar Xf 2008). Ostatnio zaświeciła mi się kontrolka odpowiadająca za płyn hamulcowy. Chwilę ją ignorowałem ponieważ nie mogłem znaleźć odpowiedniego (Shell DOT4 ESL. Nie zdążyłem go uzupełnić przed pierwszym pozostawieniem auta na noc po trasie 80km i poza garażem. Po nocy na powietrzu (nie było przymrozku) okazało się, że nie jestem w stanie ruszyć z miejsca. Pojawiła się kolejna kontrolka - PARK BRAKE FAULT. Poczytałem  trochę w necie i odłączyłem samochód od akumulatora na kilka minut, miało to dać możliwość odblokowania EPB. Niestety nic to nie dało a komputer zaczął wyświetlać na przemian APPLY PARK BRAKE oraz CANNOT APPLY PARK BRAKE:
https://www.dropbox.com/s/pp4qfz4hddlpv5n/15696406_10206291781214023_1997843334_o.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/rqpfqs383wbl5xz/15725428_10206291781854039_1524954579_o.jpg?dl=0

Procedurę potwierdzenia hamulca ręcznego wykonałem wg. instrukcji:
1. Ingnition ON,
2. wcisk hamulca zasadniczego,
3. hamulec ręczny ku górze na około 10 sekund.
Oczywiście niczego to nie zmieniło.
Płyn hamulcowy dolałem i także nic. Wiem, że gdzieś obok akumulatora w bagażniku znajduję się przetwornica EPB. Podobno wystarczy ją rozłączyć i ponownie wpiąć by zresetować hamulec ręczny. Pytanie czy to ta złączka widoczna na zdjęciu:
https://www.dropbox.com/s/h5ad6lpux2xt5zd/15682467_10206291813054819_1391090695_o.jpg?dl=0
Jak sądzicie, czy to może pomóc ??????
 

Driv3rrrr:
Moduł znajduje sie pod prawym boczkiem bagaznika. Także zdejmij boczek i ujrzysz moduł. Wtedy odpinasz i robisz ponownie adaptacje tak jak robiłeś i powinno hulać

Catoholic:
Dzięki wielkie, niestety ta metoda również niczego nie zmieniła...
Brakuje mi już pomysłów. Może ktoś jeszcze wie jak poradzić sobie z tym problemem ?

piotriwa:
Podłączę się. Nie dawno, latem ( ok 20tys km temu) wymieniłem kompl. klocków i tarcze z tyłu. Kilka dni temu pokazała mi się informacja o tym, że mam klocki na wykończeniu i w tym czasie przestał działać hamulec ręczny. Info jak w poście wyżej. Jakiś pomysł? Czy kiepski stan klocków ( po 20 tys km???) może być powodem takiej sytuacji?

Driv3rrrr:
Raczej to nie klocki. Nie wiem jak trzeba by mocno hamowac żeby zetrzeć tylne po 20k km

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej