Autor Wątek: Skuteczność hamowania  (Przeczytany 10392 razy)

rutrix

  • Gość
Skuteczność hamowania
« dnia: Kwiecień 17, 2009, 12:34:30 pm »
Witam,

wiem, że nie ma dwóch identycznych subiektywnych odczuć, ale wg mnie x-type, jakim jeżdżę, ma kiepskie hamulce. Rozmawiałem z mechanikiem z Waszyngtona, który mi powiedział, że X-sy tak mają. Dodam, że prowadzę jeszcze volvo v40, i Jag wypada dużo gorzej z hamowaniem.
Wobec tego jest pytanie: czy istnieje - oczywiście prócz zwiększenia średnicy tarcz, kloców i zacisków -  zwiększenie skuteczności hamowania w x-sie?  :-thank

szpulek

  • Gość
Odp: Skuteczność hamowania
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 17, 2009, 12:36:36 pm »
A moze najpierw trzeba sprawdzic czy uklad jest w 100% sprawny? pzdr

Pieterek

  • Gość
Odp: Skuteczność hamowania
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 17, 2009, 12:58:31 pm »
Też mam Volvo i Jaguara i jest podobnie, pytanie tylko jak wielka jest różnica?
Poza tym ciekawi mnie dlaczego wielu ludzi posiadając Jaguara decyduje się właśnie na Volvo lub odwrotnie. Zauważyłem to również odwiedzając dilera Jaguara w K-cach, jestem tam dość często i wielu przyjeżdża po odbiór Jaga Volvem, podobnie postąpiłem ja, mój ojciec, chyba na forum też się z tym spotkałem, a może to zwykły zbieg okoliczności, a mnie się coś zdaje?

artleks

  • Gość
Odp: Skuteczność hamowania
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 17, 2009, 15:27:57 pm »
Tak - jak odbierałem x-a to pierwsze moje wrazenie in minus - slabe hamulce tzn moze nie slabe same hamulce tylko wspomaganie hamulcow slabo dziala - trzeba mocno wcisnac zeby poczuc ostre hamowanie. Porownanie mam z Oplem VW BMW. Najlepsze z tych marek hamulce ma Opel a Jag...hm...

wiadereczko

  • Gość
Odp: Skuteczność hamowania
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 17, 2009, 17:46:30 pm »
Ja to samo zmieniłem Volvo s60 na X -sa a dlaczego bo podobny komfort w podobnej cenie. Ale co do hamulców to rzeczywiście w Jagu jakoś kiepsko wypadają w porównaniu z Volvem.
Podmianka na tarcze nacinane lub nawiercane i jakieś sportowe klocki może pomogą.

 :-za

oskioski

  • Gość
Odp: Skuteczność hamowania
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 17, 2009, 22:32:23 pm »
mamy wiele wspólnego bo sam ujeżdżałem volvo od lat 10ciu. były to jeszcze nie v60 ;) ale v 40 na koncu , a wcześniej S40 itp.... 
Powiem Ci  , że jestem zaskoczony  ??????, bo , żaden z bezpiecznych volviaczy ( moich ) nie miał takich szybkich hamulcy jak dzisiejszy i jedynie słuszny X.
nie robiłem zupełnie nic , prócz wymiany tylnich klocków za 88 zł.
Może volvo (jeżeli volvo które kocham do dziś ma hamulce ) to bynajmniej mój (manual) ma 4ry razy lepsze i szybsze bez przeróbek


rutrix

  • Gość
Odp: Skuteczność hamowania
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 17, 2009, 22:42:35 pm »

Podmianka na tarcze nacinane lub nawiercane i jakieś sportowe klocki może pomogą.

 :-za

Tak, również nad taką opcją się zastanawiam. Nie miałem dotychczas takich dylematów i nie do końca przekonany jestem o nacinanych czy też nawiercanych. Faktycznie, hamowanie skteczniejsze, jednak hałas i komfort niższy. Cóż - zawsze te kompromisy...

