Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

Układ chłodząco grzejący i klimatyzujący - reanimacja - pytania i porady xj40 91

(1/3) > >>

Dominiko19:
Witam.
Jako, że temat z problemem nie włączającego się wentylatora klimy podupadł postanowiłem sam bardziej to rozkminić i wyszło parę spraw przy okazji.

Zrobiłem test odpalając auto podpiąłem 2 czujnik wentylatora pod kostkę i podgrzewałem suszarką do włosów aż wentylator się załączył czyli wniosek jeden z 2 czujników termicznych tego wentylatora klimy jest sprawny tylko chyba problem jest ze zbyt małą temperaturą cieczy w chłodnicy.
Po około 5 - 10 minutach woda nagrzewa się do tego stopnia że w aucie na wskaźniku pokazuje na równo po środku i wąż od termostatu do chłodnicy jest bardzo gorący ale sama chłodnica letnia a dolny wąż praktycznie jeszcze zimny. Dopiero po ok 15 - 20 min na postoju ten dolny wąż jest ciepły ale nie aż tak jak na górze? Chłodnica nigdzie nie przecieka ale wygląda dosyć słabo zdjęcia poniżej. Jak szybko powinna się nagrzać i może to jest przyczyną nie włączania się wentylatora?? Ciecz ma za niską temperaturę w dole. Czy to może być kwestia termostatu że za mało przepuszcza czy chłodnica już nie wiem jest do niczego?? Mam auto 7 lat i nie robiłem nic przy tym a wcześniej nie wiem kiedy i czy w ogóle coś ktoś naprawiał wymieniał. Temperatura w aucie jest zawsze na równo nie wychyla się bardziej ani mniej. Ogrzewanie działa klima też ale mam wrażenie że tylko jak zmieniam pokrętłem z zimnego na ciepłe to reaguje bo jak tym suwakiem po środku to nie zmienia na ciepło. Jak pokrętłem zmienię to z kratek ciepłe leci.
http://zmniejszacz.pl/zdjecie/491/6161243_20160921_132427_resized.jpg
http://zmniejszacz.pl/zdjecie/491/6161244_20160921_132506_resized.jpg
http://zmniejszacz.pl/zdjecie/491/6161245_20160921_132514_resized.jpg
http://zmniejszacz.pl/zdjecie/491/6161246_20160921_132452_resized.jpg

Yoohas:
To może być zapchana chłodnica, zapowietrzony układ. Nie wiem ile kosztuje korek zbiorniczka wyrównawczego (nowy) ale zawsze zaczynam naprawy od wymiany płynu, termostatu i korka zbiornika.

Powoli robi się zimno więc będzie coraz trudniej. Ale wyciągnąłbym chłodnicę, przemył dokładnie myjką pod ciśnieniem. I przepłukał samą chłodnicę jakimś odkamieniaczem.

A w ogóle auto jeździło na płynie czy wodzie?

Dominiko19:
Od kąd go mam 7 rok to jest płyn, dolewałem ewentualne braki. Płyn zielony. A czy czynnik z klimy mi nie ucieknie po ewentualnym wymontowaniu jej? Wymienie termostat bo ma pewnie minimum koło 10 lat. A korek po co?

Yoohas:
Miałem na myśli chłodnicę płynu. Powinno się dać bez rozpinania układu klimy.

Ojciec:
Chłodnice płynu da się wyciągnąć bez demontaż układu klimy. Robiłem to z 3 lat temu.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej