Autor Wątek: który z XJ bedzie najmniej awaryjny  (Przeczytany 8084 razy)

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piêkno¶æ dnia postrach nocy
Odp: który z XJ bedzie najmniej awaryjny
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 14, 2016, 22:50:12 pm »
V12 to jest to co faceci lubią. A mechanicy kochają, przynajmniej jeden na tysiąc bo tych 999 nawet nie wie o co chodzi.
by³a zielona bestia 300km s type 4.2  V8
by³ saab 95 2.3 turbo 220km
by³ citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
bêdzie x350 super V8 400KM

Offline jzw

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 34
Odp: który z XJ bedzie najmniej awaryjny
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 14, 2016, 22:52:40 pm »
Jezdzilem xj81 na codzien przez pewien czas. Trzeba liczyc kolo 20-25l (nie mierzylem dokladnie). Ale moim zdaniem warto chocby dla sprobowania :)
XJR '96 manual | X300 '97 4.0 | XJ40 '90 4.0 manual | XJ81 '93 | DD6 Majestic '94 | DD6 Insignia '93 | XJ40 XJR '90 manual

Offline Demo

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 770
  • Jaguar xj40 Sovereign 4.0 1993r
Odp: który z XJ bedzie najmniej awaryjny
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 14, 2016, 22:55:15 pm »
Racja, ogladajac nawet program "bedzie pan zadowolony" to dochodze do wniosku ze balbym sie takim mechanikom oddac nawet Tico :D Raz bylem jagiem na wymianie oleji i mechanik okolo 40+ lat powiedzial ze filtr powietrza nie pasuje (przymierzyl, pokazal itd ze nie pasi) to ja mu pokazuje oznaczenia, strone i wszystko ze to do tego modelu i nie moze nie pasowac... przychodzi jego kolega obrocil filtr i pasowal jak ulal wiec sami widzicie jakie spece :D

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piêkno¶æ dnia postrach nocy
Odp: który z XJ bedzie najmniej awaryjny
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 15, 2016, 00:10:59 am »
A co chłop miał zrobić ( widział XJ 40 pierwszy raz na oczy) jak w Radomsku są trzy jaguary z czego w jednym gość nic nie robi a dwa następne ja w łodzi serwisuje. A jeden z tych dwóch sprzedany.
by³a zielona bestia 300km s type 4.2  V8
by³ saab 95 2.3 turbo 220km
by³ citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
bêdzie x350 super V8 400KM

Offline KRISS

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Odp: który z XJ bedzie najmniej awaryjny
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 15, 2016, 08:01:18 am »
Do XJRów dodałbym jeszcze XJ81 - wrazenia z jazdy wogole bez porownania z XJ40 3.2. I napewno duzo lepsze od XJ40 XJR ktory nie dosc ze rzadki to wcale nie jest duzo mocniejszy od zwyklego XJ40.

ja bym się postawił manualem i xjr-em i zobaczył który się lepiej napędzi.  :)

Offline jzw

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 34
Odp: który z XJ bedzie najmniej awaryjny
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 15, 2016, 19:43:18 pm »
Bardzo prosze - jutro bede to mozemy zrobic test :)
XJR '96 manual | X300 '97 4.0 | XJ40 '90 4.0 manual | XJ81 '93 | DD6 Majestic '94 | DD6 Insignia '93 | XJ40 XJR '90 manual

ziomek1988

  • Gość
Odp: który z XJ bedzie najmniej awaryjny
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 16, 2016, 22:00:44 pm »
Panowie...a jak sprawa się ma z XJR x300 z kompresorem?
1) Przez kompresor silnik jest dużo bardziej skomplikowany i narażony na usterki?
2) Ile spala, dużo więcej niż wolnossący 4.0?
3) Dużo droższe jest zagazowanie takiego egzemplarza? (proszę nie bić mnie za to, pytam teroretycznie)

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.291
Odp: który z XJ bedzie najmniej awaryjny
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 16, 2016, 22:32:22 pm »
Powiedziałbym nieco metaforycznie:

Kompresor to kolejna część, która może się popsuć. I choćby z tego powodu cały układ jest bardziej zawodny niż układ bez kompresora.

Tylko, że najczęściej jest tak, że mają silnik N/A zastanawiasz się jakby to było z doładowaniem. I kończysz i tak na doładowaniu.

Trochę jak z turbo. Niby może się sypnąć ale jeśli się przejechałeś jakimś autem z porządną turbodoładowaną benzyną nie wyobrażasz sobie, że mogłoby tego turbo nie być.

A później to już w górki. Szukanie więcej mocy. I więcej. I więcej.
Sam sobie w ¿yciu jako¶ nie radzê, Wiêc Biuro Porad dla innych prowadzê.

ziomek1988

  • Gość
Odp: który z XJ bedzie najmniej awaryjny
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 16, 2016, 22:54:31 pm »
Dzięki!  Właśnie mam na oku jednego xj x300 4.0 i jednego xjr,  autem chcę jeździć na co dzień... Ale właściwie nadal nie wiem ile pali xjr... Wiadomo ile wlejesz tyle pali ale jakaś średnia?  I jak to jest z tym gazem, jaki będzie koszt dobrej instalacji?

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.291
Odp: który z XJ bedzie najmniej awaryjny
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 16, 2016, 23:35:07 pm »
Spali więcej bo będzie kusił, żeby deptać.

Wot i cała filozofia.

Według oficjalnych danych pali ok. 1.5-2 litry więcej niż zwykły 4.0

Ale będzie palił 3-4 więcej bo będziesz dawał ognia na co drugich światłach ;)
Sam sobie w ¿yciu jako¶ nie radzê, Wiêc Biuro Porad dla innych prowadzê.

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 704
  • XJ x300 sovereign
Odp: który z XJ bedzie najmniej awaryjny
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 10, 2016, 13:43:30 pm »
Pozwolę sobie coś powiedzieć:
Ja mam X300 4.0 NA i on spala w cyklu mieszanym przy nie koniecznie przepisowej jeździe ok. 13l benzyny i jakieś 14,5-15l gazu.
Brat ma X300 xjr i jemu spala średnio 15l benzyny. Ale czasem i nawet 17. zależy od fantazji ;)
>per aspera ad astra<