Autor Wątek: Olej do skrzyni i silnika raz jeszcze - optymalny wybór.  (Przeczytany 8141 razy)

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Olej do skrzyni i silnika raz jeszcze - optymalny wybór.
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 13, 2016, 23:37:23 pm »
Maxlife dobry, stosuję w beczce dizlu bez turbiny. W jaguarze Motul zalecany ze specyfikacją, już długo, silnik jest cichy i czysty.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Olej do skrzyni i silnika raz jeszcze - optymalny wybór.
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 14, 2016, 09:01:59 am »
Dodam że jeżeli mamy zasyfiony silnik, to czasem warto zrobić płukankę przy zmianie oleju.
MaxLife ze względu na właściwości czyszczące i uszczelniające może być dobrym wyborem do silników zaniedbanych lub o niewiadomej kondycji.
Ale nie ma przeciwwskazań żeby stosować go też do zdrowych jednostek.

X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline ArturP

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 134
  • Kocham to forum
Odp: Olej do skrzyni i silnika raz jeszcze - optymalny wybór.
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 14, 2016, 09:16:27 am »
Te hasła producentów są piękne, ale tak na logikę: jak czyści, to jest agresywny i rozpuszcza. Nie wiem jak można to połączyć z uszczelnianiem, które powinno się cechować inną specyfiką. Jak czytam niektóre ulotki np. olejów, no można odnieść wrażenie, że są tak dobre, że nadają się nawet do smażenia frytek.
« Ostatnia zmiana: Październik 14, 2016, 09:21:39 am wysłana przez ArturP »

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Olej do skrzyni i silnika raz jeszcze - optymalny wybór.
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 14, 2016, 09:45:10 am »
Z tego co się orientuje środki uszczelniające oddziaływują na uszczelki, powodując ich delikatne spulchnienie. Nie jest to uszczelnianie poprzez zagęszczanie oleju - to dalej jest np. 5W40.

Ponadto jest wiele przypadków, gdzie wyczyszczenie silnika (np poprzez zastosowanie płukanki) spowodowało wyraźne zmniejszenie konsumpcji oleju.
Więc czyszczenie wcale nie oznacza, że silnik będzie przeciekał jak sito.
Znane są też przypadki, gdy zużycie oleju spadło po zmianie z oleju mineralnego/półsyntetyka na wysokiej jakości olej w pełni syntetyczny.

btw. dodatki do oleju które m.in spulchnianją uszczelki można tez kupić osobno, np LIQUI MOLY ATF ADDITIV 5135 do automatycznych skrzyń biegów.
« Ostatnia zmiana: Październik 14, 2016, 10:00:46 am wysłana przez sobrus »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline ArturP

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 134
  • Kocham to forum
Odp: Olej do skrzyni i silnika raz jeszcze - optymalny wybór.
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 14, 2016, 10:07:01 am »
Z tego co się orientuje środki uszczelniające oddziaływują na uszczelki. Nie jest to uszczelnianie poprzez zagęszczanie oleju - to dalej jest np. 5W40.

Ponadto jest wiele przypadków, gdzie wyczyszczenie silnika (np poprzez zastosowanie płukanki) spowodowało wyraźne zmniejszenie konsumpcji oleju.
Więc czyszczenie wcale nie oznacza, że silnik będzie przeciekał jak sito.

Ja nie kwestionuję słuszności czyszczenia silnika (np poprzez zastosowanie płukanki) lub środków oddziaływujących na uszczelki, które uszczelnią silnik, tylko podważam "magię" łączonych funkcji i zastosowań. To tak jak z bielą, która ma być jeszcze bielsza w przypadku reklamowanych proszków czy past do zębów. Opisy większości  produktów to zwyczajny chwyt marketingowy, który nie pokrywa się z rzeczywistością. Niektórzy idą dalej i pokazują nawet, że jedną kroplą płynu do mycia naczyń umyjesz więcej talerzy niż litrem innego płynu. Tak samo jest z olejami, które niby czyszczą, uszczelniają, smarują, zmniejszają spalanie, zmniejszają zużycie silnika i jeden Bóg wie co jeszcze robią. Wiadomo, że są oleje lepsze i gorsze, ale żaden z nich nie jest z kosmosu i wszystkie (z danej półki) mają tę samą charakterystykę i funkcjonalność.

