Autor Wątek: Pasek wielorowkowy  (Przeczytany 1760 razy)

Offline mihalczyk

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 57
Pasek wielorowkowy
« dnia: Grudzień 03, 2016, 20:05:48 pm »
Witam,

Ostatnio w zimne dni usłyszałem pisk z pod maski (piszczał jakiś miesiąc temu pasek wielorowkowy i został zmieniony na nowy, nowy pasek za 21 zł o czym dowiedziałem się zaraz po wymianie...) Po wymianie wszystko grało, od jakiegoś czasu znowu piszczał ale tylko jak było naprawdę mokro, od 2 dni piszczał prawie zawsze, dzisiaj jadąc do pracy przy 90KM/h porostu zaświecił się akumulator i widziałem, że spadło napięcie, dojechałem do pracy na wyłączonych światłach.
Po przyjeździe do pracy, otworzyłem maskę, zobaczyłem śrubę na alternatorze? i po prostu ją odkręciłem (górną i dolną nakrętka) pasek został naciągnięty i przestał piszczeć i napięcie utrzymuję się pomiędzy 13-17 więc jest OK, jeszcze nie wyjechałem z pracy, a znajomy poinformował mnie, że najprawdopodobniej mam coś pokombinowane i wspawane pod maską bo tutaj powinien być jakiś napinacz.
Czy właśnie ta śruba to nie jest ten napinacz? Czy ta śruba występuje w każdym XJ 300? Czeka mnie wymiana paska na jakiś porządniejszy, ale chciałbym wiedzieć czy mam coś pokombinowane pod maską czy to normalny element, mogę podrzucić ewentualnie zdjęcia, ale w tym momencie jest ciemno.

Z góry dziękuje za pomoc, w Poniedziałek jadę do mechanika na wymianę paska

wicherrr

  • Gość
Odp: Pasek wielorowkowy
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 04, 2016, 09:24:46 am »
Pasek jest napinany alternatorem, a alternator jest naciągany śrubą. Przynajmniej  w 3.2 Jeśli piszczy mimo napiętego paska to może być pęknięty alternator, łożyska w alternatorze, albo wytarte rowki w kółku alternatora. Nowy pasek zawsze się lekko wyciąga to warto po montażu kontrolować naciąg.

Offline mihalczyk

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 57
Odp: Pasek wielorowkowy
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 04, 2016, 14:55:43 pm »
Wybaczcie, nie napisałem, mam xj 3.2 sport.
Czyli wszystko by się zgadzało, bo już przestał piszczeć po dociągnięciu, ale śruba w części poniżej alternatora patrząc od góry wydaje mi się minimalnie wygięta, czy to możliwe? Czy to celowe? Czy tą śrubę wystarczy wymienić na nową prostą? Czy to grubsza sprawa?

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 704
  • XJ x300 sovereign
Odp: Pasek wielorowkowy
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 05, 2016, 14:07:53 pm »
Pasek alternatora napinany jest alternatorem. Rozumiem że wygięty u Ciebie jest odcinek z gwintem?
Powinien dać się wyprostować ten gwint.
>per aspera ad astra<