Autor Wątek: bieg N-eutralny  (Przeczytany 9638 razy)

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: bieg N-eutralny
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 28, 2016, 11:03:04 am »
Po kolei....

P- parking- zawsze zostawiasz na tym biegu jak stoisz... skrzynka jest spieta, nie trą tarzczki wewnątrz, można sprwdzać olej w skrzyniach z miarką, sprawdzać silnik w pracy, grzać, cokolwiek.

R- revers- do jazdy odwrotnie,w angli z powretem lub nazat we wsi.

N- neutral- luz, nie używać przy pracującym silniku, służy do wciągania auta na lawetę, NIE DO HOLOWANIA !!!, automatików sie nie sznuruje, tylko wozi, to wygodne auta.

D- drive- służy normalnie do jazdy, w anglii jest to rozbudowany bo wiadomo tam pasażer kieruje i jadą w drugą stronę.

1,2,3,4,5,6 w zależności od skrzyni, biegi w przód, w anglii nie.

Pałowanie po obrotach jak napisałem kiedyś, ogranicznik idiotoodorny, żeby nie przekręcić silnika, i nie siać siary pod remizą. normalne.

Wbicie D, lub R przy wysokich obrotach to jak "strzał" ze sprzęgła, spalisz opony. Przerzucenie na R w czasie jazdy, zablokuje koła, (sprawdzałem w Oldsmobile Aurora 4.0). Gaz w podłodze i przekładanie R D R D R D R D.... powoduje nadmierne zużycie opon i paliwa, ku ogólnej radości okolicznych gapiów, lecz skrzynia nie będzie z tego powodu czuła się doceniona i może zostać do dyspozycji tylko N w celu wciągnięcia na lawetę.

Hamowanie lewą nogą jest normalne, tą umiejętność powinien posiadać każdy, powoduje ze można szybko jezdzić, nie majtasz girą gaz ham gaz ham, tylko hamujesz lewą, przyspieszasz prawą. to jest wyjątkowo łatwe, i jak jazda na rowerze, nauczysz się raz to całe życie będziesz potrafił pływać.

Wciśnięcie gazu i hamulca naraz, przy D lub R spowoduje pieczeń amerykańską, auto stoi, koła się palą, pierwsza lekcja hamowania lewą nogą. Również nieekonomiczne widowisko dla okolicznych gapiów.

Na koniec, można przełączać w czasie jazdy 1,2,3,4,5,6 lub odwrotnie, w zależności od skrzyni jak w manualnej, lub łopatkami, to jest naturalne, tylko musisz wiedzieć czy masz elektroniczny czujnik który nie przełączy ci z 6 na 1 przy 250km/h bo zostanie ci N na lawetę. Ogólnie nie przerzuci ci skrzynia w górę, czyli do odcięcia

Kolejna zagadka S przycisk który powoduje podtrzymanie obrotów, po puszczeniu gazu, tak jak w manualu, przy tym i opanowanym hamowaniu lewą nogą, do dziewczyny w leśnym domku po szutrach dojedziesz wcześniej, tylko nie wiadomo czy będzie ci się chciało, to powoduje chęć wybrania dłuższej drogi.

No i * śnieżynka, tryb zimowy, auto po prostu rusza z 2, dwójki...  i To cała tajemnica.

Mam nadzieję że ten koncentrat rozwiał wątpliwości i odpowiedział jak w końcu zjarać te cholerne kapcie przed kumplami śliniącymi pod budą z browcem.
« Ostatnia zmiana: Marzec 28, 2016, 11:08:40 am wysłana przez Jedrzej »
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: bieg N-eutralny
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 28, 2016, 13:15:49 pm »
Żadna slrzynia automatyczna nie puści biegu w dół jeśli sterownik uzna ze prędkość jest za duża do danego biegu.

Nie każda skrzynia w trybie manualnym (poza bloladami biegów ale to nie tryb manualny) ma odcinke, niektore z automatu przełoża bieg wyżej (wszystkie w Jagu do 2008 roku).

Neutral można wbić jeśli wiemy ze postój będzie trwał dłużej niz 2-3
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: bieg N-eutralny
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 28, 2016, 13:34:43 pm »

Żadna slrzynia automatyczna nie puści biegu w dół jeśli sterownik uzna ze prędkość jest za duża do danego biegu.

moja przed wielkim wybuchem jakoś się nie przejmowała... potem korzystałem z N. hahahaha. wątek konwertera zamknięty, więc nie dopowiadałem historii.

Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piêkno¶æ dnia postrach nocy
Odp: bieg N-eutralny
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 28, 2016, 13:55:04 pm »
jedrzej wątek jest otwarty ale ten wcześniejszy bo były dwa moderator zamknął ten niepotrzebny
by³a zielona bestia 300km s type 4.2  V8
by³ saab 95 2.3 turbo 220km
by³ citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
bêdzie x350 super V8 400KM

mk

  • Gość
Odp: bieg N-eutralny
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 07, 2016, 23:28:22 pm »
witam. jezeli chodzi o postoj w korku to wciskam hamulec reczny. swiatlo zmienia sie na zielone naciskam gaz i startuje automatycznie. slyszalemmze lepiej nie zmieniac na p bo nie:-)ma smarowania. news z netu wiec nie daje 100 %  ale  nie musze zmieniac  na  p i trzemac hama. jak ustawiam p ro po chwili  gasze auto pozdro

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: bieg N-eutralny
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 07, 2016, 23:52:57 pm »
Można i tak, korek D, postój P (laweta N).
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982