Autor Wątek: Witam szanowne grono!  (Przeczytany 3501 razy)

Lober

  • Gość
Witam szanowne grono!
« dnia: Styczeń 07, 2016, 18:06:53 pm »
Cześć,
Jestem Mikołaj, aktualnie jeżdżę Cytryną C5 po lifcie, mam zamiar przesiąść się do oryginalnego i ciekawego samochodu, najchętniej z napędem na 4 koła lub tył. Zawsze podobały mi się Jaguary i rozważam zakup X-Type w benzynie 2.5 lub 3 litrową wersję; diesla odpuszczam z racji raczej krótszych przebiegów, jazdy w 85% w mieście oraz większej ilości podzespołów narażonych na awarię, zwłaszcza przy używanych modelach i nieuczciwych handlarzach. Benzyna najprawdopodobniej pójdzie do zagazowania instalacją VI gen wtrysku stanu ciekłego, mimo że do tej pory jeździłem tylko i wyłącznie samochodami z silnikami diesla i uważałem gazowanie auta za próbę otrucia silnika, to jednak przy dzisiejszym postępie techniki oraz zmieniających się cenach paliw, obostrzeniach uderzających w silniki zasilane olejem napędowym, decyduję się na zakup dużej benzyny. Zależy mi zwłaszcza na momencie obrotowym (przyzwyczajenie z diesla), małej awaryjności i racjonalnych kosztach eksploatacyjnych, jeżeli chodzi o sprawy pozostałe, to chcę, aby samochód dobrze i pewnie się prowadził, był dobrze wykonany, nie rdzewiał oraz dość komfortowy i dynamiczny. Citroen C5 zapewnia mi na pewno komfort i przestrzeń (kombiak), zawieszenie wspaniale funkcjonuje, ale niestety jest dość głośne i samochód przez swoją masę niepewnie się prowadzi. Dynamiki również brakuje, aczkolwiek nie jest źle. Tak czy inaczej, na razie robię rozeznanie,  niczym się nie śpieszę i liczę, że obiektywnie doradzicie mi, czy warto iść w ten czy inny model Jaguara.
Pozdrawiam serdecznie,  :-bry
Mikołaj (Lober)

Online Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: Witam szanowne grono!
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 07, 2016, 18:14:34 pm »
Po przesiadce z C5 chyba nie spodoba ci się komfort i przestrzeń w X-Type.
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline aro

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 705
  • s-type 2000 manual lpg
Odp: Witam szanowne grono!
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 07, 2016, 18:19:38 pm »
Witaj i trafnych decyzji :)

Lober

  • Gość
Odp: Witam szanowne grono!
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 07, 2016, 18:27:13 pm »
Domyślam się, że komfort w C5 jak i przestrzeń jest większa, jednakże nie potrzebuję aż tak dużego samochodu, ponadto wolę, żeby był nieco sztywniejszy. Nie wiem gdzie założyć wątek, czy tez ten prowadzić dalej, mało wiem o Jaguarach, wiem, ze eksploatacyjne lepiej wychodzi X-type, powiedzmy, że szukam czegoś w okolicach 2007 roku, z przebiegiem do 200 tys km (silnik benzynowy) ile powinienem wg Was szykować pieniędzy na zakup dobrej sztuki, bezwypadkowej i zadbanej?

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Witam szanowne grono!
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 07, 2016, 18:29:42 pm »
Witaj! Jak nie szalejesz za skórami, bierz od naszego klubowego kolegi S-type póki jeszcze jest. (szukam jaguara,chyba, modsi zaraz przerzucą)
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Lober

  • Gość
Odp: Witam szanowne grono!
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 07, 2016, 19:29:15 pm »
S-type zabił my mnie kosztami eksploatacji, zwłaszcza ten 4 litrowy silnik :) Wertuję jak na razie forum, taiłem na temat "Co Was najbardziej wkurza w x-typach ?" ciekawa lektura, ale niestety wzbudza pewne wątpliwości.
Zauważyłem, że 3litrowe V6 wychodziło tylko w automacie, 5 i 6- cio biegowym, ktoś z użytkowników mógłby mi ogólnie powiedzieć jak ta 6-cio biegowa skrzynia się spisuje? (5 biegową odrzucam od razu).
Szkoda również mało skutecznego oświetlenia, w porównaniu ze skrętnymi ksenonami w C5 myślę, że będzie mi to dość doskwierać, dodatkowo widzę sporo narzekania odnośnie jakości plastików, spasowania i też pojedyncze, ale jednak sygnały odnośnie rdzy i braku składanej kanapy.. Zależało mi na wersji 3l V6 4x4, 6 biegów i nie wiem, czy np alfa 159 3.2 Q4 nie będzie lepszym rozwiązaniem.. Silniki spalają podobne ilości paliwa, oba samochody są stylistycznie bardzo ciekawe, nie wiem jak koszty eksploatacji i części zamiennych, do tego muszę się jeszcze dokopać. Zdarzają się jakieś poważne awarie 3 litrowej V6 w tym 6 biegowym automacie z napędem 4x4? Chodzi mi o pewne tendencje, choroby na które narażony jest Jaguar, które mogą pociągnąć duże koszta za sobą. Trochę mam mętlik w głowie, z racji wielu wersji m.in. z USA, które dość mocno się różnią. Powiem szczerze, że biorę pod uwagę jeszcze BMW serii 3, e46 lub e90, alee... nie chcę być brany za "drecha", rozwydrzonego nastolatka i też chciałbym bardziej wyróżniający się samochód. Czy mogę uznać, że Jaguar będzie autem, w którym zwykłe oraz systematyczne czynności serwisowe pozwolą się nim cieszyć i nie będę musiał się martwić, że zaraz coś się rozsypie? Widzę również rozbieżności odnośnie gazowania tego silnika, czy rzeczywiście gaz jest tutaj złym pomysłem? Nie natknąłem się na negatywne opinie odnośnie awaryjności silnika, skrzyni biegów czy napędu 4x4- to mnie pociesza, chyba, że jeszcze nie trafiłem na taki wątek.. Tak z ciekawości jeszcze, jak spisują się systemy wspomagające kierowce? ABS, ESP, czy jak to jest nazwane w Jagu.., itd? I jeszcze jedna rzecz, której się nie doczytałem, jak ze skrętnością tego samochodu, nie ukrywam, że w C5 jest tragedia pod tym względem, wcześniejszy Peugeot 406 był o niebo bardziej skrętny, pytam, gdyż mam dość ciasny garaż i jest to dość ważny aspekt, jak tym samochodem się manewruje, jak z widocznością itd. Przepraszam za elaborat i masę pytań, ale przeczesuję parę forum i nie jestem tego na szybko przewertować.

Online Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: Witam szanowne grono!
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 07, 2016, 20:14:29 pm »
Muszę Cię zasmucić. Nie było silników benzynowych w 6 biegach, ani manual, ani automat. Do 2004 roku dużo osób narzeka na rdze. Skrzynia rozdzielcza pada nie zależnie od roku. Niby po 2004 poprawiono i była lepsza. Mimo że auto ma stały napęd 4x4 nie będzie latał jak Subary lub Quattro Audi.
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Witam szanowne grono!
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 07, 2016, 20:34:11 pm »
Wszystko czego Ci potrzeba, znajdziesz w stajni Mercedes... (religia zabrania mi chwalić japońsczyznę).
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Lober

  • Gość
Odp: Witam szanowne grono!
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 07, 2016, 21:12:24 pm »
Miałem chwilę Mercedesa CLK 2,7 diesel z 2005 roku.. nigdy więcej się na tą markę nie nabiorę. Samochód od nowości u jednego właściciela, znałem go od wyjazdu z salonu, był zadbany, ale jeżeli chodzi o właściwości jezdne to tragedia, praca zawieszenia nędzna, idiotyczna skrzynia automatyczna. Brała go rdza, mimo że samochód ani razu nie był u blacharza, głowica 3 razy pękała, a na koniec wysypała się skrzynia biegów. Zawieszenie tez łapało luzy co chwilę. Wiem, że Mercedesa jak i Audi na pewno nie biorę pod uwagę, to samo tyczy się VW i Seatów.
Odnośnie Jaguara, to bardzo zniechęciła mnie informacja o braku 6 biegów w automacie... rozumiem, że manualnej skrzyni biegów nie było dostępnej w wersji 3 litrowej? Napęd 4x4 akurat nie musi być taki jak w Subaru czy Audi, ma to być doatkowy element bezpieczeństwa i poprawiający trakcję, a nie maszyna do katowania :) Szkoda, bo Jaguar mimo wszystko bardzo mi się podoba, ale ta skrzynia biegów dyskwalifikuje go, chyba, ze jest manualna 6-cio biegowa. Jak z hamulcami w Jaguarze, to prawda, że mocno zostają poza konkurencją w tym segmencie, czy to propaganda konkurencji? :)

Jedrzej, jaką japońszczyznę masz na myśli? Lexusa?

Online Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: Witam szanowne grono!
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 07, 2016, 23:54:10 pm »
Skrzynia manualna jest, ale 5biegowa. Hamulce faktycznie słabe. Do normalnego kulania się po mieście wystarczą, ale parę razy gwałtownie zahamujesz i może być zonk.

Automat 6biegowy wychodził dopiero w S-type po 2002 roku i XJ, XK po 2003.
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Witam szanowne grono!
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 08, 2016, 09:14:27 am »
Wszystko co japońskie jest dla mnie skażone, łącznie z moim SuperSwiftem, zgnilcem. Mam z tym takie doświadczenia jak Ty z Mercem, aż mi się włos na głowie zjeżył jak to czytałem, dokładnie tak mam z japońszczyzną, szczególnie Toi-Toyoty, zgniłe i ciągle popsute, jeżdżą kiepsko i są wstrętne, (Lexus, tyle tego było LS, GS i wszystko się jakoś zutylizowało... Mercedesów i Bmw z tamtych lat jest pełno, i świetnie dają radę) Polecił bym VOLVO albo SAAB'a ale to ma napęd na przód, i S80 T6 mnie zmęczył, Driv3rrrr też nie ma miłych wspomnień po S80, nie wiem czym miał napędzany. Wspomniałeś Alfa Romeo, Fajne ale męskich nie ma zbyt wiele, i zawieszenia nie wytrzymują niczego. BMW jest bliskie ideału, ale nie stety idioci też o tym wiedzą, i popsuli wizerunek auta w statystykach. Więc albo wyłączysz kilka filtrów, albo kupisz coś z U.S.A Czyli lexusa :)
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Lober

  • Gość
Odp: Witam szanowne grono!
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 08, 2016, 16:26:45 pm »
Niestety, wydaje się że renomowane firmy, a syf taki, że ręce opadają. Z kupnem BMW wiąże się ogromne ryzyko, rynek jest zapchany zakatowanymi trupami, składakami i innym szajsem. Jak ze wszystkim używanym, loteria na co się trafi.

Norbias90

  • Gość
Odp: Witam szanowne grono!
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 15, 2016, 20:48:51 pm »
No kolego co ja Ci mogę powiedzieć. Od młodego łebka mialem senstyment do Jaguarow pamietam jak zobaczylem wtedy S type no takie łaaaaał. I stale chciałem.S type ale jakoś wyszedl X type 3.0 AWD USA i ogólnie O.K
ALE musisz wiedzieć rozważając zakup auta z wielkim silnikiem. Jakim jest motor 2.5 lub 3.0 w Jagu nie zbytniej róznicy w spalaniu i jest to lekko 15 litrów i nie patrz jak jakis frajer ci powie ze ekonomiczne i w trasie 10 spali bo cie w bambuko i bez mydla.robi ;)
Co do Gazzzzowannnia no wlasnie ja mialem zawsze sensyment do LPG bo nim Jaga kupilem miałem skromwgo Peugeota 206 1.1 LPG do tego prace niezbyt dobrze platna... Niemniej jednak do 3.0 zalozylem gaz i niestety te silniki gazu nie lubią... I o ile na gazie dziala to na benzynie juz gorzej w efekcie obecnie po miescie wole jezdzic na benzynie na krotkich dystansach. Bo w moim LPG to defacto niewypał. Aczkolwiek sa zadowoleni uzytkownicy. Moja kobieta mi mowi bysmy to wyciepali w pizduuu. Bo z racji ze u mnie sytuacja wyglada z.gola odmniennie ze kilometrow.duzo nie trzaskam obecnie...
Z innej beczko tym bardziej nie probuj gazowac ALFY uwierz MI napawde nie warto...  GAZ to ingerencja w silnik jakby to serio bylo takie zajebiate to kazdy by to dawal seryjnie. No ale jakos nie jest. Tak wiem zarobki i ceny w PL zniechęcają. Ale jak to jeden z użytkowników jak oszczednie to Diesel szybko to PB

Mam nadzieje ze dokonasz słusznego wyboru