Autor Wątek: Cena i koszty utrzymania  (Przeczytany 2333 razy)

Lufkin

  • Gość
Cena i koszty utrzymania
« dnia: Listopad 13, 2016, 19:07:12 pm »
Witam wszystkich użytkowników forum! Postanowiłem się tu zarejestrować, gdyż nurtuje mnie kilka pytań dotyczących Jaguara X-type, a kto, jak nie jego użytkownicy, będzie w stanie mi na nie rzetelnie odpowiedzieć? ;) Przechodząc do rzeczy, chciałbym zakupić X-type'a (byłby to mój pierwszy Jaguar), jednak wpierw chciałbym się dowiedzieć o kilka rzeczy, które wypunktuję poniżej. Interesowałby mnie Jaguar z silnikiem benzynowym 2,5 lub 3,0 l, z manualną skrzynią biegów i tych wersji będą dotyczyły moje pytania.

1) Ceny tych samochodów w Polsce wahają się od 10 000 zł do 18 000 zł. Są jednak pewne wyjątki (ceny powyżej 25 000 zł) i one sprawiają, że mam pewne wątpliwości. Mianowicie chodzi mi o to, czy auta (w większości sprowadzone) w tym przedziale cenowym, to egzemplarze, którymi warto się interesować gdyż po prostu taka jest wartość tego modelu czy może są to szroty na kołach i przedział cenowy został utworzony przez fakt, że dużo takich złomów zostało sprowadzonych?

2) Jakie są realne spalania w poszczególnych silnikach? Pytam jedynie o silniki 2,5 i 3,0 l z manualną skrzynią biegów. Pytanie jest podyktowane tym, że spotkałem się z kilkoma bardzo rozbieżnymi wersjami podawanymi przez sprzedawców oraz "znawców" i była to rozpiętość od 7,0 l do ponad 20,0 l na 100 km w mieście i w obie granice ciężko mi uwierzyć. Pytam o Wasze doświadczenia z tymi silnikami, mając jednocześnie na uwadze, że w dużej mierze zależy to od stylu jazdy.

3) Jakie są koszty wymiany takich części jak sprzęgło, rozrząd czy inne elementy, które należą do kategorii tych droższych? Nie pytam o filtry, oleje i tym podobne, gdyż te informacje już sobie znalazłem.

4) Jak wygląda awaryjność wyżej wymienionych silników oraz całych aut? Zdaję sobie sprawę iż większość sprowadzonych egzemplarzy miała kręcone liczniki, więc liczę się z nieprawdziwym przebiegiem. Chciałbym jednak mieć ogólne rozeznanie w dziedzinie możliwych awarii i ewentualnych dodatkowych kosztów po zakupie.

5)To już ostatnie pytanie i raczej dość banalne ale wymarzyła mi się wersja z jasnymi skórami, z ciemnoszarymi obszyciami i z ciemnobrązowym drewnem na desce rozdzielczej. I tu rodzi się pytanie: co to za wersja Jaga? Jakiś Amerykaniec?

Dziękuję za zainteresowanie tematem i ewentualną pomoc. Mam nadzieję, że wkrótce dołączę do szczęśliwych posiadaczy Jaguara ;)

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: Cena i koszty utrzymania
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 13, 2016, 19:29:43 pm »
ponad rok temu miałem podobne dylematy
1. Ceny są różne, prawda jest taka że co byś nie kupił to minimum 5 tys włożysz. Ja wolałem kupić lekko uderzone auto z historią i serwisem na bieżąco i tak też zrobiłem, a i tak kupię kasy włożyłem (czego nie żałuję) w takie rzeczy jak komplet nowych amorów, sprężyny tył, komplet hamulców, opony, jakieś piedoły do zawieszenia itd. Dodatkowo dołożyłem LPG i komplet nowych cewek.
2. Spalanie w 2,5 v6: benzyna minimum 8l wyszło, realnie koło 10l na trasie, miasto ok 13-14 (Wrocław); LPG: miasto ok 15-18, trasa ok 12, trasa w 4 os + bagaże + przyczepa z dwoma motocyklami dużo po górach ok 14L
3. Ceny części sobie znajdziesz, natomiast robocizna sprzęgła to jakoś 800-1000zł bo roboty jest nieprzeciętnie dużo, rozrząd masz na łańcuchu, ważne żeby silnik i przeniesienie napędu było suche. Ja się zaopatruję tylko w hurtowniach więc ceny części mnie nie bolą.
4. Ja wszystko co maiłem zrobić zrobiłem zaraz po zakupie. Jedyną awarią był tryb awaryjny spowodowany zaśniedziałą kostką, poza tym przez ponad 50 tys km brak awarii, ale tutaj wszystko zależy od tego jak było wcześniej dbane.  Zaniedbany jag to będzie skarbonka bez dna. JAk kupisz od kogoś kto nie oszczędzał to pojeździsz, najgorzej kupić od kogoś kogo przerosły koszta.
5. Ja szukałem w manualu, 3.0, i najlepiej z jasnym środkiem. Skończyło się na 2,5 manual z czarnymi skórami. Ogólnie te silniki co szukasz ciężko kupić w rozsądnym stanie z manualną skrzynią. Większość jest zajechana.

