Autor Wątek: X-type 3.0 wymiana silnika  (Przeczytany 10630 razy)

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 878
Odp: X-type 3.0 wymiana silnika
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 07, 2017, 22:20:52 pm »
Panewki standard i +0,25 są bez problemu dostępne. +0,5 na następny dzień.
Kwestia tego co wyjdzie przy pomiarze wału.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: X-type 3.0 wymiana silnika
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 07, 2017, 23:13:22 pm »
To jak tak to powinno się udać. Oby wał był jeszcze w stanie do szlifu
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 878
Odp: X-type 3.0 wymiana silnika
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 08, 2017, 23:57:47 pm »
Oglądając zdjęcia bloku, to widzę, że są różnice w wyjściach wodnych (ze względu na lokalizację pompy). To jest do obejścia. Bliżej przodu silnika S ma kolanko do przodu silnika, a X do tyłu - to idzie do pompy wody. Bliżej tyłu silnika jest taki wielki otwór, który w Xie jest zaślepiony, a S ma tam króciec przykręcony, który idzie gdzieś w stronę grodzi - to też jest do obejścia.

Oglądając dalej zdjęcia, dochodzę do wniosku, że problemem jest napęd pompy wody w X'ie - czyli dłuższy wałek rozrządu. Tutaj raczej konieczne byłoby przełożenie wałka do S'owego silnika, żeby było czym pompę napędzić - istotne tu jest, żeby silnik był z S'a powyżej bodajże 2003r bo dopiero tutaj, wygląda, że głowica jest taka sama jak w X'ie. Wcześniejsze mają inną głowicę, co można zauważyć np. po lokalizacji czujników położenia wałków.

Oczywiście nie daję 100% gwarancji, że to co powyżej napisałem wystarczy, ale takie są moje spostrzeżenia na podstawie zdjęć i informacji z internetu.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline kleber

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 69
Odp: X-type 3.0 wymiana silnika
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 09, 2017, 13:30:08 pm »
no niestety różnic jest troche chocby czujniki wariatorów też są w innym miejscu, w tej chwili nie pamietam ale rozbierałem kilka eSów i kilka Xów. Sam blok jest na bank ten sam ew. króćce są do przełożenia.
Natomiast warto sie zastanowić nad remontem swojego silnika  wiadomo że wyjdzie drożej ale przynajmniej jest gwarancja (jeśli jest zrobione uczciwie)
Nie chce szerzyć tutaj reklamy ale do mondeo (blok ten sam) rocznie tych silników robie kilkanaście.
Kiedyś kupiłem silnik od Xa który miał być super ,po rozebraniu okazało sie że mał straszne wżery na gładzi cylindrów od rdzy.
Prawdopodobnie silnik stał kilka lat i wiadomo że któryś zawór zawsze jest otwarty i naszło wilgoć co po kilku latach sprawiło że silnik nie nadawał sie do dalszej eksploatacji.
Więc jeśli używany to tylko taki który jest jescze na aucie.

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 878
Odp: X-type 3.0 wymiana silnika
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 09, 2017, 13:39:22 pm »
kleber, oczywiście nie neguję Twojej wiedzy, ale wydaje mi się, że z czujnikiem wałka jesteś w błędzie.
Owszem, S'y do 2003 mają czujniki od strony skrzyni, ale powyżej 2003 mają już tak jak X. Według katalogów wynika, że 3 wałki rozrządu są takie same, a czwarty ten napędzający pompę się różni.
Wygląda, że głowica po 2002 roku ma już nawet miejsce na przykręcenie pompy wody.
Zapisałem sobie trochę różnych linków, obrazków - spróbuję to zebrać i wrzucić na forum.

Zauważyłem też, taki specyficzny przypadek jak silnik z S'a bodajże 2002, w którym wygląda, że głowica ma miejsce na montaż pompy wody, ale czujniki wałków są z tyłu silnika. Kojarzy ktoś czy w X'ach bywały czujniki wałków od strony skrzyni?


EDIT: poprawiłem info o roczniku, gdzie głowica posiada miejsce na przykręcenie pompy wody.
« Ostatnia zmiana: Luty 09, 2017, 14:14:40 pm wysłana przez voitec »
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline kleber

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 69
Odp: X-type 3.0 wymiana silnika
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 09, 2017, 14:13:17 pm »
Owszem, S'y do 2003 mają czujniki od strony skrzyni, ale powyżej 2003 mają już tak jak X.
Może i tak nie pamietam wszystkich które robiłem ale wiekszosc dostepnych na alledrogo jest starego typu.

Rapik

  • Gość
Odp: X-type 3.0 wymiana silnika
« Odpowiedź #36 dnia: Maj 06, 2017, 14:44:23 pm »
Pozwolę sobie odświeżyć.
A czy ktoś orientuje się czy są jakieś problemy w założeniu silnika 2,5V6 w miejsce 3,0V6?

Offline KoloRZ

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 69
Odp: X-type 3.0 wymiana silnika
« Odpowiedź #37 dnia: Grudzień 28, 2017, 21:55:44 pm »
Odgrzewam wątek aby nie dublować tematu.
W moim 3.0 automat brakuje panewki - dosłownie okazało się że jej nie ma. Tzn jest ale w kawałkach na dnie miski olejowej... W korbowodzie nie został nawet cienki listek ...
Muszę go wymienić lub ewentualnie remontować ale mam obawy czy to ma sens... Wpierw jednak muszę wyjąć silnik a to nie wygląda na proste zadanie. Zastanawiam się którędy będzie lepiej go wyjąć. Do dyspozycji mam i podnośnik kolumnowy i suwnicę którą mogę podnieść silnik do góry.
1. Dołem razem ze skrzynią sankami i całym zawieszeniem. Wydaje się to sensowne ale obawiam się czy nie będzie problemów z układem kierowniczym tj rozłączeniem kolumny, przewodami od wspomagania itp.
2. Górą tylko ze skrzynią biegów. Nie jestem pewien czy tak się to w ogóle zmieści.
A jakie są doświadczenia? Ktoś z Was poradzi którędy będzie lepiej go wyjąć?
Kupno używanego silnika to wiadomo wielka niewiadoma. Czy ktoś z Was remontował i jest zadowolony?
Wszelkie wskazówki mile widziane.
Pozdrawiam

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: X-type 3.0 wymiana silnika
« Odpowiedź #38 dnia: Grudzień 28, 2017, 23:26:03 pm »
Wywalaj dołem z saniami. Najszybciej jest.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline kleber

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 69
Odp: X-type 3.0 wymiana silnika
« Odpowiedź #39 dnia: Grudzień 29, 2017, 14:42:48 pm »
dokladnie tak tylko dołem, natomiast co do remontu to bez problemu wszystko sie robi, wiadomo wał do szlifu ,korbowód używany sprawny (tamten na ktorym obrociło do smieci) głowice przy okazji do regeneracji. Gdybyś potrzebował jakiś info to wal na tel. 669 997 993, zrobiłem tych silników naście i znam je na pamięć,

Offline KoloRZ

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 69
Odp: X-type 3.0 wymiana silnika
« Odpowiedź #40 dnia: Grudzień 30, 2017, 08:21:53 am »
Dzięki, faktycznie wygląda że dołem jest bardziej sensownie.
Zastanawiająca jest różnica w cenie silników 3,0 pomiędzy X-type gdzie trzeba dać z 3000 PLN a S-type gdzie 1500 powinno wystarczyć ... szkoda ze nie są plug and play.
voitec możesz się pochwalić jak usprawniłeś swój silnik? Remont? Zmiana na inny z X czy S?

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 878
Odp: X-type 3.0 wymiana silnika
« Odpowiedź #41 dnia: Grudzień 30, 2017, 08:47:11 am »
W moim zrobiłem "remont" w postaci wrzucenia od tak nowych panewek, na zasadzie, może na chwilę pomoże, a w tym czasie szukałem innego silnika, ale z X'a 3.0 (a tych jest mało..).

Teraz nie jestem pewien, ale z takich łatwo widocznych różnic silników to pierwsze S'y mają czujnik wałka z tyłu silnika, po stronie skrzyni.
Drugie mają już z przodu silnika, ale nie mają miejsce na X'ową pompę wody. Trzecie chyba 2003 albo 2004 mają już głowicę taką jak X, więc do przełożenia jest co najmniej wałek, żeby było czym napędzić pompę wody. Jeszcze na pewno jest różnica w wyjściu na pompę wody, S ma w bloku między głowicami, a X ma tam zaślepkę.

Niestety nie miałem możliwości organoleptycznie porównać tych silników, więc to powyżej oparte jest na... obserwacji zdjęć z allegro :-)
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline KoloRZ

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 69
Odp: X-type 3.0 wymiana silnika
« Odpowiedź #42 dnia: Grudzień 30, 2017, 10:35:48 am »
W moim zrobiłem "remont" w postaci wrzucenia od tak nowych panewek, na zasadzie, może na chwilę pomoże, a w tym czasie szukałem innego silnika, ale z X'a 3.0 (a tych jest mało..).

Hehe i niech zgadnę - silnik z nowymi panewkami pracuje dobrze nic nie stuka i nie puka??
U mnie taka opcja niestety nie wchodzi w grę. Czop bez panewki jest zmasakrowany i od sąsiedniego ma mniejszą średnicę o jakieś 0,2 mm. W dodatku wióry poszły wszędzie.
Co do tematu silnika z S - ja na bank odpuszczam i nie będę się w to bawił. Do X faktycznie mniej tych silników no cenny dużo wyższe.

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 878
Odp: X-type 3.0 wymiana silnika
« Odpowiedź #43 dnia: Grudzień 30, 2017, 10:53:14 am »
No właśnie tfu tfu niedługo będzie rok od tej "naprawy" i 10k km. U mnie luz był dużo mniejszy, ale wał na tym, szóstym cylindrze jest lekkim jajkiem. To było na zasadzie, panewki 130, olej i filtr, czyli powiedzmy za 300 zł mogłem zyskać trochę czasu na szukanie silnika - no i udało się. Wczoraj nawet nasłuchiwałem i nic niepokojącego nie słychać.
Oczywiście nie polecam tego sposobu, ale robiąc samemu bez dodatkowych kosztów mogłem zaryzykować, a że się udało to nic tylko się cieszyć. 0,2 to jednak może być za dużo na ten patent. Mój silnik chyba miał wcześniej pechowego mechanika, bo ilość silikonu w smoku olejowym, do tego nie wiem z jakiego powodu ale nie przykręcony wspornik smoka na pewno nie pomagały w smarowaniu.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline kleber

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 69
Odp: X-type 3.0 wymiana silnika
« Odpowiedź #44 dnia: Grudzień 30, 2017, 11:15:05 am »
jesli wymiane panewek robimy profilaktycznie to ma to racje bytu natomiast jesli jest juz cos z wałem lub obróciło panewke to taka robota psu na buty