Autor Wątek: XJ 308 3.2L kupiłbym ale są wątpliwości  (Przeczytany 7787 razy)

poti

  • Gość
XJ 308 3.2L kupiłbym ale są wątpliwości
« dnia: Wrzesień 10, 2016, 21:17:00 pm »
Hej witajcie!

Jestem tu świeży na forum, ale od 2 lat na aukcjach przeglądam tylko Jaguary :) Początkowo celowałem w X-Type 2.5L lub 3.0 ale o kilku oględzinach w okolicach Trójmiasta, i Bydgoszczy... odpuściłem.

Padło na XJ 308 - Dla mnie Bajka! Po pierwszej jeździe próbnej i zapoznaniu się z nim ... 2 miesiące chodziłem z sercem w gardle z Emocji :) W końcu szukamy takich aut, które .. no właśnie....


Na tapecie mam tylko jeden wybór. XJ  308 3.2L  z 2002 roku, przebieg 108 000km, pierwsza rejestracja w Niemczech, sprowadzony rok temu do Polski i stoi Biedak.

Prosiłbym was jako bardziej doświadczeni o zerknięcie na ten temat czy faktycznie może warto się zainteresować. Ogólnie cena to 14.000 + Akcyza, ale właściciel pomału mięknie i jest gotów zejść może o te 1,500zł mniej - trochę martwi się, że takie auta odstraszają kupców :)

VIN: SAJAA13LX1KF37577 Po Vin praktycznie żadnej ciekawej Historii nie ma, nie mogę się doszukać Historii przebiegu, nawet po niemieckiej płatnej stronie :/

Po dzisiejszej inspekcji tego się dowiedziałem:

- był problem wcześniej we w wlewie paliwa (coś konkretniej związane z odpowietrznikiem/odpływem - wężyk  był zatkany i woda się przedostawała do wnętrza za siedzeniem) stąd też lekkie oznaki rdzy pod kanapą. Problem został naprawiony i jest ok - wiedziałem o tym wcześniej i dopiero jak to zrobili przyjechałem sprawdzać auto.

-  na pewno jest do zrobienia łącznik stabilizatora

- pękło mocowanie obwódki między reflektorami z lewej strony (do sklejenia)

- widać rudą pod maską na przodzie - da radę to zrobić raczej nie jest tak źle

- auto przez ostatnie 5 lat stało pod chmurką i zrobione zostały reparaturki w tylnych błotnikach. Tylko! jak jest mocne słońce widać, że odcień tylnych nadkoli lekko sie różni :( z tego względu dla pewności wywaliłem wszystko z bagażnika i obejrzałem blachy (nic niepokojącego). Dodatkowo wywaliłem tylnią kanapę... tam też na moje oko ok i żadnych śladów ingerencji.
Staram się dmuchać na zimne ale mam przez to niepewność... na dodatek sprawdziłem "kreskę" na aucie i tam gdzie są tylne nadkola zostały naklejone czarne paski. Dodatkowo z lewej strony ktoś chciał ujednolicić i tym czarnym paskiem zakleił oryginalne malowanie (wszystko widać na foto). Po prawej stronie czarny pasek jest tylko na tylnym błotniku, dalej oryginalny.

Dodatkowo i teraz nie wiem czy tak jest u wszystkich Jagach Xj8 na tylnym słupku po każdej stronie i na progu jest jakby widoczny ślad łączenia (widać na fotkach). po wyrzuceniu podłogi nie ma w środku żadnych oznak jakby pół tyłu było przyspawane. CZY TO FABRYKA?
Aż tak Jaga dobrze nie znam.. To mnie trochę martwi przed podjęciem decyzji.

- Po reparaturkach zostało auto zakonserwowane od spodu wraz z progami. (jednak trzeba byłoby zrobić to ponownie, z małymi poprawkami)

- Auto ma rzekomo 108000km przebiegu, ale na kierownicy z lewej strony  widać lekkie przetarcie tak jakby idealnie od Kciuka :)

- wyłamana jest plastikowa pokrywka od popielniczki, chodzi luźno

- amortyzatory w ciągu roku trzeba byłoby zrobić, nie pocą się ale stwierdzono, że wytrzymają jeszcze 10 000 km

- tarcze i klocki tak samo, z racji że autko stało a rdza się wdarła to nawet po przetarciu nie będą dobre

- coś z ręcznym jest nie tak, podejrzewam linki hamlaca, Czy ręczny przemieszcza się tylko o 2 cm? Niby ok, ale mega dziwnie, miałem wrażenie, że w ogóle nie spuściłem auta z ręcznego :/ i jednak ciasno i zbyt blisko siedzenia jest umiejscowiony, tak lekko jakby na siłę.

Ogólnie to czuje, że trzeba będzie powymieniać wszystkie drążki, łączniki i gumy z tyłu. Kiepsko to wygląda, może się trzyma ale... nie przekonuje mnie to :) Na diagnostyce się nie przyczepili, i w tym momencie w sumie bym brał ale są niejasności.

