Autor Wątek: S-type 2004 , xenon prawy bardzo słabo sie poziomuje  (Przeczytany 1256 razy)

Offline patryk_x-type

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 147
S-type 2004 , xenon prawy bardzo słabo sie poziomuje
« dnia: Grudzień 17, 2016, 09:53:38 am »
Witam.
Mam taki problem ,otóż lewa lampa poziomuje sie bardzo ładnie natomiast prawa lampa zjeżdza w dół i nieznacznie podnosi do góry ,widac to zresztą jak swiatło konczy sie zaledwie z 4 metry przed samochodem ,czy to silniczek ,gdzie on jest i ewentualnie czy trzeba rozbierac lampe z góry dziekuje za podpowiedzi.

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 440
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: S-type 2004 , xenon prawy bardzo słabo sie poziomuje
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 17, 2016, 11:58:10 am »
Czy próbowałeś kalibracji lamp? To byłoby najprostsze rozwiązanie.
Jeśli to nie pomaga, to być może trzeba wymienić silniczek, a do tego trzeba wyjąć całą lampę. Na domiar złego trudno jest dostać sam silniczek, na Alle zwykle są oferty całych lamp, ale ceny używek ksenonowych są stosunkowo wysokie. Dodatkowo po wyjęciu lampy wyjęcie silniczka i jego powtórne włożenie nie zawsze jest takie proste. U siebie też wymieniałem silniczek i rozklejałem klosz lampy.
Poza tym jest jeszcze jedna opcja, chodzi o fabryczne zaczepy odbłyśnika, które są wewnątrz lampy. Są plastikowe i po latach rozpadają się w rękach co skutkuje oderwaniem się odbłyśnika. Jeden z tych zaczepów jest połączony z "dźwignią" silniczka poziomującego. Opcje są dwie, albo ten zaczep się właśnie rozleciał, albo już dawno się rozleciał i ktoś próbował go naprawić domowym sposobem. Na Alle i ebayu można kupić zestawy naprawcze tych uchwytów, ale z tego co pamiętam, to wtedy kiedy ja naprawiałem swoje lampy, to te zestawy nie w pełni pasowały do ksenonów, tylko do zwyklaczków. Moim zdaniem jak masz rocznik 2004 to na bank w tej lampie to ktoś już był. Zwykle można to poznać po tym, że pod zewn. uszczelką widać ślady śrubokręta po podważaniu klosza przy jego rozklejaniu, a wewnątrz często ww. uchwyty są klejone, piłowane, przerabiane itd.
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
By³: S-Type 2.7d Sport