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Olej do skrzyni i silnika raz jeszcze - optymalny wybór.
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 14, 2016, 10:36:49 am »
Zgadzam się, ale spulchnianie uszczelek i czyszczenie silnika wcale ze sobą nie kolidują.
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline ArturP

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 134
  • Kocham to forum
Odp: Olej do skrzyni i silnika raz jeszcze - optymalny wybór.
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 14, 2016, 12:13:07 pm »
Ciekawe jaka byłaby reakcja producentów uszczelek na wieści o środkach chemichych, które ingerują w ich produkt. Dla mnie to naruszenie struktury danego wyrobu, którego specyfikacja raczej nie przewiduje. Dlatego uważam, że takie hasła o spulchnianiu uszczelek to zwyczajna ściema i tylko chwyt marketingowy. No ale to tylko moja subiektywna opinia . Zawsze można uwierzyć w takie bajki, tylko że auto to nie człowiek i splacebo w tym przypadku nie zadziała ;)

Offline gonzo7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 805
Odp: Olej do skrzyni i silnika raz jeszcze - optymalny wybór.
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 14, 2016, 12:40:20 pm »
Ciekawe jaka byłaby reakcja producentów uszczelek na wieści o środkach chemichych, które ingerują w ich produkt. Dla mnie to naruszenie struktury danego wyrobu, którego specyfikacja raczej nie przewiduje.

Popatrz logicznie - jeśli uszczelka jest do wymiany znaczy się, że uszczelka nie trzyma specyfikacji. Po prostu skończyła się jej wytrzymałość i co z nią robisz nie interesuje producenta.
Tak jak z tłumikiem - każdy przerdzewieje, a to czy sobie go zakleisz klejem / pospawasz to Twoja indywidualna sprawa.

Co do skuteczności płukanek zmiękczających uszczelek nie wypowiem się bo nie musiałem nigdy czegoś takiego zastosować.

Użyłem ostatnio płukanki silnika LM2640 przy wymianie oleju na Motula.
Olej mimo iż to diesel dużo dłużej utrzymywał się czysty.
Do tej pory byłem bardzo sceptycznie nastawiony do płukanek czyszczących – obecnie będę ją robił przy każdej wymianie oleju.

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Olej do skrzyni i silnika raz jeszcze - optymalny wybór.
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 14, 2016, 13:05:17 pm »
Równie dobrze można powiedzieć, że wszelkiej maści kosmetyki samochodowe są złe.
Bo skoro coś się zmatowiło/wyblakło/sparciało itp to nie należy ingerować w strukturę produktu tylko niech będzie tak jak jest.
Wszystko się starzeje.

Ja też nie muszę stosować MaxLife, ale to dobry olej i skoro utrzymuje uszczelki w lepszej kondycji, a silnik czystszy - to czemu nie?
Mój samochód do najnowszych już nie należy. Ile km ma naprawdę nalatane też nie wiem, bo w uczciwość sprzedawców nie wierzę.
Płukankę LM tez miałem :)
« Ostatnia zmiana: Październik 14, 2016, 13:09:59 pm wysłana przez sobrus »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline ArturP

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 134
  • Kocham to forum
Odp: Olej do skrzyni i silnika raz jeszcze - optymalny wybór.
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 14, 2016, 13:40:09 pm »
Popatrz logicznie - jeśli uszczelka jest do wymiany znaczy się, że uszczelka nie trzyma specyfikacji. Po prostu skończyła się jej wytrzymałość i co z nią robisz nie interesuje producenta.
Tak jak z tłumikiem - każdy przerdzewieje, a to czy sobie go zakleisz klejem / pospawasz to Twoja indywidualna sprawa.