Na ten cel mam ok. 20 000 zł. na początek, oczywiście liczę zakup kilku części i nawet sam jestem w stanie pogrzebać przy podstawowym serwisie ;), w końcu rączki mam dwie!. Odpala za pierwszym obrotem, wspomaganie i elektryka chodzi, nawet klima jeszcze mrozi, skrzynia nie szarpie chodzi bardzo płynnie. Ogólnie roczny przebieg planuje na 6-9tyś km rocznie, na drobne wypady.

Mam mieszane uczucia i postanowiłem, że warto tutaj na forum to opisać, może mógłby ktoś z was coś doradzić i zasięgnąć waszej wiedzy.  (Zawsze w rezerwie mam  Peugeota 207... ale czuję, że po zapoznaniu się z Xj8 nie byłbym szczęśliwym kierowcą)

Wrzucam fotki
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 10, 2016, 21:23:44 pm wysłana przez poti »

poti

  • Gość
Odp: XJ 308 3.2L kupiłbym ale są wątpliwości
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 10, 2016, 21:19:47 pm »
i jeszcze parę fotek :)

poti

  • Gość
Odp: XJ 308 3.2L kupiłbym ale są wątpliwości
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 10, 2016, 21:28:25 pm »
i kolejne

poti

  • Gość
Odp: XJ 308 3.2L kupiłbym ale są wątpliwości
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 10, 2016, 21:31:03 pm »
i ostatnia artia fotek

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: XJ 308 3.2L kupiłbym ale są wątpliwości
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 10, 2016, 21:31:59 pm »
To co napisałeś to jest, stojący zgniłek. Fajne w nim jest to, że to co próbowali ukryć już wylazło, to co miało być liche jest widoczne, rdza wszędzie, ale dziur jeszcze nie widać. Będzie przy nim od groma pracy, ale wygląda nieźle. Zależy od ceny, ile taki kosztuje dobry, i bardzo dobry. Czy różnica w cenie spowoduje doprowadzenie do stanu dobrego lub bdb.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 10, 2016, 22:40:20 pm wysłana przez Jedrzej »
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline Tango

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 204
    • Podkładki z Twoim zdjęciem
Odp: XJ 308 3.2L kupiłbym ale są wątpliwości
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 10, 2016, 21:46:03 pm »
Łączenie blach na nadkolu to masakra jakaś - miałem to robione po drobnym buzi od taksówkarza :/
i śladu nie ma po spawaniu i łączeniu...
Jeszcze coś mi się wydaje, że pod tylną kanapą powinno być klejone wygłuszenie do blachy, po którym na zdjęciu nie ma śladu...
Paweł/ XJ 308/ 3.2/ 2001

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.280
Odp: XJ 308 3.2L kupiłbym ale są wątpliwości
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 10, 2016, 22:33:45 pm »
Oj tam, niedotarta szpachla po wstawianiu ćwiartki. Wielkie mi co  ;D Albo rzeczywiście tak tragicznie wstawione reperaturki, że pozostało nieudolne kitowanie.

Dla mnie ruina. Walka z rdzą jest zawsze przegrana. Konserwacja na całym podwoziu do zerwania. Najczęściej palnikiem i dłutem, więc trzeba rozbebeszyć środek.

Jak zedrzesz lakier i kit z tego tyłu może się okazać, że jest spawania na kilkanaście rh. A czy da się przywrócić pierwotne kształty?

Wziąłbym za 12k zł żeby sobie pojeździć 2-3 lata i na śmietnik.

Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

poti

  • Gość
Odp: XJ 308 3.2L kupiłbym ale są wątpliwości
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 10, 2016, 23:31:27 pm »
Tak Panowie, przeglądam jeszcze wszystkie fotki, które dziś zrobiłem i coraz bardziej wychodzi na to, że to mina. Chciałbym go odremontować ale to może być już za późno na to... bo tylko go kupić zajeździć i na śmietnik? żal trochę i sumienie...
Zwłaszcza, że jak sugerujecie faktycznie tył mógł być nieudolnie dospawany?:)
Cholera.... opcje na Jaguara mi się kończą :( Dzięki za te odpowiedzi i kolejne jeśli się pojawią. Jeszcze dam sobie 2-3 dni na ten temat

Offline Demo

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 768
  • Jaguar xj40 Sovereign 4.0 1993r
Odp: XJ 308 3.2L kupiłbym ale są wątpliwości
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 10, 2016, 23:57:56 pm »
Ja bym Ci radzil poczekac, ostudz swoja glowe lepiej bo potem kupisz zloma i bedziesz zalowal.
Tutaj co niektorzy to szukali jaga do kilkunastu miesiecy, ja szukalem prawie 2 lata na spokojnie i bez pospiechu a tez z poczatku bylem napalony, kupilem w dobrym stanie ale jak to w starszych autach bywa zawsze znajdzie sie cos do zrobienia i poprawienia.
Moja rada : poczekaj i wrzucaj to co Cie zainteresuje a koledzy z forum zawsze ocenia i pomoga.
Mozliwe ze kiedys ktos bedzie chcial sprzedac swojego tu na forum, wtedy auto bedzie pewniejsze.
Takze badz cierpliwy a ta cierpliwosc zostanie nagrodzona bezproblemowym uzytkowaniem :)

