Dział Techniczny > XJ Seria I do III (1968-92)
Odpowietrzanie ukladu paliwowego Jaguar xj12 III seria DDS 91r.
MP_JIMMY:
Tak to ten zawor.
jagdds:
Zdemontowała go? Przewierciłeś przez środek? Szukałem podobnego zaworu i znalazłem jedynie zawór podciśnieniowy do serwa w Oplu ale przyłącza fi8.
MP_JIMMY:
Calkowicie go wymontowalem.
Zadaniem tego zaworu jest utrzymywanie w ukladzie lekkiego podcisnienia. Krotko mowiac w ten zaworek powinno sie dac bez oporu dmuchac i z lekkim oporem zasysac przez niego powietrze.
Sprawdz jeszcze:
1) czy przelacznik na desce rozdzielczej utrzymuje paliwo w kazdym zbiorniku, czy przelewa sie ze zbiornika do zbiornika. Jezeli przelewa to znaczy, ze nie trzyma ktorys zawor. Dwa masz przy zbiornikach. Dostaniesz sie do nich demontujac oslony w zakolach tylnych kol. Zobacz tez w jakiej kondycji jest sam przelacznik zbiornikow na desce. Moze nie kontaktowac, miec poprzepalane styki itp. Wtedy moze robic sie delikatne zwarcie i zawory beda szalec.
2) sprawdz pozostale zawory w bagazniku - przy kole zapasowym sa dwa - jeden trojdrozny nad pompa paliwa i drugi w miejscu, w ktorym przewod paliwowy przechodzi przez przegrode bagaznika do podwozia.
3) sprawdz szczelnosc wezykow przy wlewach paliwa.
4) zdemontuj tylna polke i zobacz co sie pod nia dzieje. Pod nia tez sa przewody od separatora par paliwa, ktore z racji wilgoci z tylnego podszybia tez moga byc w kiepskiej kondycji.
5) sprawdz, czy nie smierdzi paliwem z racji sparcialych przewodow gumowych listwy wtryskiwaczy.
6) sprawdz regulator cisnienia paliwa - moze byc nieszczelny albo niesprawny.
7) zobacz w jakiej kondycji sa zbiorniki paliwa - lubia korodowac i w dolnych i gornych czesciach.
8 sprawdz kondycje przewodow paliwowych - zwlasza pod tylnymi tlumikami.
Kolejnosc prac dowolna ale oczywiscie zacznij od najprostszych. W razie czego dzwon.
Powodzenia.
jagdds:
Dzięki za szczegółowy opis. Walczę dalej. Zdemontowałem ten zawór. Wymieniłem węże do we wnęce koła. Udrożniłem przewodziki we wlewach. No cóż na razie bez efektu. Ale być może mam wykładziny bagażnika przesycone tym zapachem i tu jest problem. Co do zbiorników, to nie mogę wcisnąć do środka osłon w panelu dolnym by dostać się do zaworu zbiornika. A śruby zapieczone. Może zimą zabiorę się za zbiorniki.
Pozdrawiam jagdds
jagdds:
Czas zrobił swoje. Myślę, że najbardziej pomogło zdjęcie zaworu regulującego podciśnienie w układzie odpowietrzania układu paliwowego. Zawór CAC3101 wymontowałem i zastąpiłem rurką z redukcją. Oryginał jest niedostępny, zamienników również brak. Znalazłem zawór o podobnym działaniu do serwa hamulca i odpowietrzania układu paliwowego w Oplu (564611 OPEL - GM), jednak większe przyłączenia. Odpuściłem temat, myślę że ten zawór niej jest konieczny. Dodatkowo po pozbyć się zapachu użyłem 1. pochłaniacz zapachów do lodówki który włożyłem do kabiny, 2. kupiłem pochłaniacz brzydkich zapachów w płynie z aplikatorem w sprayu i wypsikałem bagażnik i wnętrze, 3. zastosowałem środek domowy - kupiłem kawę w ziarnach w hermetycznie zapakowanym opakowaniu i rozhermetyzowałem ją wykonując wiele małych otworów, pochłania to zapach dając jednocześnie łagodny aromat kawy (ja lubię taki aromat).
Problem nieprzyjemnego zapachu oparów paliwa w bagażniku i niewielki we wnętrzu został rozwiązany.
Pozdrawiam jagdds, Sławek
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej