Autor Wątek: Zakup Jaguara XF rocznik 2008-2009 - pytania  (Przeczytany 40237 razy)

superkb

  • Gość
Zakup Jaguara XF rocznik 2008-2009 - pytania
« dnia: Luty 10, 2016, 22:34:52 pm »
Witam wszystkich na początek! Nazywam się Karol i jestem z Krakowa.

Planuje zakup Jaguara XF używanego z początków jego produkcji. Chciałbym na niego przeznaczyć około 50 tys zł. W tej cenie najczęściej spotyka się silniki 2.7 diesla, czasem uda się 3.0 diesla lub jakąś benzynę. W internecie można zakupić w tej cenie ten samochód , nie jest też dużym problemem stargować te ceny o kilka tyś zł. Chciałbym aby taki zakupiony samochód był w miarę bezawaryjny, tzn wiadomo jakieś drobne usterki zawsze się zdarzają ale by było większe prawdopodobieństwo że będzie bez większych usterek które zabiją mnie cenowo.

Na starcie czy znając rynek samochód ten w tej cenie można zakupić na tyle dobry by nie trzeba było do niego dokładać kroci? kwestia silników, czytałem tu zmienne opinie co do silnika 2.7 diesla, ogólnie że awaryjny. Czy w takim razie silnik 3.0 jest w jakiś sposób pewniejszy, czy może jednak uderzyć w benzynowe silniki i zamontować gaz? - to jaguar, z pieniędzmi u mnie nie jest najgorzej ale też rozkręcam się dopiero w karierę więc wiadomo i każda oszczędność nieszkodliwa jest pożądana.  Prosiłbym o jakieś rady w tej materii.

Kolejna sprawa to jak wygląda sprawa kosztów utrzymania i napraw ewentualnych usterek na waszych przykładach? np. ostatnich 2-3 lat. Ile konkretnie Was kosztował Jaguar? Bo dużo się mówi ze jaguar nie jest tani w utrzymaniu ale bez tragedii ale chciałbym sobie zobrazować co to znaczy, by się upewnić że na pewno na niego mnie stać, bo wydaje mi się że nie będzie problemu ale wiadomo, lepiej się upewnić.

Ogólnie wybieram między Jaguarem XF a Lexusem IS250 lub GS 300 MKIII ale przyznam, że niesamowicie oczarował mnie właśnie jaguar i chciałbym by się to udało. Tylko muszę mieć pewność, że nie wpadnę na minę.   

Pozdrawiam wszystkich,
Karol


Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Zakup Jaguara XF rocznik 2008-2009 - pytania
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 10, 2016, 22:43:23 pm »
IS odpusc bo to shit. Jeśli chodzi o bezawaryjnosc to Lexusa nic nie przebije - mowie o GS. Co do Jaga silnik 2.7 odpuść, 3.0 z poczatku produkcji tez ma swoje bolączki. Najlepszy wybór to wolnossace lub doladowane 4.2 z gazem. 3.0 jest tes bardzo fajny ale zbyt mulasty do tego auta. Zawieszenie praktycznie kropa w krope z S-Type oraz XJ X350/351(pomijajac pneumatyke). Ceny części zawieszenia i innych części eksploatacyjnych  znajdziesz w internecie
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Zakup Jaguara XF rocznik 2008-2009 - pytania
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 10, 2016, 22:50:18 pm »
nie wpadnę na minę tu pewności nie ma miny są podkładane tak by ich szybko nie znaleźć na pewno daruj sobie jednostkę 2.7 dyszel jest niestety awaryjna choć trafiają się egzemplarze prawie bezawaryjne  a co do reszty wystarczy poczytać dział techniczny wiele się tam dowiesz w szukaniu i zakupie kieruj się historią serwisową auta i jego stanem są warsztaty które pomogą w określeniu stanu samochodu za kilka złotych tak od 150 pln, a sprzedawca powinien być właścicielem auta i znać jego przeszłość a nie handlarzem. ja bym szukał benzyny ale to ze względu na moje skrzywienie zawodowe bo jestem mechanikiem i trochę już tych aut naprawiłem. zobacz tego http://allegro.pl/prywatny-jaguar-xf-premium-luxury-v8-4-2-2008r-i5969064733.html dobre foty widać uszkodzenie na zderzaku mało wiadomości w opisie ale można zadzwonić to moze być dobra oferta.
« Ostatnia zmiana: Luty 10, 2016, 23:13:01 pm wysłana przez niewaskieauto »
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

superkb

  • Gość
Odp: Zakup Jaguara XF rocznik 2008-2009 - pytania
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 10, 2016, 23:50:32 pm »
Dziękuje wam za odpowiedzi Driv3rrrr czemu uważasz że IS to shit? Co do GS to fajnie ze taką ma opinie. Natomiast Jaguar skrada moje serce, szczególnie wnętrze Jaguara dla mnie bije GSa.  Czytałem o dieslach 3.0 i w miarę jeszcze ok, ale fakt, diesel to diesel, dawne konstrukcje tego typu to co innego niż współczesne. Wygląda na to że najpewniej będzie iść w benzynę z gazem. Ten egzemplarz co podesłałeś ładny,  tylko czy przebieg ponad 260tys to nie zły znak? no i cena jednak zbliża się do 60tys zł ale pewnie ciężko będzie coś trafić bliżej 50tys zł w benzynie ;) a co do awaryjności benzyny na gazie?