oskioski

  • Gość
Odp: Skuteczność hamowania
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 17, 2009, 22:53:51 pm »
nie bardzo kumam dlaczego masz zminieć coś co działa .
może posłuchacie tak SZPULKA .
nawiercać to możecie dziury w płocie , ale nie fabryczne tarcze .
poza tym to nie jest pojazd WRC .
żeby zmienić tarcze , to najpierw zastanówcie się nad zmianą zawieszenia , a jeszcze lepiej zamiencie iXsa na LANCERA Evo ( przynajmniej 5 ) . - hamulce fabryczne wręcz bomba  ( przy nie umiejętnym hamowaniu własne autko chce ciebie przejechać )
 :-R dla tuningu

wiadereczko

  • Gość
Odp: Skuteczność hamowania
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 17, 2009, 23:41:13 pm »
No fakt nie wiem jak u kolegi może być wina zużytych tarcz lub klocków albo i problemu z układem hamowania ale u mnie kupiłem X-sa z nowym (zakładali przed odbiorem auta) kompletem tarcza + klocki (tył i przód) i mam wrażenie że naprawdę kiepsko wyhamowują w porównaniu z volvem ( którego oddałem kilka dni wcześniej).
Nie oznacza to że nie działają po prostu odczucie na minus.
Zdarzało mi się hamować z 180 do 100 po szybkim wyprzedzaniu i sam miałem sporo strachu gdzie takie manewry w volvo uchodziły mi na sucho hehehhe. Ale jak już być wyprzedzanym to przez renomowane autko  :-tylko :-za

oskioski

  • Gość
Odp: Skuteczność hamowania
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 18, 2009, 00:38:07 am »
myślę ze powinniśmy założyc wątek volvo a jag .
przeciez to zupełnie inne samochody .  :-A
a dalej będę upierał się że macie zapowietrzone hamulce w jagu    ;D ;D ;D
Był okres że w Xsie było  mi za ciasno , ale dzis trzymając staw kolanowy mojej żonki przy zgęitym stawie łokciwym mojej ręki czuję się jakoś mega bezpieczny  :P
wracając do do drogi hamowania  nie bardzo wierzę ze przy max. prędkości 250 bo chyba ( fabryczna benzyna w Xsie ) nie pójdzie więcej potrzeba czegoś specjalnego jak to co wydał producent .
ps. sprawdził bym lepiej stan amortyzatorów , opon itp.......
co do samych hamulcy to widać mega problem - bynajmniej w Xsach bo wiele niepotrzebnych bezsensownych wymian zdań .
wedle tego co czytam na dwóch wątkach dot. zawieszenia iXa dochodzę do tezy , iż TRAKTOR NIE POTRZEBUJE WOGÓLE HAMULCY PONIEWAŻ JEŹDZI ZA WOLNO  :-za
chyba się doktoryzuję  :-wings



szpulek

  • Gość
Odp: Skuteczność hamowania
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 20, 2009, 07:26:07 am »
Hmm, troche nie rozumiem watku hamulce vs zawieszenie, wiem, ze tak byloby najlepiej, ale przeciez sama zmiana tarcz na nacinki czy nawierty + odpowiednie klocki bez zmiany zawieszenia tez powinna pomoc.. Ale tak jak pisalem wyzej, najpierw psrawdzilbym dokladnie uklad.. pzdr

szpulek

  • Gość
Odp: Skuteczność hamowania
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 21, 2009, 07:21:28 am »
Ja wymieniam plyn max. co dwa lata, a w tej decyzji utwierdzil mnie dodatkowo widok plynu spuszczonego z ukladu po chyba 4 czy 5 latach.. Dodam, ze przewody juz wtedy tez trzeba bylo wymienic.. Warto dodac plyn hamulcowy do listy okresowych wymian, wiele ludzi tego nie robi a potem jest placz.. pzdr

rutrix

  • Gość
Odp: Skuteczność hamowania
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 21, 2009, 10:41:09 am »
Zgadzam się, na jakość hamowania wpływ ma wiele czynników - klocki, tarcze, płyn, ciśnienie w pompie, amortyzatory, etc. Dzięki za odpowiedzi. Będę drążył dalej: jeździł ktoś z Was z tarczami nawiercanymi lub nacinanymi? Chciałbym usłyszeć opinię na ten temat, czy one hałasują podczas hamowania?, czy ich żywotność jest podobna do płaskich?, i inne spostrzeżenia, które Wam przyjdą do głowy.  8)

szpulek

  • Gość
Odp: Skuteczność hamowania
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 21, 2009, 10:48:06 am »
Ja jezdze na nacinkach, ale nie w Jagu. Sa glosniejsze podczas mocnego hamowania, klocek sie szybciej zuzywa, ale hamuja zauwazajaco lepiej. pzdr

Offline muttley

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 227
Odp: Skuteczność hamowania
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 30, 2009, 11:02:25 am »
mam małe pytanko....

czasami podczas jazdy (bardzo rzadko sie to zdaża), pedał hamulca robi sie twardy na jakies 2-5 sekund i jak wtedy nacisne hamulce to samochód bardzo kiepsko hamuje. Mechanior powiedział ze może to być pompa podciśnieniowa (vacum cos tam). Spotkaliscie sie z tym?