Autor Wątek: Wybór pomiędzy XF 2,7d a 3,0d  (Przeczytany 8076 razy)

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Wybór pomiędzy XF 2,7d a 3,0d
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 27, 2016, 21:47:24 pm »
Walę prosto z mostu, handlarz to ściema, kłamca, olej go dalekim lukiem obchodź, i to na trzeźwo bez portfela. Skoro baran nie wie co się działo z autem przed ostatnimi 100kkm, to daruj sobie to barachło. jeszcze yugol, jak sama nazw wskazuje, dobrze ze nie jesteśmy rasistami hihih, 2.7 widzisz że same złe opinie są na temat w internetach, jeszcze nikt tego nie pochwalił, a SAAB szybko się wycofał z tych silników o ile mi wiadomo. Więc jeśli nie szkoda ci kasy, to kompletnie bez różnicy, który kupisz.
 
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline Macza

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 17
Odp: Wybór pomiędzy XF 2,7d a 3,0d
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 03, 2016, 22:57:14 pm »
Dzięki za podpowiedzi. Wziąłem 2,7 od znajomego Niemca. Zadbany, serwisowany z oryginalnym przebiegiem 128tys. z pewnej ręki. Jeszcze dorzucił letnie opony na 20' felgach. Na razie chodzi bez zarzutu.

Offline aro

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 705
  • s-type 2000 manual lpg
Odp: Wybór pomiędzy XF 2,7d a 3,0d
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 03, 2016, 23:17:50 pm »
Gratulacje :-))i niech sie kocisko dobrze sprawuje i daje duzo usmiechu

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Wybór pomiędzy XF 2,7d a 3,0d
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 03, 2016, 23:50:23 pm »
Po cichu kibicowałem tej opcji... brawo!
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline Macza

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 17
Odp: Wybór pomiędzy XF 2,7d a 3,0d
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 05, 2016, 15:05:11 pm »
Dzięki Aro, Jedrzej! Mam jeszcze pytanie czy filtry oleju i paliwa do Citroena i Peugeota z tymi silnikami podejdą do mojego kocura 2,7?

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline Dominik_XF

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 58
Odp: Wybór pomiędzy XF 2,7d a 3,0d
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 05, 2016, 20:15:56 pm »
Sprawdzaj olej czy nie przybywa, wymieniaj trochę częściej olej niż zaleca producent i ciesz się jazdą;)

Offline Macza

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 17
Odp: Wybór pomiędzy XF 2,7d a 3,0d
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 29, 2016, 22:49:13 pm »
Witam ponownie po dłuższym czasie. Chciałem się tylko podzielić wrażeniami z jazdy moim kocurem. Na razie 2,7 sprawuje sie ok i poza drobnymi problemami z dpf jestem bardzo zadowolony. Problemy z dpf, tzn, jeżeli jeżdżę dłużej po mieście to włącza się info dfp full. Trzeba pojechać na trasę trochę go przepalić i wszystko wraca do normy. Nie bójcie się kocura 2,7D. Trzeba tylko o niego dbać!

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Wybór pomiędzy XF 2,7d a 3,0d
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 30, 2016, 00:36:28 am »
No z tym przebiegiem nie powinno być jeszcze problemów. Ale tak czy siak jest to silnik podwyższonego ryzyka
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline gonzo7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 805
Odp: Wybór pomiędzy XF 2,7d a 3,0d
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 30, 2016, 08:13:05 am »
Na razie 2,7 sprawuje sie ok i poza drobnymi problemami z dpf jestem bardzo zadowolony. Problemy z dpf, tzn, jeżeli jeżdżę dłużej po mieście to włącza się info dfp full. Trzeba pojechać na trasę trochę go przepalić i wszystko wraca do normy.

Hej, pytanko z ciekawości - po jakiej długiej jeździe po mieście masz takie objawy? Krótkie odcinki codziennie po np 10km przez miesiąc, czy może 3h jazdy po mieście w korkach jednego dnia.

Piter80

  • Gość
Odp: Wybór pomiędzy XF 2,7d a 3,0d
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 10, 2016, 12:44:57 pm »
Taka moja mała sugestia różniąca silniki 2.7 i 3.0.....W przypadku tej samej awarii silnika dostęp do części głównie dołu typu blok,wał czy korbowody jest o wiele łatwiejszy do 2.7 niż do 3.0.Dodam,że większym motorze dzieje się to samo to mniejszym czyli obracają się bez zamkowe panewki oraz pękają wały.W/g mnie oba motory wymagają szczególnego traktowania jeśli chodzi o kontrolę i wymianę oleju.Filtry sadzy to już osobny temat,które także mają wpływ na żywotność obu silników

Offline Macza

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 17
Odp: Wybór pomiędzy XF 2,7d a 3,0d
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 04, 2017, 00:32:33 am »
Na razie 2,7 sprawuje sie ok i poza drobnymi problemami z dpf jestem bardzo zadowolony. Problemy z dpf, tzn, jeżeli jeżdżę dłużej po mieście to włącza się info dfp full. Trzeba pojechać na trasę trochę go przepalić i wszystko wraca do normy.

Hej, pytanko z ciekawości - po jakiej długiej jeździe po mieście masz takie objawy? Krótkie odcinki codziennie po np 10km przez miesiąc, czy może 3h jazdy po mieście w korkach jednego dnia.

Opcja pierwsza, tzn 10km/dzień przez miesiąc

Offline krystian377

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 62
Odp: Wybór pomiędzy XF 2,7d a 3,0d
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 08, 2017, 17:34:19 pm »
Mam ten silnik co prawda w S-typie ( 2.7 ) i złego słowa nie powiem.
Systematycznie wymieniam olej co 10 tysięcy , filtr powietrza , filtr paliwa co 30 tysięcy.
Nie zrobiłem narazie jakiegoś dużego przebiegu - od momentu zakupu dopiero 40 tysięcy ( w tej chwili mam 195 tysięcy ) ale
silnik pracuje wzorowo - stan oleju pomiędzy wymianami stoi w miejscu z tym ,że oryginalnie mam wersje bez DPFu i samochód w 90% użytkuje tylko na trasie.

Na niemieckiej stronie samochody z tym silnikiem mają przebiegi i 350-400 tysięcy w górę i jeżdżą.
Ogólnie jestem zdania ,że ten silnik zabija DPF i właściciel , który wymienia olej co 30 tysięcy i na tym koniec.

Offline MaksWro

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 26
Odp: Wybór pomiędzy XF 2,7d a 3,0d
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 09, 2017, 17:13:40 pm »
Mój pierwszy XF miał właśnie silnik 2,7 i przebieg 315k gdy go kupiłem i mała wadę w postaci wystrzelonego turbo i zapchany dpf. Turbo do regeneracji, dpf do kosza łączny koszt coś lekko ponad 2 tyś pln i przejeździł ze mna ok 40tyś km bez żadnego problemu. Sprzedałem po 2 latach i ktoś nim dalej lata więc nie takie straszne te silniki jak poprzedni właściciele dbali o serwis.