Autor Wątek: filtr DPF  (Przeczytany 1964 razy)

Offline rob12

  • Aspirant
  • Wiadomości: 6
  • Kocham to forum
filtr DPF
« dnia: Wrzesień 12, 2016, 20:00:22 pm »
Witam

Od niedawna jestem posiadaczem XF, auto ma przejechane 32 tyś. km i pokazał się komunikat DPF full na żółto, co mogę z tym zrobić i czy to normalne zjawisko w tym samochodzie.
Dzięki za pomoc


Offline bartnik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 237
  • XF-S 2010
Odp: filtr DPF
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 14, 2016, 03:07:18 am »
Jest o tym informacja  w  instrukcji - jeśli masz.  Zeby wyczyscic  komunikat, jedz  na  autostrade czy inną ekspresowke  i (chyba  najlepiej na  tempomacie)  przejedz sie z predkoscia  80 - 110  przez jakies 15 -20 minut.  Niektórzy polecają wlewanie do paliwa  dodatków do DPF  - jesli na  codzien mało jeździsz  poza  miasto to mozesz  zaryzykować. Pozdrawiam!

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: filtr DPF
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 14, 2016, 11:31:14 am »
Dokładnie tak jak kolega opisał  tylko że 
1. Jeżeli  to automat to ręcznie wybierz taki bieg żeby obroty silnika oscylowaly  w granicy 2800 nie mniej
2. Prędkość  auta nie ma znaczenia tylko obroty silnika ale wiadomo że trasą expresowa  nie będziesz jechał 60 km/h.
3. Wybierz  taka drogę która pozwoli Ci poruszać się z zadnymi obrotami ok 30 min bo 15 nie wystarczy na prawidłowe wypalenie sadzy z filtra jak już masz kontrolne na desce.
4. Po co to wszystko a po to żeby  podnieść  temperaturę w wydechu i umożliwić  wypalenie sadzy z filtra.
5. Sprawdź poziom oleju jest prawdopodobne że przybyło  oleju bo sterownik silnika sam dawkuje więcej paliwa w celu podwyższenia temperatury spalin a jazda po mieście i niskie obroty nie dadzą warunków do prawidłowego spalania więc ON przedostaje się do miski olejowej i olej jest rozcieczony ropą  przez to nie spełnia swojej  roli i jest do wymiany.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 14, 2016, 11:39:04 am wysłana przez niewaskieauto »
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline Arek XF

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 79
Odp: filtr DPF
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 14, 2016, 16:38:38 pm »
Po 32tys. wyskoczył DPF. Trochę szybko. A z jakiego rocznika masz XF-a ???

Offline arthurhalifax

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 25
Odp: filtr DPF
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 16, 2016, 08:39:08 am »
Myślicie, że wywalenie DPFa i wyprogramowanie go, sprawi, że paliwo nie będzie się mieszało z olejem i da się w ten sposób zapobiec przekręceniu się panewek?

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: filtr DPF
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 16, 2016, 10:50:25 am »
Wiem że  poprawne użytkowanie i zastosowanie się do wytycznych producenta załatwia problem DPF bez wywalania  go z auta. Serwisuje auta z przebiegami ponad 300 tysi i nigdy nie miały problemu z dpf. Za to z EGR em  po kilka razy
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline rob12

  • Aspirant
  • Wiadomości: 6
  • Kocham to forum
Odp: filtr DPF
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 17, 2016, 17:15:34 pm »
Auto jest z grudnia 2014 roku

Offline Arek XF

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 79
Odp: filtr DPF
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 20, 2016, 16:04:24 pm »
Właśnie. Mam ten sam problem prawdopodobnie. Do 3tys. faluje obrotami i szarpie. Czy ktoś czyścił EGR?? Mam 3.0 D 2009 275KM 148tys.Są tam 2 EGR-y???