Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

Jak to naprawdę jest? Silnik 3.2 vs 4.0

(1/2) > >>

Lipa:
Witam na samym początku chciałbym napisać ze jestem nowy i przeczytałem sporo postów użytkowników tego forum i nigdzie nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na temat silnika który lepszy...

A mianowicie, planuje kupić xj40 3.2 benz+ gaz z 1991r
I teraz moje pytania:
-Jaki konkretnie silnik polecacie???
-Lepiej szukać 3.2 czy 4.0 i dlaczego??
-Lepszy do gazu 3.2 czy 4.0 i dlaczego??
-Którego rocznika szukać żeby sie nie przewiesc i dlaczego??
Chciałbym poznać wasze zdanie na ten temat zachęcam dondyskusji i oczekuje na szczere wypowiedzi.
Z góry dzięki:)

Yoohas:
Było setki razy :)

- jeśli xj40 to szukaj roczników 93-94, ostatecznie 92. To praktycznie x300 w innej skórze. W miarę przyzwoita elektryka/elektronika, zabezpieczenia antykorozyjne itp.

- 3.2 nie jedzie a pali tyle samo, co 4.0 Niby różnica niewielka na papierze ale w rzeczywistości 4.0 jest o wiele bardziej przyjemny.
- 3.2 i 4.0 to takie same konstrukcje. Pancerne, trzeba się mocno postarać żeby to zarżnąć.
- szukaj wersji z przełącznikiem N/S/1 przy skrzyni. Ale to nie jest kluczowe kryterium.
- LPG wymaga dobrego speca bo sterowanie silnikiem w xj40 jest specyficzne. Poza tym pamiętaj, że regulacja luzów zaworowych jest problematyczna w silnikach AJ6.

MP_JIMMY:
A ja pozwole sobie miec nieco odmienne zdanie na temat silnika 3.2. Demonem predkosci nie jest zwlaszcza w porownaniu z wersja v12;) ale zdecydowanie nie uzylbym okreslenia "nie jedzie". Mam takowego z 93 roku bez funkcji ustawiania trybow skrzyni i wystarczy wyczuc obroty optymalne do przyspieszania na poszczegolnych biegach (czytaj - momenty, w ktorych skrzynia redukuje biegi) zeby mimo prawie dwoch ton, Kotek zbieral sie bardzo przyzwoicie. Nie ulega jednak watpliwosci, ze wersja 4.0 jest silniejsza i czuje sie to szczegolnie przy wyzszych predkosciach lub gdy na pokladzie jest pelna obsada i zaladowany po brzegi bagaznik. Spalanie wersji 3.2 w trasie ok. 11 l. Cykl mieszany 13 l. Miasto/korki 15 l.

Demo:
Ja przy kupnie swojego nastawialem sie tylko i wylacznie na silnik 4.0, po przeczytaniu wielu watkow na forum w wiekszosci polecano wlasnie ten silnik dlatego ze :
- wieszka frajda (tryb sport)
- to samo spalanie
- oba silniki sa pancerne wiec kazdy bedzie dobry do gazu
Co do spalania to ostanim razem jak wracalem z kolega niewaskieauto ze spotkania w Tarnowskich Gorach to komputer wskazywal mi spalanie 12,5l przy predkosci 140km i 13,5l przy predkosci 160km bez uzywania tempomatu.
Jezdzac spokojnie na tempomacie poza miastem zszedlem do 10l i nizej juz sie nie dalo.
Miasto 14-15l a przy wzmozonych korkach 17-18l. Raz wyjechalem zima to komputer wskazyal 34l gdzie po 40 minutowej jezdzie mialem 32l a auto bylo juz nagrzane itd.
Wiec jedynie z tym nie jestem akurat pewien czy dobrze wskazywalo bo nie jezdze zima. Auto wykorzystuje w sezonie letnim weekendowo i raczej w zle pogody nie wyjezdzam. Pozdrawiam.

Demo:
Poszukaj za granica tylko dolicz dodatkowe $ za koszty sprowadzenia, duza pojemnosc itd.
Ja szukalem ponad 2 lata i dzieki forum wiele sie nauczylem bo gdyby nie to pewnie jezdzilbym szrotem bez dna za 10k.
W pl masz 90% szrotow takze jak cos ciekawego znajdziesz to wrzucaj pierw na forum, zaoszczedzi Ci to sporo nerwow i kasy za niepotrzebna wycieczke.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej