Autor Wątek: Silnik w x308  (Przeczytany 3257 razy)

tomek123456

  • Gość
Silnik w x308
« dnia: Marzec 20, 2016, 13:04:42 pm »
Witam

Mam takie pytanie silnik montowany w Jaguarach Xj x308 3.2 v8 jest silnikiem Jaguara czy Forda ?

Jeszcze w jakimś samochodzie jest montowany taki silnik ?  :)

Wujek Karol

  • Gość
Odp: Silnik w x308
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 20, 2016, 13:14:36 pm »
W czasach, kiedy Jaguar należał do koncernu Forda utarł się mit mówiący o tym, że Jag korzystał z silników V8 zaprojektowanych przez amerykańskich inżynierów. Nic bardziej mylnego. Zarząd Forda zlecił budowę jednostki V8 właśnie inżynierom Jaguara. AJ-V8 jest silnikiem Jaguara, prace rozpoczęto w końcu lat 80-tych - jednak produkowany przez Forda - stąd czasami można znaleźć, że to silnik Forda. Ten sam silnik montowany jest także w XK i S Type.

brys

  • Gość
Odp: Silnik w x308
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 20, 2016, 15:45:16 pm »
Silnik jest zaprojektowany przez Jaguara, ale za hajs Forda. Reszta przydatnych informacji:
https://en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_AJ-V8_engine#Aston_Martin_4.3.2F4.7

szymek

  • Gość
Odp: Silnik w x308
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 12, 2016, 11:21:22 am »
Pozwolę sobie na odkopanie wątku, aby nie zakładać nowego i nie zaśmiecać forum.
Jestem na etapie zbierania informacji o serii x308. Moje pytanie: który silnik (3.2 czy 4.0) polecielibyście? Zastrzegam, że nie zależy mi na wyścigowych osiągach - do tego mam inne auto.
Bardziej zwracam uwagę na awaryjność/bezawaryjność, koszty części i współpracę z instalacją lpg.

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.281
Odp: Silnik w x308
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 12, 2016, 11:36:04 am »
Jeden czort :) Czy to koszty serwisu czy LPG. Poczytaj o Nikasil, napinaczach z plastiku, osprzęcie.

4.0 będzie fajniejsze od 3.2 ale różnica nie będzie już tak dramatyczna jak w przypadku AJ16 w x300.

Albo inaczej - różnica też będzie ale 3.2 V8 już naprawdę przyzwoicie jeździ.
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline Witek12345

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 210
Odp: Silnik w x308
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 12, 2016, 12:00:32 pm »
Tym nikasilem to już chyba dzieci w przedszkolu straszą,strach lodówkę otwierać,czy i tam się nie gdzieś zagnieździł. Temat stary,ale dalej żyje własnym życiem. A ilu Kolegów Forumowiczów miało naprawdę realny problem z nikasilem?Ujeżdżałem w pięciu autach ten silnik z początków jego produkcji,ale wtedy nic jeszcze o nikasilu nie wiedziałem,forum nie czytałem,więc jako człowiekowi nieuświadomionemu jeździło mi się dobrze. Teraz to strach nawet podchodzić do silnika...

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.281
Odp: Silnik w x308
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 12, 2016, 15:30:49 pm »
Ja nie straszę, tylko podpowiadam o czym poczytać warto ;)

Jednak z jakiegoś powodu BMW i Jaguar wycofały się z tej technologii.

Według mnie auta, które jeżdżą do dziś po prostu będą jeździć bo "się udało". Nikasil jest trwalszy od tulei stalowej. Oczywiście do awarii, bo wtedy już się silnika nie wyremontuje.

Jeśli auto miało problemy z nikasilem to zapewne dość szybko i albo wymieniono silnik i jeździ do dziś albo skończyło żywot jako złom.

Trochę taka selekcja naturalna.

No i jeszcze jedna kwestia - ile faktycznie nikasil wytrzymuje? Zakładam, że 90% x308 dostępnych na rynku ma ponad 300kkm. Ile jeszcze pojeżdżą?
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline Witek12345

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 210
Odp: Silnik w x308
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 12, 2016, 15:50:11 pm »
Ja,Wujek Dobra Rada podpowiadam: Jeżeli stoisz przed X308 i największy problem jaki widzisz,to nikasil i fabryczne,plastikowe napinacze,to wyciągaj szybko portmonetkę,płać i zabieraj, bo życie jest piękne!

szymek

  • Gość
Odp: Silnik w x308
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 12, 2016, 22:08:43 pm »
Jeden czort :) Czy to koszty serwisu czy LPG. Poczytaj o Nikasil, napinaczach z plastiku, osprzęcie.

4.0 będzie fajniejsze od 3.2 ale różnica nie będzie już tak dramatyczna jak w przypadku AJ16 w x300.

Albo inaczej - różnica też będzie ale 3.2 V8 już naprawdę przyzwoicie jeździ.
Czy silnik xjr"a też cierpi na powyżej opisane "wrodzone bolączki"?
W jakich autach serii x308 były montowane skrzynie biegów Mercedesa?

Offline jazabek wacław

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 693
Odp: Silnik w x308
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 13, 2016, 06:48:41 am »
Silnik w XJR to prawie taki sam silnik jak w innych X308 z dołożonym kompresorem i o ile dobrze pamiętam pracował z tylko te silniki pracowały w zestawie z " skrzyniami Mercedesa ".

« Ostatnia zmiana: Wrzesień 13, 2016, 20:51:55 pm wysłana przez MicGin »
Albert Einstein

Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej.

szymek

  • Gość
Odp: Silnik w x308
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 13, 2016, 07:47:56 am »
W innym temacie wyczytałem, że silnik xjr'a pozbawiony jest zmiennych faz rozrządu. Prawda to?  ??????
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 13, 2016, 20:52:06 pm wysłana przez MicGin »

Offline MicGin

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Sovereign
  • ***
  • Wiadomości: 779
  • JCPF Club Member
Odp: Silnik w x308
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 13, 2016, 20:53:38 pm »
@Jazabek Wacław, @Szymek proszę nie cytujcie posta przedmówcy. Czy w rozmowie na żywo też powtarzacie po kimś?
Był S-type
-pozostaję w rodzinie-
Jest XJR