Autor Wątek: jaguar xj MKI, 1985, z usa  (Przeczytany 5990 razy)

jagmaniac

  • Gość
jaguar xj MKI, 1985, z usa
« dnia: Wrzesień 27, 2016, 20:40:04 pm »
Hej,
czy ktos ogladal to auto, albo ma mozliwosc obejrzenia i oceny tu na forum.
Niestety mam daleko do tego auta, i nie chcialbym jechac naprozno.
Wyglada fajnie ale moge nie dostrzegac tego co istotne.

http://otomoto.pl/oferta/jaguar-xj-xj61985iii-seriazdrowyoryginalz-usa-ID6yrUyw.html

W zalaczniku obrazek.

    Oferta od
    Osoby prywatnej
    Kategoria
    Osobowe
    Marka
    Jaguar
    Model
    XJ
    Wersja
    Mark I (1968-1992)
    Rok produkcji
    1985
    Przebieg
    130 200 km
    Pojemność skokowa
    4 200 cm3
    Rodzaj paliwa
    Benzyna
    Skrzynia biegów
    Automatyczna hydrauliczna (klasyczna)
    Napęd
    Na tylne koła
    Typ
    Sedan/Limuzyna

    Liczba miejsc
    5
    Liczba drzwi
    4
    Kolor
    Czarny
    Faktura VAT
    Tak
    Kraj pochodzenia
    Stany Zjednoczone
    Zarejestrowany w Polsce
    Tak
    Bezwypadkowy
    Tak
    Zarejestrowany jako zabytek
    Tak

marmad

  • Gość
Odp: jaguar xj MKI, 1985, z usa
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 27, 2016, 21:04:54 pm »
Byłem oglądać ten samochód.

Stan jest przyzwoity ale wg. mnie nie warty tych pieniędzy (z cłem oraz opłatami transportowymi ok 25k).

Pojazd pochodzi z aukcji - jak się sporo poszpera, można nawet znaleźć jego zdjęcia w internecie sprzed kilku lat.

Powłoka lakiernicza do powtórnego lakierowania- cała (posiada strukturę w takie drobne igiełki).
Kilka elementów było już powtórnie lakierowanych i niestety dość słabo (efekt skórki pomarańczowej).
Ogólnie karoseria dość zdrowa choć w newralgicznych miejscach przeżarty (standardowo przy uszczelkach szyby z przodu i z tyłu).
Podłużnice i całe podwozie niezłe (do odświeżenia).

Galanteria w kiepskim stanie- fornir do renowacji (zarówno przy lewarku jak i na desce)
Skóry dość zaniedbane (fotel kierowcy jest przetarty/rozdarty-ok 5-7cm).
Pęknięta deska rozdzielcza.

Na "plus" bardzo ładne boczki

Mechanika:

Stuki w zawieszeniu przód- nie weryfikowałem przyczyny.
Silnik kiepsko odpala (akurat bł odpalany na zimnym).
Samochód bardzo długo stał więc wypada zrobić gruntowny przegląd układu zapłonowego.
Smród spalin dochodzący z błędnie dopasowanego kolektora wydechowego do układu wydechowego.

W bagażniku dość intensywny zapach paliwa- wg. mnie w pierwszej kolejności po zakupie należy wymienić wszelkie gumowe przewody (figuruje na nich ząb czasu).


Stan ogólny jest dość znośny ale jak to się mówi "tyłka nie urywa".







« Ostatnia zmiana: Wrzesień 27, 2016, 21:53:59 pm wysłana przez marmad »

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: jaguar xj MKI, 1985, z usa
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 27, 2016, 22:43:05 pm »
Jak dla mnie to te amerykańskie dodatki, powinno się schować do szafy, a założyć nasze, europejskie, to też dodatkowe pieniądze, no chyba że taki ma być.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline Witek12345

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 210
Odp: jaguar xj MKI, 1985, z usa
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 28, 2016, 09:47:29 am »
No proszę,nareszcie na tym zacnym forum pojawił się TEN jaguar,najpierw dłuuugo płynął do Polski,teraz długo się sprzedaje. Nie oglądałem osobiście,ale mam dosyć szczegółową dokumentację fotograficzną. A ponieważ siedzę mentalnie jak i organoleptycznie w serii trzeciej od kilkunastu lat,więc opowiem z grubsza tym co twierdzą,że auto nie jest warte tych pieniędzy,jak wygląda rynek trzeciej serii w tej najlepszej,sześciocylindrowej wersji.
Analiza rynku polskiego nic nie wnosi,zbyt skromna podaż,najtańszego (jeszcze)jeżdżącego widziałem za 10tys,najdroższy,po pełnej restauracji,może i w stanie lepszym niż fabrycznym, kosztował niemalże 100tyś. Na zachodzie nie da się już kupić sprawnego,z  aktualnym przeglądem technicznym za mniej jak 4tyś euro i będzie to egzemplarz do rekonstrukcji,w szeroko pojętych okolicach 10tyś euro można mieć już duże wymagania i nadzieję,że wystarczą małe poprawki,a jeśli masz 15 i więcej tyś to jesteś panisko,wsiadać,jechać,nic nie robić,przynajmniej na początek,można jeszcze spotkać naprawdę piękne egzemplarze. Tak jak w przypadku innym marek europejskich zamerykanizowane wersje są oszpecone,zderzaki typu "bezpieczne 5mil", małe,symetryczne lampy mijania z dużą kryzą,listwy boczne,lampy obrysowe na błotnikach,cyrkowe felgi nie dodają uroku trzeciej serii. Korozja podszybia w tym modelu to klasyka,temat na dłuższą rozmowę,pojawiała się już w zadbanych,garażowanych kilkunastoletnich autach,po trzydziestu latach nawet suche egzemplarze z ciepłych rejonów USA mają z tym problem. Pęknięcia lakieru na fornirze deski i zniszczone drewno w poziomej  płaszczyznie,czyli wokół lewarka,to tak jak i nieperfekcyjny fotel kierowcy,też standard. A zawieszenie,to najmniejszy problem w tym modelu,będzie tanio i łatwo. Twierdzę,że trudno będzie ze Stanów sprowadzić lepszy niż ten egzemplarz za mniej jak żądane tu 25tyś pln.