Ceny części sprawdzałem i jest ok ale ciężko mi określić jak wyglądają tak w realiach wydatki na ten samochód w jakimś okresie jego użytkowania, wiadomo każdy przypadek jest inny ale czy moglibyście napisać jak to u Was wygląda?

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Zakup Jaguara XF rocznik 2008-2009 - pytania
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 11, 2016, 00:18:30 am »
jak przeczytałem że za 50 a nawet taniej kupisz XF to wiem że to będzie śmietnik a co do przebiegu to co że ma 260 tysi jak chcesz to ci go zrobie na 120 jeśli tylko lepiej się przez to poczujesz wole żeby miał te 260 na liczniku i na prawdę 260, niż 400 na prawdę i 120 na liczniku jak ktoś o niego dbał i serwisował na czas to jeszcze pojeździ. co do wydatków i utrzymania, mam starego s typa 4.2 300 km to poprzednik XF więc mają dużo ze sobą wspólnych cech pali na mieście 14 w trasie 10 ja przez ponad rok wydałem na serwisy i naprawy 4500 pln i przejechałem 35 tysięcy, a o gazie nawet nie pomyślałem bo po co mi gaz w aucie, ja na nim wode i ziemniaki gotuje, więc kupuj tylko z głową i w droge zajrzyj do poczty coś Ci wysłałem
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2016, 00:26:34 am wysłana przez niewaskieauto »
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

superkb

  • Gość
Odp: Zakup Jaguara XF rocznik 2008-2009 - pytania
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 11, 2016, 01:06:15 am »
niewaskieauto,
Obejrzałem zdjęcia - bardzo ładny S-type, przyznam że robi wrażenie :) no i ta moc :) zależy mi właśnie by równie dobrze wybrać model by nie kupić miny, ale jak mówisz to musi potrwać , nic na szybko. Fajnie że tak dbasz o swojego Jaguara.
Taki koszt roczny to jest w porządku dla mnie.
Co do przebiegu to faktycznie racja, lepiej tak niż cofany licznik.
Co do ceny, rozumiem że rozradzasz całkowicie te oferty poniżej 50 tys? Oglądałem ostatnio tego:
http://otomoto.pl/oferta/jaguar-xf-2008r-207km-2-7-d-bi-turbo-premium-luxury-ID6ybzFZ.html
Od prywatnego właściciela, myślę że byli skłonni sprzedać i za 45tys zł (chyba nie tak łatwo sprzedać Jaga XF z tym silnikiem 2.7 diesel) no właśnie, to 2,7 diesel, więc raczej trzeba odpuścić, ale tak to był bardzo ładny i bardzo ładnie równo pracował itd. Właściciel od razu przyznał że tył był chyba lekko klepnięty bo widać i że ułamany minimalnie czarny plastik przy drzwiach (co mnie nie gryzie) więc stąd cena ciut niższa. Więc taka oferta, i poza silnikiem, kusi, ale mówisz że nie ma co liczyć na tą cenę?

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Zakup Jaguara XF rocznik 2008-2009 - pytania
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 11, 2016, 01:41:07 am »
już na forum temat dobrych cen aut z tym silnikiem był poruszany wiele razy, tanio bo to właśnie 2.7 tamten chodził ładnie bo pewnie już z 10 tysięcy gość na niego wydał pisze tylko o silniku, dwa zawory egr z wymianą to 1700 pln oczywiście można taniej ale bez gwarancji filtr cząstek to następne parę tysięcy oczywiście można wyciąć większość aut które do mnie przyjeżdżają nie mają już dpf-a, kup bęzyne 4.2 jak chcesz załóż gazoline tylko dobrze bo będą jaja jak partacz to zrobi i ciesz się z jazdy.  2.7 dyszel to syf choć są wyjątki tak jak pisałem wcześniej , w ogóle dyszel to moda a nie ekonomia wiem bo pracuje przy tym
p.s zestawienie kolorów we wnętrzu nie przeraża Cie w tym aucie bo dla mnie kolor drewna i ta czarna skóra .....................
jak by ktoś deske z tartaku dolepił
a co do ceny jak znajdziesz ładne zadbane auto z dobrych rąk to nie żałuj kilku setek więcej to Ci się zwróci po pierwszym roku jazdy  :-tylko
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2016, 01:55:27 am wysłana przez niewaskieauto »
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

superkb

  • Gość
Odp: Zakup Jaguara XF rocznik 2008-2009 - pytania
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 11, 2016, 02:58:21 am »
Wiesz w takim razie będę szukał jednostki benzynowej  z silnikiem 4.2 a potem zagazuje, może uda się coś znaleźć sensownego za granicą bo na polskich aukcjach poza tym co wskazałeś i który warto sprawdzić to faktycznie posucha.

Z drugiej strony jeśli chodzi o te feralne diesle... Jeśli EGR i DPF wymiana załatwią jakąś tam pewność że silnik pochodzi to te kilka tyś to nie tak źle (za benzynę trzeba dać więcej  o minimum 15 tyś plus jeszcze w moim przypadku instalacja gazu -  jaka mniej więcej cena instalacji gazu pod ten silnik?). Tym bardziej że jakoś dużo nie jeżdżę, myślę że rocznie jakieś 12 000-15 000 tyś km.

Jeśli chodzi o zestawienie kolorów we wnętrzu, to pierwszy Jaguar XF jaki oglądałem , wcześniej same GS300 MKIII, porównaj sobie oba wnętrza, nawet to wnętrze Jaguara bije na łeb każde wnętrze GS300 MkIII, szczególnie wyglądem drewnopodobnych dodatków ;) Więc i to wnętrze na mnie zrobiło duże wrażenie, choć faktycznie, inne zestawienia kolorów naprawdę super !

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: Zakup Jaguara XF rocznik 2008-2009 - pytania
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 11, 2016, 03:34:37 am »
50.000zł za dobrego XFa jest to kwota nie realna. Za te pieniądze będzie padło. Ciężko będzie kupić dobrego klekota, a co dopiero benzynę. Na gaz trzeba wydać jakieś 4-5.000zł. Polska to jest zagłębie tanich Jaguarów. Popatrz na zagranicznych stronach jakie są ceny.
Jest XE MY20, XJ6 BRG MY95
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Zakup Jaguara XF rocznik 2008-2009 - pytania
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 11, 2016, 10:09:55 am »
egr i dpf to tylko początek
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2016, 10:52:37 am wysłana przez niewaskieauto »
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

superkb

  • Gość
Odp: Zakup Jaguara XF rocznik 2008-2009 - pytania
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 11, 2016, 20:17:52 pm »
50 tys zł nierealna, eh czyli co, wygląda na to że będę musiał sobie na razie Jaguara odpuscić jak nie znajde w okolicy 50 tys cokolwiek racjonalnego.. szkoda..
Fakt faktem ceny za granicą z reguły wyższe choć czasem się trafi coś w granicach 50 tyś w benzynie.

Ilu z was trafiła się jakaś mocno obciązająca portfel awaria silnika diesla w XFie?

Driv3rrrr, mógłbyś powiedzieć czemu IS shit?


Offline zbychuro

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 202
Odp: Zakup Jaguara XF rocznik 2008-2009 - pytania
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 11, 2016, 21:44:06 pm »
U mojego syna w 2,7 D co prawda w s type ale to ten sam silnik padła turbina bez zadnych objawów wstepnych/ukrecił sie wałek/,w ciagu kilku sek. wyssało cały olej i silnik zatarty.Kupiłem z xf-a z małym przebiegiem w Szamotułach .Z robota 20 tys.pln.Teraz chodzi idealnie tylko jak długo?

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Zakup Jaguara XF rocznik 2008-2009 - pytania
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 11, 2016, 22:00:33 pm »
Szefo mój ma Lexa, jego brat również także siedzą w marce i nie mają dobrych opinii o IS 2 gen. GS, LS, RX (wszystkie generacje) i IS 1 gen to prawdziwa japońska bezawaryjność
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Zakup Jaguara XF rocznik 2008-2009 - pytania
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 12, 2016, 18:04:08 pm »
Widzę że bardzo cię  kusi ten xf w dyszlu  jak tak bardzo chcesz to ci opiszę jak jeden klient często u mnie bywa z peugotem  z tym że  silnikiem bo to silnik zbudowany właśnie przez rzabojadow 
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

tadeusz.rydzyk

  • Gość
Odp: Zakup Jaguara XF rocznik 2008-2009 - pytania
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 12, 2016, 21:46:29 pm »
Gratuluję wyboru - auto jest super. Co do budżetu... Powiem Ci, że być może 50k nie jest opcją nierealną, ale kwestią co chcesz kupić. Jeśli polecisz na jakikolwiek chłam klepany, klejony, cudowany, z rzeszy albo z USA - tylko, że później strach będzie tym jeździć. Zobacz np. to: http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=31571.0 i http://otomoto.pl/oferta/jaguar-xf-xf-5-0-510km-f-vat-23-nr-rej-po235vw-ID6yb9sJ.html.

Natomiast jakbyś chciał dobre oferty to rzuć okiem np. na ten: http://otomoto.pl/oferta/jaguar-xf-xf-sv8-416-km-ID6yarnP.html, jednak w tej opcji budżet może być nieco zbyt skromny...

Natomiast do Pana, który twierdzi, że IS to chłam... Szanowny Panie, z całym szacunkiem, być może w porównaniu IS250 do XFR - hmmm, no cóż, próbujemy porównywać rzeczy nieporównywalne, ale faktem jest, że IS250 jest bardzo fajnym autem i śmiem twierdzić, że w swojej klasie bija na głowę BMW 3 czy Merca C - takie jest moje zdaniem. Niezależnie od tego twierdzenie, że IS250 z całą pewnością nie ma nic wspólnego z rzeczywistością.