S-type zabił my mnie kosztami eksploatacji, zwłaszcza ten 4 litrowy silnik
Wertuję jak na razie forum, taiłem na temat "Co Was najbardziej wkurza w x-typach ?" ciekawa lektura, ale niestety wzbudza pewne wątpliwości.
Zauważyłem, że 3litrowe V6 wychodziło tylko w automacie, 5 i 6- cio biegowym, ktoś z użytkowników mógłby mi ogólnie powiedzieć jak ta 6-cio biegowa skrzynia się spisuje? (5 biegową odrzucam od razu).
Szkoda również mało skutecznego oświetlenia, w porównaniu ze skrętnymi ksenonami w C5 myślę, że będzie mi to dość doskwierać, dodatkowo widzę sporo narzekania odnośnie jakości plastików, spasowania i też pojedyncze, ale jednak sygnały odnośnie rdzy i braku składanej kanapy.. Zależało mi na wersji 3l V6 4x4, 6 biegów i nie wiem, czy np alfa 159 3.2 Q4 nie będzie lepszym rozwiązaniem.. Silniki spalają podobne ilości paliwa, oba samochody są stylistycznie bardzo ciekawe, nie wiem jak koszty eksploatacji i części zamiennych, do tego muszę się jeszcze dokopać. Zdarzają się jakieś poważne awarie 3 litrowej V6 w tym 6 biegowym automacie z napędem 4x4? Chodzi mi o pewne tendencje, choroby na które narażony jest Jaguar, które mogą pociągnąć duże koszta za sobą. Trochę mam mętlik w głowie, z racji wielu wersji m.in. z USA, które dość mocno się różnią. Powiem szczerze, że biorę pod uwagę jeszcze BMW serii 3, e46 lub e90, alee... nie chcę być brany za "drecha", rozwydrzonego nastolatka i też chciałbym bardziej wyróżniający się samochód. Czy mogę uznać, że Jaguar będzie autem, w którym zwykłe oraz systematyczne czynności serwisowe pozwolą się nim cieszyć i nie będę musiał się martwić, że zaraz coś się rozsypie? Widzę również rozbieżności odnośnie gazowania tego silnika, czy rzeczywiście gaz jest tutaj złym pomysłem? Nie natknąłem się na negatywne opinie odnośnie awaryjności silnika, skrzyni biegów czy napędu 4x4- to mnie pociesza, chyba, że jeszcze nie trafiłem na taki wątek.. Tak z ciekawości jeszcze, jak spisują się systemy wspomagające kierowce? ABS, ESP, czy jak to jest nazwane w Jagu.., itd? I jeszcze jedna rzecz, której się nie doczytałem, jak ze skrętnością tego samochodu, nie ukrywam, że w C5 jest tragedia pod tym względem, wcześniejszy Peugeot 406 był o niebo bardziej skrętny, pytam, gdyż mam dość ciasny garaż i jest to dość ważny aspekt, jak tym samochodem się manewruje, jak z widocznością itd. Przepraszam za elaborat i masę pytań, ale przeczesuję parę forum i nie jestem tego na szybko przewertować.