Autor Wątek: Jaguar S 4.0 stukanie  (Przeczytany 9286 razy)

mariners

  • Gość
Odp: Jaguar S 4.0 stukanie
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 01, 2016, 18:45:04 pm »
Jak narazie z ocen sluchowych kulku mechaników od dołu i góry auta, dźwięk wydobywa się w okolicach 2-3 cylindra głowicy,
Ja się nie znam a chcę uniknąć dodatkowych kosztów, póki co wszystko wyszło w nieodpowiednim momencie jak zawsze.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 01, 2016, 18:49:14 pm wysłana przez mariners »

brys

  • Gość
Odp: Jaguar S 4.0 stukanie
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 01, 2016, 19:32:36 pm »
To wszystko się strasznie niesie, przerabiałem już temat i na słuch naprawdę ciężko określić. Jak dla mnie to rozrząd do roboty, nie odpalaj za dużo i nie kombinuj, tylko zawieź do mechanika.
W temacie części - poza zestawem części rozrządu masz jeszcze uszczelki pokryw - czyli wszystko razy dwa mnożysz: uszczelka główna pokrywy (te kupuj tylko oryginały, ja już się na zamiennikach przejechałem!), 4 x uszczelki świec, do tego jeszcze są po dwie albo po cztery małe okrągłe uszczelki na środku pokrywy, już nie pamiętam dokładnie. Żeby było po bożemu możesz wymienić jeszcze uszczelki gniazd zaworków od wariatorów, po jednej na stronę za 30zł. Jeśli chodzi o przednią pokrywę rozrządu, to masz tam jedną dużą uszczelkę. Z tego co wiem to, czy ktoś coś wymieniał w rozrządzie możesz poznać chociażby po kolorach górnych napinaczy - te wadliwe były czerwone, a te poprawione są żółte. To będziesz już widział po odkręceniu pokryw zaworowych. Tyle pamiętam, za ewentualne błędy przepraszam :)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 01, 2016, 19:41:56 pm wysłana przez brys »

mariners

  • Gość
Odp: Jaguar S 4.0 stukanie
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 01, 2016, 20:55:35 pm »
rozebrałem pokrywę zaworów sobie, auto trafi do mechanika tylko tu są takie terminy że głowa boli.

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: Jaguar S 4.0 stukanie
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 01, 2016, 21:00:40 pm »
No widzisz górny napinacz szlak trafił chyba bo łańcuch luzniutko sobie leży i jak kolega wyżej napisał jest czerwony. A napisz jak można ile przebiegu Twoje kocisko ma???
:)

s-type 4.0 2000r

mariners

  • Gość
Odp: Jaguar S 4.0 stukanie
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 01, 2016, 21:02:09 pm »
Przebeg to 191 tys, - sprawdzony realny

brys

  • Gość
Odp: Jaguar S 4.0 stukanie
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 01, 2016, 21:13:59 pm »
Napinacz czerwony = stary typ, pewnie cały rozrząd też nieruszany jeszcze. U mnie zaczął się sypać przy 120 000km, także przebieg to żadne kryterium, trzeba wymienić cały rozrząd i będzie spokój :)
Doraźnie mógłbyś wymienić po prostu te górne napinacze i powinno pomóc, ale dla mnie to już trochę druciarnia, bo dolne zostają nadal czerwone..
P.S. tu możesz sobie zobaczyć temat o wymianie górnych napinaczy: http://www.jaguarforums.com/forum/xk8-xkr-x100-17/experience-pics-replacing-upper-cam-chain-tensioners-2-post-pics-how-52653/

mariners

  • Gość
Odp: Jaguar S 4.0 stukanie
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 01, 2016, 21:16:00 pm »
No to na pewno :) czyli można zakładać że u mnie tylko rozrząd?

brys

  • Gość
Odp: Jaguar S 4.0 stukanie
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 01, 2016, 21:19:45 pm »
Ja bym właśnie tak założył. Wymienisz cały rozrząd i będą dwie pieczenie na jednym ogniu - raz, że pozbędziesz się aktualnej awarii i związanych z nią stuków, a dwa, że będziesz miał spokój z tematem rozrządu na pewnie cały okres użytkowania przez Ciebie samochodu :)

mariners

  • Gość
Odp: Jaguar S 4.0 stukanie
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 01, 2016, 21:21:20 pm »
Mechaników sporo różnych teorii spiskowych też dlatego postanowiłem sam rozebrać i z Wami konsultacje przeprowadzić by wyjaśniła się sprawa ;)

Offline Niunia

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 400
Odp: Jaguar S 4.0 stukanie
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 01, 2016, 21:26:07 pm »
Dziś po odpaleniu silnika usłyszałem stukanie od strony lewej głowicy, gdy dodam troszkę gazu cichnie stukot.
Auto nie traci mocy wszystko chodzi, zastanawia mnie co to może być auto przebieg 190tys.
Ewentualnie jak długo można jeździć czy w ogóle, i ewentualne koszty naprawy?
Jakieś 5 tys temu zamieniłem olej na Motul Specyfik 5w30, auto wcześniej miało zalane 10w40 mobil.
Link do filmu
http://www11.wyslij-plik.pl/pokaz/841071---0rsc.html


Druga sprawa to klimatyzacja, przy temp 20+ stopni na dworze działa bez problemu, ostatnio sobota 36 stopni na dworze, klimatyzacja nie chłodziła prawie nic. Zaznaczam że uzupełniałem ją jakieś 2 mc temu.
Dziś po odpaleniu silnika usłyszałem stukanie od strony lewej głowicy, gdy dodam troszkę gazu cichnie stukot.
Auto nie traci mocy wszystko chodzi, zastanawia mnie co to może być auto przebieg 190tys.
Ewentualnie jak długo można jeździć czy w ogóle, i ewentualne koszty naprawy?
Jakieś 5 tys temu zamieniłem olej na Motul Specyfik 5w30, auto wcześniej miało zalane 10w40 mobil.
Link do filmu
http://www11.wyslij-plik.pl/pokaz/841071---0rsc.html


Druga sprawa to klimatyzacja, przy temp 20+ stopni na dworze działa bez problemu, ostatnio sobota 36 stopni na dworze, klimatyzacja nie chłodziła prawie nic. Zaznaczam że uzupełniałem ją jakieś 2 mc temu.


Prosze o in formacje... Na filmie Kolegi widze kolektor czysciutki, blyszczacy jak nowy.
Chcialbym swoj ( to znaczy w moim kocie )  doprowadzic do takiego stanu. Czym Szanowny Kolega go potraktowal aby osiagnac taki piekny rezultat ?

mariners

  • Gość
Odp: Jaguar S 4.0 stukanie
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 01, 2016, 21:30:33 pm »
Popularny środek :) plak wyczyszczone i psiknięte hehe

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Jaguar S 4.0 stukanie
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 01, 2016, 22:06:45 pm »
Brzmi tak jakby w ogóle pękł ślizg albo napinacz. Osobiście wrzuciłbym fure na lawete i do mechanika. Rozrząd japoński kosztuje 1700 zł, a oryginał 1900 czy tam 2000 zł. Także pakowałbym oryginalny. W tym są napinacze, ślizgi i łańcuchy. No i robota spoko z 1000 zł
Rozrząd 1700 uszczelki 900 bardzo potrzebne zadzwoń do sklepu V12 dowiesz się po co potrzebne. ja powiem że bardzo. Robocizna w 4.0 to 1700 ja to robię za tyle. Japoński lepszy od oryginału.
A i bądź przygotowany na zdejmowanie miski olejowej bo jest opcja połamanych nakładek ze ślizgów które tam wpadły.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 01, 2016, 22:18:06 pm wysłana przez niewaskieauto »
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Jaguar S 4.0 stukanie
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 01, 2016, 22:39:47 pm »
Kosztowna operacja, nie powiem...
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Jaguar S 4.0 stukanie
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 01, 2016, 22:59:19 pm »
Brakuje jeszcze 300 pln za uszczelkę pod miske i uszczelniacze zaworów zmiennych faz bo z reguły zostawiam stare
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Jaguar S 4.0 stukanie
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 01, 2016, 23:07:33 pm »
olej, filtr... ??? zostawiasz?
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982