Autor Wątek: Check engine 4.0 LPG 2002r.  (Przeczytany 2464 razy)

kamill1

  • Gość
Check engine 4.0 LPG 2002r.
« dnia: Kwiecień 14, 2016, 14:20:04 pm »
Witam wszystkich użytkowników.
Od całkiem niedawna jestem użytkownikiem S-type`a 2002r.  4.0+lpg.
Mam z nim jednak kilka problemów i przy okazji chciałbym zasięgnąć informacji.
Mechanikiem nie jestem, więc w tematach nie siedzę proszę więc o pełne odpowiedzi.
1. Świeci mi check engine i szarpie silnik przy przyśpieszaniu. Na kompie pokazało wypadanie zapłonu na 1 cylindrze.
Na pewno wymienić chcę komplet świec i zapewne też poszła cewka na 1 cylindrze.
- Jakie świece są zalecane do 4.0+lpg? Doczytałem się, że w grę wchodzi DENSO IRIDIUM POWER IK20 bądź DENSO TWIN TIP T20TT, ale oryginały były  MOTOCRAFT AGSP-32F bądź coś o wdzięcznej nazwie C2A1535 (AJ84575). :) Gazownik zalecał oryginały bez kombinowania, jak to w końcu jest i co faktycznie powinienem kupić?
 Zapytam jeszcze jedno (proszę się nie napieprzać :D) gdzie są świece? :-wstyd Podniosłem maskownice silnika. Świece wraz z cewkami są pod pokrywami po lewej i prawej stronie bloku? Jeżeli tak, to czy do wymiany potrzebował będę nowe uszczelki tych pokryw?
2. Jak wspomniałem do wymiany jest też zapewne cewka na 1 cylindrze. Ktoś wie który ma oznaczenie 1? Dobrze doczytałem na forum, że w tych silnikach jest 8 cewek, czyli po 1 na 1 gar? Są ponoć cewki 4 bądź 2 PIN, co mnie w ogóle nic nie mówi, o co w tym chodzi i jaka powinna być 4 czy 2 pin? Ostatecznie jaką cewkę najlepiej dobrać do 4.0 lpg?

Co do samego szarpania doczytałem się, że może to być wina rozrządu. Wymienię jednak póki co cewkę i komplet świec i zobaczę jak samochód się zachowuje.
Z góry dziękuję za ewentualne odpowiedzi!
Pozdrawiam. :)

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: Check engine 4.0 LPG 2002r.
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 14, 2016, 15:08:29 pm »
Świec masz 8 sztuk i cewek również.
Cewki sprawdź najlepiej sam. Wystarczy wypiąć wtyczkę i się dowiesz.

Jeśli chodzi o cylindry to masz dwa cylindry 1, 1 w bank 1 i 1 w bank 2.


« Ostatnia zmiana: Kwiecień 14, 2016, 15:13:30 pm wysłana przez Choina »
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

kamill1

  • Gość
Odp: Check engine 4.0 LPG 2002r.
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 15, 2016, 06:01:16 am »
Dzięki za schemat.  :-super
Gdzie są świece też już wiem dzięki jednej osobie, zmylił mnie boski mechanik, który coś mi pierdzielił, że świece mogą być od spodu. Nie myliłem się jednak sądząc, że swiece z cewkami są właśnie w tzw. bankach. Prosto wyjaśnić tego mi  tu jednak nikt wielce nie mógł.  :- pojecia  Trochę rozbierania będzie przez instalację gazową, ale da się zrobić.

kamill1

  • Gość
Odp: Check engine 4.0 LPG 2002r.
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 05, 2016, 17:46:29 pm »
Witam wszystkich.
Świece wymienione, cewka okazała się ok. Pojawił mi się problem z odpalaniem, okazało się, że nie dochodził prąd do pompy paliwa, zawiozłem do elektryka i auto pali ok, ale od wizyty u niego mam od razu przy każdym odpaleniu silnika kontrolke check engine i błąd P1451 Evap Vent Sys kontroli poziomu emisji spalin Zawór obwodu sterującego.

Orientuje się ktoś może czy błąd ten najczęściej stanowi o defekcie sondy lambda czy chodzi o zawór egr? Czy elektryk mógł coś namieszać, że do zaworu egr teraz nie dochodzi prąd i dlatego też od razu przy odpaleniu świeci check?

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Check engine 4.0 LPG 2002r.
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 05, 2016, 21:30:54 pm »
To nie od zaworu EGR a od systemu EVAP czyli odpowietrzanie zbiornika paliwa lub inaczej przepływ par paliwa ze zbiornika. Nie wiem co dokładnie elektronik robił czy coś przy pompie dłubał czy gdzie. Jeśli gdzieś tam to tam są przewody od zaworu który znajduje się na górze zbiornika paliwa
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

kamill1

  • Gość
Odp: Check engine 4.0 LPG 2002r.
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 05, 2016, 22:25:06 pm »
Ok, dzięki za sprostowanie.
Jak wygląda budowa systemu EVAP? Głównie chodzi mi o to, czy zawór o którym piszesz jest tylko jeden i znajduje się na górze zbiornika paliwa, czy jest też drugi zawór tego systemu pod maską?