No własnie, popatrz logicznie. Wyjeżdżasz nowym autem z salonu, jedziesz na wymianę oleju i ktoś Ci wlewa olej, który spulchnia (sic!) nową uszczelkę. Albo robisz remont silnika, wymieniasz wszystkie gumy i zalewasz takim olejem. jakiś dramat. Owszem, są specyfiki regeneracyjne, ale to są środki docelowe, a nie w olejach silnikowych, które mają za zadanie smarować i częściowo odprowadzać ciepło. Podsumowując, jeśli uszczelka nie trzyma specyfikacji i skończyła się jej wytrzymałość, to trzeba wymienić, bo żaden olej już jej nie naprawi.


Równie dobrze można powiedzieć, że wszelkiej maści kosmetyki samochodowe są złe.
Bo skoro coś się zmatowiło/wyblakło/sparciało itp to nie należy ingerować w strukturę produktu tylko niech będzie tak jak jest.
Wszystko się starzeje.

Ja też nie muszę stosować MaxLife, ale to dobry olej i skoro utrzymuje uszczelki w lepszej kondycji, a silnik czystszy - to czemu nie?
Mój samochód do najnowszych już nie należy. Ile km ma naprawdę nalatane też nie wiem, bo w uczciwość sprzedawców nie wierzę.
Płukankę LM tez miałem :)

Nie wiem czy dobrym porównaniem jest nakładanie kosmetyków na lakier i spulchniania uszczelek w silniku, ale wiem, że zaczynamy odbiegać od tematu (mam świadomość, że z mojej winy ;) ). Reasumując i kończąc moje wywody napiszę tylko, że byłem już posiadaczem nowych aut z salonu i używanych. Przerabiałem różne oleje oraz płyny eksploatacyjne i  nigdy nie odczułem żadnych zmian na plus czy minus stosując oleje różnych producentów. Jedyną różnicę odczuwałem w kieszeni. Nigdy też nie miałem problemów z silnikami. Pewnie dlatego, że wystarczy zmieniać olej terminowo i o odpowiednich właściwościach, a czy to będzie Motul, Castrol, Total, Texaco, Elf, Lotos, Valvoline, Mobil czy inna nano-technologiczna cholera z kosmosu, to nie ma większego znaczenia. Obecnie mam zalany Motul i wszystko śmiga identycznie, tak jak śmigało poprzedniemu właścicielowi na Texaco. Jak czytam, że oleje mają wpływ np. na ilość spalanego paliwa, to śmiem twierdzić, że większy wpływ na ten parametr ma to czy jedzie się głodnym czy najedzonym, bo przecież najedzony więcej waży i auto więcej spali :D Chyba, że porównujemy jazdę na oleju silnikowym do jazdy na margarynie. Wówczas opory i tarcie będą tak znaczącą różne, że wpływ na spalanie będzie odczuwalny ...
« Ostatnia zmiana: Październik 14, 2016, 13:57:45 pm wysłana przez ArturP »

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Olej do skrzyni i silnika raz jeszcze - optymalny wybór.
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 14, 2016, 20:19:05 pm »
Z tego co się orientuje środki uszczelniające oddziaływują na uszczelki, powodując ich delikatne spulchnienie. Nie jest to uszczelnianie poprzez zagęszczanie oleju - to dalej jest np. 5W40.

Ponadto jest wiele przypadków, gdzie wyczyszczenie silnika (np poprzez zastosowanie płukanki) spowodowało wyraźne zmniejszenie konsumpcji oleju.
Więc czyszczenie wcale nie oznacza, że silnik będzie przeciekał jak sito.
Znane są też przypadki, gdy zużycie oleju spadło po zmianie z oleju mineralnego/półsyntetyka na wysokiej jakości olej w pełni syntetyczny.

btw. dodatki do oleju które m.in spulchnianją uszczelki można tez kupić osobno, np LIQUI MOLY ATF ADDITIV 5135 do automatycznych skrzyń biegów.


Święte słowa, mój silnik jest na to przykładem, był zasyfiony 10W/40 ciemno brązowy w środku, teraz jest czysty złoto-szary, przestał przydymiac po starcie zimny, i nie znika olej. Wyciszył się też bardzo. Wypłukało gęste ze wszystkich napinaczy, ślizgów, kanałów, i jest bardzo miło i przyjemnie. Nie mam osłony pod silnikiem, i nie zostawia kropelki po sobie. Więc zostałem przez to wyznawcą mimo wszystko nieprzyjemnie drogiego Motula.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Olej do skrzyni i silnika raz jeszcze - optymalny wybór.
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 16, 2016, 20:37:51 pm »
Zgłebiłem nieco temat i MaxLife nie posiada dodatków spulchnających uszczelki, a jedynie dodatki które nadają uszczelkom miękkość i giętkość oraz zapobiegają pękaniu.
Nie ma też żadnych przeciwwskazań, żeby stosować ten olej w fabrycznie nowych autach.

"Thank you for contacting Valvoline Product Support regarding NextGen Maxlife Motor Oil.
 
You can be assured the NextGen Maxlife Motor Oil will be perfectly fine in your 2011 Crown Victoria.  While the Maxlife oils do have a high mileage formulation, they will all work great in brand new cars.  The Maxlife products do not swell seals but have an additive that keeps the seals soft and pliable to avoid future cracking and deterioration.  Many new car dealers throughout the country stock Maxlife in their bulk tank to use on the new and used cars on the lot.
 
The advantage to the NextGen Maxlife over the conventional is the benefit of the synthetic blend formula.  The Maxlife and NextGen Maxlife both offer the 225,000 coverage under the Valvoline Engine Guarantee program.
 
If you have any further questions, please feel free to contact us via phone at 800 TEAM VAL or by email at valsupport@ashland.com for assistance.
 
Thank you and have a great day.
Mike

Żródło : https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2905416
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Olej do skrzyni i silnika raz jeszcze - optymalny wybór.
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 16, 2016, 21:55:45 pm »
Pany....nie myślcie ze środek pluczacy silnik to jest to samo co dodatek w oleju. Nie to nie to samo. Środek pluczacy to głównie jakies pochodne benzyny itp. Zaś środek czyszczacy w oleju to glownie KOH. W nomenklaturze olejowej oznaczany jaki wskaźnik TBN czyli calkowita liczba zasadowa. Na fiszce technicznej macie takie wpisy np. TBN - 9,5 KOH/g.

Więc to nie gryzie sie z dodatkami które zmiękczaja uszczelnienia. Także to żadne żargony producentów. Ja do swojego dyszlolota wlalem MaxLife 5W40 bo wiem ze jest dobry i tani. Dolalem dodatek MoS z LM i tym za 30 ziko podbilem mu lekko jakość.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline maron

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 622
  • S-typ 2.7D
Odp: Olej do skrzyni i silnika raz jeszcze - optymalny wybór.
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 17, 2016, 15:52:50 pm »
Zastanawiam się więc czy flusch będąc jakąś pochodna benzyny -rozpuszczalnikiem ,nie ma wpływu na jakość oleju?Na pewno po spuszczeniu starego oleju zawierającego płukanke jakaś ilość pozostaje w kanałach olejowych silnika.Po zalaniu nowego to sie zmiesza.Czy jest to bez znaczenia?

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Olej do skrzyni i silnika raz jeszcze - optymalny wybór.
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 17, 2016, 17:43:32 pm »
Bez znaczenia, taka mała ilość nie szkodzi olejowi
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8