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Cena i koszty utrzymania
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 13, 2016, 19:56:14 pm »
1. Cena zależy od tego ile kto zapłaci, więc warto sie targować i zbijać cenę na każdej pierdółce jaką znajdziesz. Komplet nowych kół to 1-1,5 tyś. Zawieszenia kompletnego z tyłu (bez amorków i sprężyn) 700zł więc warto sie targować.
2. Mam co prawda 3.0 w automacie ale przy dziadkowatej jeździe w trasie wciąga 10l/100, w mieście/trasa 12-15l/100. W manualnej to pewnie 1 litr mniej
3. Rozrząd jest raczej "nietykalny" ale cena robocizny zależna od rejonu to 500-1000zł (zależy od widzimisie mechanika)
4. Silnik super ale trzeba uważać z temperaturą bo termostat rzuca na kolana, są 4 sondy lambda i nie za łatwy dostęp do nich, poza tym komplet lepszych świec to 300zł, 300zł za każdą cewke. Lepiej zwrócił byś uwage na zawieszenie które w polsce dostaje ostro w D...
5. Nie wiem jak wygląda ta jasna wersja skóry, ale w swoim kocie mam tapicerke w kolorze NED (kość słoniowa) i brązową deske. Kot z rocznika 2003

Lufkin

  • Gość
Odp: Cena i koszty utrzymania
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 13, 2016, 20:04:06 pm »
2. Spalanie w 2,5 v6: benzyna minimum 8l wyszło, realnie koło 10l na trasie, miasto ok 13-14 (Wrocław); LPG: miasto ok 15-18, trasa ok 12, trasa w 4 os + bagaże + przyczepa z dwoma motocyklami dużo po górach ok 14L

Nie masz problemów po instalacji LPG? Czytałem sporo opinii, że te silniki niezbyt dobrze znoszą gaz i tracą na mocy, a zyskują na awaryjności. Jeżeli to nie tajemnica, to ile zapłaciłeś za instalację? Pytam, gdyż mam obawy co do jakości instalacji, którą ktoś kiedyś założył i wolałbym kupić benzyniaka i ewentualnie samemu zlecić założenie instalacji gazowej.

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.282
Odp: Cena i koszty utrzymania
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 13, 2016, 21:16:02 pm »
Za 10-18.ooo PLNów to lepiej golfa poszukać. Przynajmniej za te pieniądze modelu po 2004 roku dobrego nie kupisz. Szukaj auto po 4 roku, a dlaczego znajdziesz na forum. O LPG też wiele tematów było, jak nie będziesz oszczędzał na instalacji to będzie latał aż miło. Przelew lub emulator załatwi sprawę z błędem ciśnienia. Ja nie odczuwałem różnicy jazdy na Pb czy lpg. Ale zanim tak się stało to mój fachowiec pół roku do tego dochodził, a miało być tak pięknie. Miałem 3.0 w manualu. Palił 10 w trasie, 11,5l po mieście, 14 na podtlenku.
Jest XE MY20, XJ6 1995
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: Cena i koszty utrzymania
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 14, 2016, 09:09:51 am »
2. Spalanie w 2,5 v6: benzyna minimum 8l wyszło, realnie koło 10l na trasie, miasto ok 13-14 (Wrocław); LPG: miasto ok 15-18, trasa ok 12, trasa w 4 os + bagaże + przyczepa z dwoma motocyklami dużo po górach ok 14L

Nie masz problemów po instalacji LPG? Czytałem sporo opinii, że te silniki niezbyt dobrze znoszą gaz i tracą na mocy, a zyskują na awaryjności. Jeżeli to nie tajemnica, to ile zapłaciłeś za instalację? Pytam, gdyż mam obawy co do jakości instalacji, którą ktoś kiedyś założył i wolałbym kupić benzyniaka i ewentualnie samemu zlecić założenie instalacji gazowej.

Za instalkę dałem 4700 i problemy były, wyszło jakoś po ponad pół roku. Mam staga q_maxa i chyba po 2 przeglądzie zaczęły się jaja. Ale pomny doświadczeń pobawiłem się i porobiłem sam mapy gazu i ustawiłem na nowo emulator - od tego czasu spokój. Generalnie instalkę założyli b. dobrze, tylko niepotrzebnie gazownik kombinował przy przeglądzie gazu.
Przy montażu instalacji odrazu szykuj się na wymianę świec i kompletu cewek - na benzynie będzie chodzić b. dobrze, na gazie będą jaja.

Offline filar12

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 887
  • http://lpg-lodz.pl/
Odp: Cena i koszty utrzymania
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 14, 2016, 09:13:47 am »
Jakie były problemy z działaniem instalacji LPG p.Choina ?? za drugim razem było ustawione i tak zostawione.
Raczej fobie że emulator stanu paliwa działa za rzadko jak dla "takiego" użytkownika .

(inna strona medalu po co tel. do mnie przy sprzedaży auta co i jak zrobić w LPG )
http://lpg-lodz.pl/

KIEDYŚ był S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napędzane LPG ;-) następnie X350 4.2l +LPG oczywiście ;-), S-type 2002r Fl 3.0L LPG, X350 3.0L LPG ;-),teraźniejszość X358LWB 4,2 LPG.

Offline mateusz1807

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 102
Odp: Cena i koszty utrzymania
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 17, 2016, 11:15:28 am »
Oglądałem kilka takich sztuk po 10-12 tyś. Same szroty składane z kilku, wszystkie w ogłoszeniach pięknie opisane, stan igła, niemiec płakał jak sprzedawał. Szukałem tylko wersji 3.0 z navi. Ostatecznie za 2003 r. 3.0 w automacie z navi i jasną skórą zapłaciłem 19 tyś. Przynajmniej z 7 już włożyłem, większość w klimę która jak się później okazało nie działała. Do tego alternator, świece, jakieś pierdoły w zawieszeniu i malowanie maski bo były odpryski bezbarwnego.
U mnie spalanie przy jeździe w mieście, na krótkich dystansach i to sporo w korku to zazwyczaj 20-21 l