Autor Wątek: Problem w S type 2003 automat, 3.0!  (Przeczytany 2692 razy)

Offline zbori1

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 46
  • Kocham to forum
Problem w S type 2003 automat, 3.0!
« dnia: Sierpień 22, 2016, 02:09:08 am »
Witam. Od wczorajszego wieczora mam problem w moim s type. Podczas odpalenia zaświeciły mi się kontrolki, które nie gasną - lampka czerwona i pomarańczowa, pomarańczowa kontrolka silnika, kontrola akumulatora, i kontrolka od kontroli trakcji. Samochód po wrzuceniu na D jedzie jednak nie reaguje na pedał gazu. Ponadto załącza mi się po wyłączeniu zapłonu wentylator nawet na zimnym silniku. Proszę o jakieś rady.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Problem w S type 2003 automat, 3.0!
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 22, 2016, 09:28:35 am »
Problemów może co najmniej kilkanaście. Odepnij wstepnie akumulator na 5-10 min. Jak sie "naprawi" to lota na podłączenie kompa.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline zbori1

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 46
  • Kocham to forum
Odp: Problem w S type 2003 automat, 3.0!
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 22, 2016, 11:11:59 am »
Odłączyłem niestety nic to nie pomogło. Nadal te same objawy. Dzisiaj podłącze pod komputer zobaczę jakie błędy się pojawią.

Offline zbori1

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 46
  • Kocham to forum
Odp: Problem w S type 2003 automat, 3.0!
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 22, 2016, 13:40:53 pm »
Jednak samochód po drugim odpaleniu zaczął chodzić normalnie. Podłączyłem do komputera i mi wyświetlało kilka błędów:
P0158
P0646
P0000
P1229
P1240
P1241
P1245
P1606

Po skasowaniu błędów i ponownym odczytaniu błędów pozostały błędy P1000 i P1245
P1245 ładowania Wejście Alternator Nie niska tak wyczytałem na forum
niestety nie wiem co oznacza kod p1000?


 

Offline shimizu

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 91
  • Jaguar S-type 3.0 2002 po faceliftingu :D
Odp: Problem w S type 2003 automat, 3.0!
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 22, 2016, 13:52:47 pm »
Sprawdź napięcie miernikiem na aku ile daje alternator, miałem tak w starym samochodzie jak padał alternator.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 22, 2016, 15:47:18 pm wysłana przez shimizu »

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 632
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: Problem w S type 2003 automat, 3.0!
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 22, 2016, 15:34:34 pm »
Kod P1000 występuje zawsze i nie jest on błędem samym w sobie więc nim nie musisz się przejmować :)
GO HARD OR GO HOME...

Offline zbori1

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 46
  • Kocham to forum
Odp: Problem w S type 2003 automat, 3.0!
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 22, 2016, 18:10:50 pm »
miernik wskazuje około 12,4 natomiast jak włączyłem samochód do spadło do 11,6. Za mała wartość niestety..

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Problem w S type 2003 automat, 3.0!
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 22, 2016, 22:50:38 pm »
Skoro tak alternator lub regulator do sprawdzenia i regeneracji /wymiany. P1000 to serwisowy określający ze nie wszystkie systemy przeszły jakby test, nie test -  coś w tym stylu
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline zbori1

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 46
  • Kocham to forum
Odp: Problem w S type 2003 automat, 3.0!
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 29, 2016, 14:21:33 pm »
do wymiany w alternatorze mam diody. Problemem jest to, że te diody są trudno dostępne. Pytanie czy nie prościej będzie kupić jakiś używany alternator?

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Problem w S type 2003 automat, 3.0!
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 29, 2016, 14:40:04 pm »
Kod P1000 występuje zawsze i nie jest on błędem samym w sobie więc nim nie musisz się przejmować :)

Pozwolę sobie uściślić, że P1000 występuje zawsze po kasowaniu błędów i oznacza, że trwają testy.
Po przejechaniu ok 50 kilometrów, gdy testy zostaną zakończone, zmienia się w P1111.


@zbori1
Ja bym na początek podjechał do wyspecjalizowanego zakładu zajmującego się naprawą alternatorów.
Alternator pewnie jest od Denso, wiele samochodów ma tą markę, więc możliwe że coś dopasują i naprawią.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 29, 2016, 14:48:20 pm wysłana przez sobrus »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline zbori1

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 46
  • Kocham to forum
Odp: Problem w S type 2003 automat, 3.0!
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 29, 2016, 15:15:10 pm »
tak alternator jest u specjalisty i nowe diody są zamówione za około 100 zł.

Offline zbori1

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 46
  • Kocham to forum
Odp: Problem w S type 2003 automat, 3.0!
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 31, 2016, 22:21:30 pm »
Diody założone przy okazji wymieniłem łożyska przy alternatorze i ładowanie jest takie jak powinno być. Koszt całkowity naprawy 280 zł.