Witam serdecznie forumowiczów. Moje pierwsze słowa tu na forum.
Przegrzebałem angielskojęzyczne tematy i P0420 to mniej więcej jak "niewydolność katalizatora".
Czyli zbyt dużo 02 w spalinach. Dotyczy to 2,1 V6 2,5 V6 i 3,0v6
Mogą się złożyc na niego różne czynniki:
1. Fałszywe powietrze w kolektorze ssącym (zbyt uboga mieszanka i dużo 02 w spalinach).
2. Uszkodzony wtryskiwacz ( ale wtedy dymi)
3. Cewki zapłonowe (nierówno chodzi|)
4. Świece zapłonowe.
5. Uszkodzony sam katalizator.
Ja osobiście w moim 2,5V6 4x4 zacząłem od punktu 1. i znalazłem lewe powietrze
na przepustnicach zmiennej fazy dolotu (C2S42607). Syczało aż miło na jałowym.
Tam jest taki o-ring o numerze C2S40669. w praktyce to oring fi60x3,5 - 2 sztuki.
Wymieniłem obydwa i częściowo pomogło- silnik idealnie równo chodzi. Polecam też zaglądnąć do rurki
od odmy do kolektora ssąceg- czesto się przeciera. Tłumaczy to też dlaczego koledze
mardan-x-typepo wymianie oleju pojawił się problem. Stary olej ma większą skłonność do wydzielania oparów, które
smarując PRZEPUSTNICE również zatykają nieszczelności. Niektórym anglojęzycznym forumowiczom
zapach oleju pojawiał się w kabinie po ostrym dodaniu gazu ( pęknięcie rurki odmy lub wspomniane oringi)
Przy wymianie świec należy pamiętać o sprawdzeniu cewek ale i przewodów (w 2,5 V6 są zbyt blisko głowicy
i izolacja ulega uszkodzeniu).
Ale moim zdaniem najważniejsze przy wymianie świec jest podniesienie kolektora i wymianie uszczelek <XR843536>
Chyba największe prawdopodobieństwo pojawienia się lewego powietrza.
Natomiast w moim kociaku problem się pogłębia do tego stopnia , że kotek przestaje mruczeć i ryczeć.
Dzieje się to sporadycznie ale wyraźnie. Prawdopodobnie przytkany wydech i pewnie dojdę do punktu numer 5.
Proszę mnie wyprowadzić z błędu jeżeli ktoś miał podobny problem.
Pozdrawiam