Pacjent: 2,5v6, manual z DSC (jeśli ma to znaczenie), przed liftem
Ten jag od nowości był bez tempomatu, jako że dużo jeżdzę w trasie to by się przydał, a teraz małe HOW TO:
1. Kupujemy np. na allegro komplet przycisków do kierownicy.
W celu montażu zdejmujemy poduszkę (odpiąć wcześniej akumulator), i mocujemy przyciski - będzie trzeba wyciąć kawałek osłony plastikowej, ale po montażu przycisków nie będzie tego widać.
2. Dokładamy dodatkowy czujnik hamulca (mają być 2) - czujnik jest fordowski i zamiennik od mondeo mk3 będzie działał.
3. Wymieniamy wiązkę pedałów - tu sprawa trudniejsza bo ciężko dostępna - wiązka w aso to koszt ponad 700zł. Ja kupiłem fartem na ebayu- od roku polowałem. Do X-type 2,5 V6 manual 2001-2004 nr wiązki to:1X43-13A612. Po lifcie wiązka jak patrzyłem jest inna - ma chyba 2 czujniki na sprzęgło.
4. Cieszymy się tempomatem
Procedura będzie identyczna dla 3,0. W przypadku diesli przypuszczam też (wiązki diesel-benzyna różnią się). Natomiast 2,1 potrzebuje dodatkowych elementów sterowania przepustnicą i moduł tempomatu.
W moim przypadku żadne przeprogramowanie nie było potrzebne