Offline RyanDriver

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 303
  • Prezes Zarządu JCPF
Odp: jaguar xj MKI, 1985, z usa
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 28, 2016, 10:22:22 am »
Moim zdaniem 3 serii się nie opłaca ściągać jeszcze z Ameryki. Lecz ceny faktycznie idą do góry.
1984  XJ-S 5.3, 1988 Daimler seria III  5.3 Double Six, 2003  XJR 4.2, 2003 i inne

marmad

  • Gość
Odp: jaguar xj MKI, 1985, z usa
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 28, 2016, 17:42:27 pm »
Umówmy się....
To konsumenci kształtują wartość rynkową pojazdu.
Jeżeli ten oto egzemplarz nie znalazł kupca przez te kilka miesięcy, to znaczy że nie jest warty pieniędzy których oczekuje sprzedawca.
Dobry egzemplarz serii III znika z ogłoszenia już po kilku godzinach, max kilku dniach.

Ten Jag ma potencjał, jest znakomitą bazą do remontu ale niestety za inną kwotę.

Przeznaczając na pojazd 25-30k jesteśmy w stanie znaleźć egzemplarz który znacznie niższym nakładem $$ doprowadzimy do przysłowiowej "perły".

Ps. zapomniałem:

-wyjąca pompa wspomagania
-pęknięta szyba czołowa (ok 25-30 cm),
-wieszający się wskaźnik prędkości,
-szalejące kontrolki na desce rozdzielczej podczas jazdy

Radio amerykańskie- zbiera tylko stacje "połówkowe".


« Ostatnia zmiana: Wrzesień 28, 2016, 20:40:52 pm wysłana przez marmad »

jagmaniac

  • Gość
Odp: jaguar xj MKI, 1985, z usa
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 29, 2016, 17:21:24 pm »
dzieki za info, a tak ladnie wyglada na zdjeciach...

szukam dalej, bardzo mi zalezy na czyms z lat 80tych, i nie mam niestety czasu na gruntowne remonty od poziomu bazy... sklonny jestem zakupic cos co wymaga dopieszczenia ale nie poteznego remontu

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.280
Odp: jaguar xj MKI, 1985, z usa
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 29, 2016, 22:56:50 pm »
szukam dalej, bardzo mi zalezy na czyms z lat 80tych, i nie mam niestety czasu na gruntowne remonty od poziomu bazy... sklonny jestem zakupic cos co wymaga dopieszczenia ale nie poteznego remontu

To może za te okolice 25k zł kup przyzwoitego Daimlera X300, może LWB. Taniej już było a można potrzymać w garażu kilkanaście lat przy okazji mieć frajdę z jazdy. Seria III a X300 to jednak przepaść w kategorii "utrzymanie" i "daily car".

Tak jak napisał Witek12345 te auta już mają 30 lat i więcej. Są marnie wykonane, jeśli nie widzisz śladów korozji to znaczy, że blacharka będzie kosztować 20k zł :) Jeśli widzisz bąble to już będzie grubo. Tkaniny się rozłażą w palcach, gumy sparciałe.

Według mnie hodowanie x300 na klasyka będzie przyjemniejsze.  :-super
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

jarecky

  • Gość
Odp: jaguar xj MKI, 1985, z usa
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 29, 2016, 23:41:37 pm »
Jesli zdecydowałbys sie moze na X300 to mam ciekawego XJR'a z 95r po gruntownej renowacji :) Tak nawiasem tylko

Offline MicGin

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Sovereign
  • ***
  • Wiadomości: 779
  • JCPF Club Member
Odp: jaguar xj MKI, 1985, z usa
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 30, 2016, 14:28:12 pm »
Dyskusja na temat jaki model wybrać przeniesiona tu ---> http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,34081.0.html
Był S-type
-pozostaję w rodzinie-
Jest XJR