Nawiewy to duzy problem XJ40.
Jesli nie wieje cieplym powietrzem, moze to byc zaciety zawor nagrzewnicy w twoim roczniku jest zawor nagrzewnicy sterowany podcisnieniem (nie we wszystkich rocznikach wystepuje), umieszczony jest na glowicy pod kolektorem ssacym, po wezu od nagrzewnicy go znajdziesz, sprobuj otworzyc recznie, albo zaciete serwomotory klap ogrzewania (sa dwa jeden nad drugim) , do zdjecia oslona nad nogami pasazera, i po lewej stronie na obudowie nagrzewnicy je widac (trzeba odkrecic komputer klimatyzacji, wykrec je, srubokretem plaskim sprawdz czy klapy obracaja sie sfobodnie, oraz podlacz wyjete silniczki, i sprawdz czy serwomotory sie kreca. Z drugiej strony sa skolei krancowki odpowiedzialne za poruszanie serwomotorami, wiec silniczki sprawdzaj gdy sa wykrecowe i dodaktowo srubokretem krec klapami w skrajne polozenia.
Ten system jest okropnie skomplikowany, sklada sie z masy podcisnien ich solenoidow, serwomotorkow, klap sterowanych pneumatycznie, zaworu nagrzewnicy, komputera, tony czujnikow i krancowek. Kazdy jeden XJ ma z tym problemy. Ale u mnie udalo mi sie doprowadzic to cos do dzialania.
Pozatym sprawdz, czy oba wentylatory sie kreca i na wszystkich biegach, to temat rzeka w nawiewach psuje sie wszystko i czesto, nie tak prosto to ogarnac. Trzeba wiedziec jak to dziala i przygotowac sie na duzo pracy.