Autor Wątek: Świerszcz pod maską doprowadza mnie do szału  (Przeczytany 2703 razy)

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Świerszcz pod maską doprowadza mnie do szału
« dnia: Marzec 13, 2017, 21:49:35 pm »
 Od jakiegoś czasu walczę z tytułowym świerszczem pod maską kocura :P. Zaczęło się nagle od popiskiwania na zimnym silniku - jak już się dobrze rozgrzał cichło. Po diagnozie na słuch padło podejrzenie, że to górna rolka prowadząca pasek - wymieniłem łożysko bo już faktycznie mało smaru miało i na dwa dni zapanowała cisza. Następnie równie nagle jednego dnia podczas jazdy pasek zaczął niemiłosiernie kwiczeć  co było dziwne bo był oryginalny i miał nieco ponad 50tyś. przebiegu. Wymieniłem pasek (Meyle) i znowu równe dwa dni spokoju. Efekt ten sam czyli na zimnym silniku ćwierka. Śledziłem dalej i padło na łożysko w rolce napinacza (również było prawie bez smaru). Nowe łożysko, dwa dni ciszy i znowu - białej gorączki już dostaję od tego dźwięku  :-zly

Dzisiaj przeprowadzałem kolejne próby i wg różnych źródeł wyszukanych w Internecie należy psiknąć troszkę wody na żebra paska i jeśli przestanie ćwierkać to oznacza, że rolki nie są w osi. Faktycznie po psiknięciu wodą na 2 sek. cisza i ćwierka. Zastanawiam się tylko z jakiego powodu rolki straciły osiowość ? Silnik musi się dobrze zagrzać żeby ucichło więc trop z osią mi tutaj średnio pasuje. Naciąganie napinacza nic nie zmienia więc eliminuję go jako źródło. Naciśniecie na pasek z góry powoduje wzmożone ćwierkanie. Dźwięk pochodzi ewidentnie z prawej strony stojąc przed samochodem.

Podaję link do filmiku jaki dzisiaj nagrałem - proszę nich ktoś podrzuci jakiś trop bo doprowadza mnie to do szału :-zly -     https://drive.google.com/open?id=0B6S1FJpT4KZPeUZhQWJndHRsRU0
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
Był Jaguar S-Type R
Był S-Type 3.0 2001

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Świerszcz pod maską doprowadza mnie do szału
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 13, 2017, 22:14:46 pm »
Źle widac na filmiku ale jak dla mnie bije koło pompy wspomagania. Poogladaj dokladnie każda rolke podczas pracy silnika i zobacz czy nie chodzi na boki. Tak samo na pasek sie poprzygladaj czy rowno idzie
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: Świerszcz pod maską doprowadza mnie do szału
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 13, 2017, 22:30:36 pm »
Postaram się nagrać filmik z lepszej perspektywy - ciężko ze względu na rurę od dolotu. Faktycznie przyglądając się pompie wspomagania jakby miała lekkie bicie ale ciężko stwierdzić ze względu na napisy na pasku i jasną krawędź paska co zaburza mi "odczyt" :) Postaram się jutro temu lepiej przyjrzeć. Gdyby okazało się, że to koło pasowe pompy to orientujesz się czy tam jest łożysko czy koło jest zaprasowane na wałku ? Mam drugą pompę więc ostatecznie mogę podmienić ale jej wyciąganie zostawiam jako ostateczność.
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
Był Jaguar S-Type R
Był S-Type 3.0 2001

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: Świerszcz pod maską doprowadza mnie do szału
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 16, 2017, 19:45:51 pm »
Wymieniłem łożyska we wszystkich 3 rolkach bo były już mocno zmęczone ale oczywiście świerszcza się nie pozbyłem (wymiana mimo wszystko wskazana ze względu na ich stan). Dzisiaj troszkę posłuchałem i mam już niemal pewność, że to pompa wspomagania - nagrałem filmik i ewidentnie słychać, że nasila się po zbliżeniu mikrofonu w okolice pompy. Na szczęście mam drugą oryginalną ponieważ to jest zamiennik wymieniony przez poprzedniego właściciela w wyniku błędnej diagnozy. Dostałem od niego pompę w pakiecie więc może się teraz przydać - spróbuję podmienić bo nie jest to skomplikowane. Mam nadzieję, że w końcu przegonię tego wstrętnego świerszcza bo to wstyd żeby kociak tak ćwierkał :)

Niewiele widać ale ważne co słychać - niestety przy działającym silniku mam ograniczone możliwości manewrowania telefonem w okolicy paska :)
https://drive.google.com/open?id=0B6S1FJpT4KZPb1dSRTdsb0lMRzQ 
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
Był Jaguar S-Type R
Był S-Type 3.0 2001

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.071
Odp: Świerszcz pod maską doprowadza mnie do szału
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 16, 2017, 21:56:48 pm »
Jeśli podejrzewasz pompę wspomagania to warto spr czy zmienia się hałas podczas kręcenia kierownica. Możesz również użyć poziomicy ale do tego trzeba miejsca do określenia wzajemnego ułożenia kół pasowych.
Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwiązania złożonych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Świerszcz pod maską doprowadza mnie do szału
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 16, 2017, 22:19:54 pm »
Nie musi sie zmieniac dźwięk podczas krecenia. Miałem przypadek ze wraz ze wzrostem obrotow wycie bylo coraz glosniejsze zaś podczas krecenia na postoju cisza
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: Świerszcz pod maską doprowadza mnie do szału
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 17, 2017, 07:19:51 am »
Kręcenie czy wzrost obrotów nie ma wpływu na intensywność ćwierkania - tylko maksymalny obrót kierownicy powoduje ćwierkanie x 100. Dzisiaj jak dobrze pójdzie spróbuję podmienić pompę.
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
Był Jaguar S-Type R
Był S-Type 3.0 2001

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: Świerszcz pod maską doprowadza mnie do szału
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 18, 2017, 17:52:44 pm »
Chyba sukces  :-V - okazało się, że jednak to pompa wspomagania. Łożyska w rolkach które wymieniałem przy okazji to tylko in plus ponieważ już słabe były. Problem w tym, że chyba sam doprowadziłem do tej sytuacji. Zorientowałem się wczoraj jak po zalaniu olejem zabrakło mi odrobinę i pojechałem samochodem brata po nowy olej. Jakoś podświadomie kupiłem Dexron III mimo tego, że dałem ciała i wcześniej zalałem Dexron II   :-wstyd (został mi z ub. roku kiedy wymieniałem czujnik ciśnienia i właśnie wtedy kupiłem zły olej). Przepłukałem układ świeżym olejem i mam nadzieję, że będzie ok.     
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
Był Jaguar S-Type R
Był S-Type 3.0 2001