Dział Techniczny > XF (2008 - obecnie)

xf 2.0t sprzeczne informacje

<< < (2/3) > >>

marcin.p:
szymek ok ale to i tak nie zalatwia sprawy ile pompowac kola:)
tak jak wspominalem mam na tabliczce do 160km/h 2.1 bara oraz az 2.6 powyzej 160km/h
jezdze strasznie roznie trasa,miasto i ciezko sie zdecydowac na jedna z opcji:)
jak to rozwiazales u siebie?

Driv3rrrr:
Pompuj po 2.3 i juz. Przy wyższych predkosciach i tak nagrzanie powietrza spowoduje wzrost cisnienia o ok. 0.2 bar. 2.6 to przeginka już. Specjalnie tak wpisane aby był mały opór toczenia

szymek:
Napompuj koła ciśnieniem 2.1 bara, kup manometr i jadąc w dłuższą/szybszą trasę, sprawdź, jak będzie się zmieniać ciśnienie.
Możliwe, że złotym środkiem będzie 2.3... tylko pytanie: czy masz opony (rozmiar/model) na jakich Jaguar testował swoje auto? Jeśli masz inne, to nie traktowałbym wartości fabrycznych, jako "jedynych słusznych".
Przykład z życia: do mojego auta, producent zaleca ciśnienie 1.8 bara. Na oponach Uniroyal Rainsport 1, które mają miękką ściankę boczną, auto bardzo źle się prowadziło. Opona "kładła" się na bok, auto na łukach szybko traciło przyczepność - po próbach na torze kartingowym (ciasne łuki, niewielka prędkość) z różnymi ciśnieniami - okazało się, że najlepsze prowadzenie jest przy ciśnieniu 2.5 bara.
Teraz mam opony Federal 995RS-R które mają bardzo twardą ściankę boczną i jeżdżę na ciśnieniu 2.0bara. (żeby była jasność, do codziennej jazdy opon tych nie polecam, bo na mokrym może być niebezpiecznie... chyba, że ktoś tak lubi).
Wniosek: to, co podaje producent, to wartości wyjściowe, od których zacząłbym testowanie i uczenie się swojego auta  ;)

Yoohas:
Zasadę mam od zawsze taką:

- jak kupuję nowe auto to nigdy nie jeżdżę do ASO. Nigdy, nawet na przegląd zerowy. Tam można tylko zepsuć auto.
- zawsze ignoruję wskazówki producenta dotyczące serwisu. Moim zdaniem 80% problemów z nowszymi autami to stosowanie się do zaleceń serwisowych. A więc:

- w silniku niewytężonym zmieniam olej co 15kkm, mimo informacji o wymianie co 30kkm. Nie ma oleju, który utrzyma właściwości przez 30kkm.
- w silnikach turbo wymieniam olej co 10kkm. Czasami nawet co 8kkm jeśli toto jest wysilone i ma np. prawie 300 KM z dwóch litrów.
- olej w skrzyni zawsze trzeba wymieniać. Volvo zaleca (zalecało) brak wymiany oleju w swoich automatach!!!! Stąd opinia o padających skrzyniach.
- i generalnie wszystkie podane interwały (świece, oleje w dyfrach itp.) dzielę przez 2.
- wyjątek to rozrząd - wymieniam o ok. 30-50kkm wcześniej niż podaje instrukcja. W rozrządach łańcuchowych trzeba profilaktycznie co 80-100kkm wykręcić napinacz/napinacze i sprawdzić stan. Zazwyczaj i tak wymieniam napinacze na nowe. Ostatnio właśnie do BMW małżonki kupiłem nowy napinacz w ASO za porażające 248 zł. Wymiana zajęła mi 5 minut.

I jakoś wszystko się turla bez problemu, nie zaciera się.

marcin.p:
Yoohas

tak robilem z poprzednim autkiem ( mazda6 ) zadnego aso tylko jeden z dwoch super warsztatow ktore mialem blisko.
mieszkam pod krakowem i nic nie mogle znalezc:( albo aso (carmaster)albo gts ktory ma fatalne opinie albo landserwis ktory ma identyczne ceny jak aso i zadna to konkurencja.
przeszukalem cale to forum ale nic nie znalazlem.
a chetnie bym zmienil tarcze,klocki,rozrzad,i olej w skrzyni tylko nie moze tego robic pan zdzisiu:)

kłaniam

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej