Autor Wątek: Demontaż kierownicy  (Przeczytany 4634 razy)

Lojzek

  • Gość
Demontaż kierownicy
« dnia: Lipiec 28, 2016, 14:06:28 pm »
Witam ponownie,
właśnie odebrałem Jaga z konserwacji podwozia - pachnie jak nówka sztuka prosto z fabryki. W związku z tym postanowiłem jeszcze sobie, że odświeżę kierownicę (w sensie przetarcia na niej zniweluję). Nie jest tego może zbyt wiele, ale jak tak pachnie fabryką, to trochę wstyd taką kierownicę mieć. Pewnie da się pomęczyć z kierownicą bez jej demontażu, jednakowoż zdjęcie jej z kolumny ułatwia bardzo proces renowacji.
Stąd pytanie - jak zdemontować kierę w S-ce nie powodując nieprzewidzianego pierdyknięcia poduszki, jednocześnie mając na względzie ponowny jej montaż i żeby później coś nie trzasło.
Szukałem na forum, demontaże kierownicy dotyczyły innych modeli. Nie chciałbym się naciąć na coś w esce.

pozdro
Lojz

Offline shimizu

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 91
  • Jaguar S-type 3.0 2002 po faceliftingu :D
Odp: Demontaż kierownicy
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 28, 2016, 15:21:05 pm »
Przekręcamy na początek kierownicę z położenia normalnego o 90 stopni. Najpierw demontujemy osłonę pod kolumną kierownicy - 4 x torx tylko nie wiem jaki rozmiar, później spód osłony kolumny kierownicy 2 x śrubokręt krzyżak, zdejmujemy spód osłony kolumny kierownicy (trzyma się na 4 zatrzaskach), odpinamy złącze od regulacji kolumny kierownicy z lewej strony. Mając kierownicę odwróconą o 90 stopni z tylu kierownicy odkręcamy dwie śróbki jedna na górze, druga na dole torx 27 (większe otwory). Poduszka już jest wolna i fajnie jakby ktoś ją trzymał żeby nie spadła. Odpinamy przewody od poduszek i pozostaje nasadkowym odkręcić śrubkę od kierownicy.

Trzeba pamiętać żeby odłączyć wcześniej akumulator na jakieś40 min. żeby pogubił prąd podtrzymujący poduchy :D Polecam wcześniej sprawdzić wkładkę bagażnika czy pójdzie z kluczyka  :-bry

jak cos to pisz na pw to pomogę bo ja u siebie demontowałem

Lojzek

  • Gość
Odp: Demontaż kierownicy
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 28, 2016, 15:31:16 pm »
Dzięki za szczegóły, spróbuję to wprowadzić w życie. Zakładam, że odwrotna kolejność działania jest właściwa dla montażu kierownicy ;D? Potem można od razu podłączyć aku i jazda?

Offline shimizu

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 91
  • Jaguar S-type 3.0 2002 po faceliftingu :D
Odp: Demontaż kierownicy
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 28, 2016, 16:44:31 pm »
Tak, mozna tez zrobic partyzantke, czyli przekrecamy kierownice najpierw o 90 stopni i odkrecamy srubke z tylu kierownicy na gorze, odpalamy samochod i przekrecamy kierownice o 180 stopni i znowu odkrecamy druga srubke. Trzeba pamietac zeby poducha nie spadla  ;) odpinamy aku i czekamy okolo 40 min az zgubi prad poducha, odpinamy przewody zdejmujemy poduche i pozniej jak dalej nasadowy i jazda   :-bry

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Demontaż kierownicy
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 28, 2016, 19:57:46 pm »
Poducha nie trzyma prundu. Po odkreceniu poduchy kiera na wprost, markerem zaznaczamy położenie kiery wzgledem śruby. No i uważamy na czujnik kąta skrętu kierownicy żeby nie objechal w koło
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Lojzek

  • Gość
Odp: Demontaż kierownicy
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 31, 2016, 18:18:35 pm »
No, kiera odkręcona, faktycznie żaden problem. Biorę się za renowację. Jak wyjdzie ładnie, to się pochwalę zdjęciami. Jak dam ciała, to będzie cisza. :-wstyd


Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Demontaż kierownicy
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 01, 2016, 12:59:42 pm »
Już się chwaliłem... Wciąż wygląda dobrze.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline filar12

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 887
  • http://lpg-lodz.pl/
Odp: Demontaż kierownicy
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 01, 2016, 23:24:25 pm »
Potrzebował bym skórę do takiej kiery do obszycia samodzielnie(wstępnie obszytą).
Ma ktoś namiar kiedyś było na aledrogo pod ten model kierownicy ale niema niestety.
http://lpg-lodz.pl/

KIEDYŚ był S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napędzane LPG ;-) następnie X350 4.2l +LPG oczywiście ;-), S-type 2002r Fl 3.0L LPG, X350 3.0L LPG ;-),teraźniejszość X358LWB 4,2 LPG.

Lojzek

  • Gość
Odp: Demontaż kierownicy
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 02, 2016, 08:14:25 am »
Już się chwaliłem... Wciąż wygląda dobrze.



Wymieniałeś skórę, czy ją odnawiałeś?

Offline shimizu

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 91
  • Jaguar S-type 3.0 2002 po faceliftingu :D
Odp: Demontaż kierownicy
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 02, 2016, 18:32:44 pm »
Panowie
pytanie jaki klucz wchodzi na srubke od kierownicy bo 21 nasadowa jest chyba za duza ?

Lojzek

  • Gość
Odp: Demontaż kierownicy
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 03, 2016, 12:34:38 pm »
Jeżeli chodzi o śrubkę, a raczej śrubę mocującą kierę na wieloklinie to 21 jest jak najbardziej dobry

Offline shimizu

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 91
  • Jaguar S-type 3.0 2002 po faceliftingu :D
Odp: Demontaż kierownicy
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 21, 2016, 14:49:12 pm »
Dla potomnych Panowie  :-bry krok po kroku

https://www.youtube.com/watch?v=d1m_TnCwewo