Dział Techniczny > XF (2008 - obecnie)

silnik 4.2 SC 416 koni

(1/8) > >>

jacentyhh:
Cześć wszystkim
na imię mam Jacek pochodzę z Poznania i od niedawna zostałem właścicielem Jaguara XF 4.2 416 koni z 2009 roku.
i tu wszystko co miłe się niestety kończy 😔
Zakupiłem mojego Jaga jakieś półtora miesiąca temu i pocieszałem się nim zaledwie 4 dni.
Po przejechaniu około 1000 km. Odwróciła się panewka w następstwie skrzywiony wał korbowodu.
Jestem na etapie poszukiwania silnika a te nie są niestety tanie 😔
I tu odrazu na wstępie ogromna prośba do wszystkich forumowiczów znających problem.
Może wiecie jakie silniki Jaga by podpasowały tz. czy np. starsze 4.2 super charged słupek albo
niedoładowanie 4.2 czy by to pasowało?
Zresztą jakakolwiek pomoc z waszej strony będzie dla mnie naprawdę cenna. Liczę na wasze doświadczenia i znajomość tematu. Jak narazie moje marzenie posiadania tego samochodu odbija mi sie czkawką i zaczątkiem depresji 😔

KRISS:
odbuduj go

szymek:
Nie znam się na silnikach Jaga, tym chętniej się wypowiem  ;)
Po pierwsze, to współczuję... ale do rzeczy:
- skąd wiesz, czy obróciło panewkę? Silnik już wyciągnięty i rozebrany?
- jeśli to panewka tylko na jednym korbowodzie, to nie jest jakiś dramat - rozebrać silnik, pomierzyć wał korbowy i korbowód. Jeśli im się "dostało", to szukaj nowych/używanych o nominalnych wymiarach np. w UK (mam osobiście złe doświadczenia ze szlifem wału i nadwymiarowymi panewkami)
- o nowym silniku pomyśl, jeśli padły panewki główne na podporach wału - co zdarza się bardzo rzadko.
W oparciu o moje własne przeżycia (może coś Tobie podpowiedzą):
- znajomy nr1 kupił auto, przejechał 1k km, zmienił olej i po 500km zaczęły klepać panewki. Okazało się, że kupił auto już uszkodzone, które zamiast oleju zostało zalane "motodoktorem" gęstym jak smoła, który dał radę zatuszować uszkodzenie.