Offline Skiciu

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 574
Odp: XJ 308 3.2L kupiłbym ale są wątpliwości
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 11, 2016, 06:51:14 am »
Myślę, że w kwocie 20 tyś ciężko będzie Ci znaleźć ideał. Szukaj dobrej bazy i sobie pomału doprowadzaj do ideału. Ja kupowałem swojego w marcu 2016 i dałem prawie 24 tyś. Wydawał się super, ale doprowadzając do go stanu idealnego na dzień dzisiejszy włożyłem w niego ok 14 tyś zł. Żeby był idealny taki jak sobie wymarzyłem myślę, że jeszcze 6-8 tyś załatwi sprawę. Wiadomo, że samochód używane są róże i nie co porównywać ale chciałem uświadomić Ciebie, że te samochody są kosztowne ale jak dla mnie nie żałuje każdej wydanej złotówki :)
XE Portfolio 25d AWD 18'
X308 4.0 Sovereign 00'
X-Type 2.0d 07'
-----------------------
Why drive any other car when you can drive a Jaguar?

Offline jazabek wacław

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 693
Odp: XJ 308 3.2L kupiłbym ale są wątpliwości
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 11, 2016, 08:03:17 am »
 I nie szukaj 3.2, większość ludzi poleca 4.0, spalane podobne a różnica w mocy odczuwalna. Ja mam 4.0 i moim zdaniem moc wystarczająca.
Jeśli interesuje Cię Daimler 4.0 LWB to odezwij się do mnie, bo skrzynkę masz pełną.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 11, 2016, 08:13:30 am wysłana przez jazabek wacław »
Albert Einstein

Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej.

Offline Skiciu

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 574
Odp: XJ 308 3.2L kupiłbym ale są wątpliwości
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 11, 2016, 09:31:08 am »
właśnie zapomniałem dodać ale jazabek wacław mnie wyręczył - bierz 4.0. Jeździłem jednym oraz drugim i muszę stwierdzić, że 4.0 jeździ znacznie lepiej, a spalanie nieznacznie większe :)
XE Portfolio 25d AWD 18'
X308 4.0 Sovereign 00'
X-Type 2.0d 07'
-----------------------
Why drive any other car when you can drive a Jaguar?

poti

  • Gość
Odp: XJ 308 3.2L kupiłbym ale są wątpliwości
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 11, 2016, 14:14:34 pm »
Jedyna moja przygoda z 4.0L to przy jeździe próbnej podczas wjeżdżania z bramy zgasł... i tyle pojechałem :) był to Daimler, trochę wyjeżdżony z 360 000 km. Dlatego silniki 4.0 odpuściłem chyba :/

Dobrych ofert do 20tys jak ze świecą szukać.. praktycznie nie ma nic ciekawego. Mam możliwość zwiększenie w tym roku budżetu do 30tyś, ale nie wiem czy już za taką kwotę kupić auto jak pospolity Pan Kowalski i zapomnieć o sprawie. Cały czas za plecami stoi moja Kobieta jako głos rozsądku i kubeł zimnej wody.
Na pewno przez najbliższy pierwszy rok nie chciałbym co miesiąc jeździć do mechanika, przerobiłem to ze swoim starym mercem, który jak na złość co naprawa ... 200km spoko a potem (suprise).

Offline p123

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 480
  • XJ8 3.2 Executive 1999
Odp: XJ 308 3.2L kupiłbym ale są wątpliwości
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 11, 2016, 14:27:09 pm »
Nie odpuszczaj silnika 4.0 - ja mam 3.2 ( od 3 lat ) i wielokrotnie już pisałem, że jest za słaby. Do jazdy zwyczajnej wystarcza i jeżeli wcześniej nie jeździłeś kotem to zupełnie wystarcza by zauroczyć :) ale już po chwili uznasz że jakiś wolny taki jest, lans lansem ale czasem człek musi depnąć :). Niestety zauważam, że wyprzedzenie tira jadącego 90 km/h wymaga dynamicznego kick-downu bo inaczej strach w oczach ... Może przesadzam albo może część koni mi uszło gdzieś bokiem. Co do szukania auta między 20 a 30 tyś zł to chyba słuszny kierunek - zadzwoń do Altamiry, u nich co jakiś czas pojawia się jakiś rodzynek sprowadzany ze Szwajcarii w super stanie. Może Ci się uda trafić, zwykle znikają dość szybko.
Piotr

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: XJ 308 3.2L kupiłbym ale są wątpliwości
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 11, 2016, 15:04:42 pm »
Altamira, hhihihi dobre miejsce na szukanie aut :)

https://pl.wikipedia.org/wiki/Altamira
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982