Autor Wątek: Ska 4.0 - problem z olejem  (Przeczytany 5816 razy)

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.456
Odp: Ska 4.0 - problem z olejem
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 18, 2015, 15:57:45 pm »
ACEA musi być A1/B1 lub A5/B5
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Ska 4.0 - problem z olejem
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 18, 2015, 22:02:07 pm »
A5/B5 to chyba lepiej, wysokie właściwości.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline patryk5250

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 202
Odp: Ska 4.0 - problem z olejem
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 20, 2015, 08:12:18 am »
Polecam Amsoil 5W40 zalewany już 3 razy i sprawuje się znakomicie zero ubytku oleju i innych nie pokojacych rzeczy. Motula lalem wcześniej lecz pod namową chłopaków że zmienolej.pl zmieniłem.
Było; Audi A6 C5 2.4 V6, MB W220 4.0 V8 CDI
Jest: Jaguar S-Type 4.0 V8

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Ska 4.0 - problem z olejem
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 20, 2015, 12:15:15 pm »
hmm.... jak Polacy kochają wiedzieć lepiej, i poprawiać fabrykę, znając się lepiej od konstruktorów i inżynierów. Na 15W/40 mannol też pojedzie, tylko że podaj.olej.pl nie mają pewnie pojęcia o nikasilu, hydraulice, i innych stworzonkach wewnątrz silnika. Jeśli silnik ma we wnętrzu np. tuleje na kołach rozrządu z brązu, to olej musi mieć odpowiedni dodatek do tego właśnie silnika, jeśli hydraulika napina łańcuch czy zawory, to musi to robić z odpowiednią siłą, materiał ślizgów ma znaczenie, również... To nie jest takie hop-hyc, wlać i odjazd.  Póżniej wychodzą kwiatki, jeden silnik 700kkm, a drugi 300kkm...
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.456
Odp: Ska 4.0 - problem z olejem
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 20, 2015, 12:39:22 pm »
Szczerze to panowie ze strony zmień olej często i gęsto nie mają pojęcia do jakiego silnika jaki olej. Już nie pierwszy raz się z tym spotykam. Żaden AMSOIL oznaczonym jako European formula i podobnie o lepkości 5W40 nie spełniają norm A1/B1 czy A5/B5. W tym wypadku jest to dość ważne bo cały układ tłokowy i wydechowy jest projektowany pod daną oliwę.

Może być 5W40 ale niech spełnia normę.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline patryk5250

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 202
Odp: Ska 4.0 - problem z olejem
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 20, 2015, 21:31:18 pm »
Czyli co w takim razie polecacie z ileji klasy premium?  Zaskoczyliscie mnie trochę bo na ich opini dobieram olej od kilku dobrych lat i paru samochodów i nigdy nie miałem problemu. A prawie jestem przed wymiana.
Było; Audi A6 C5 2.4 V6, MB W220 4.0 V8 CDI
Jest: Jaguar S-Type 4.0 V8

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Ska 4.0 - problem z olejem
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 20, 2015, 21:44:41 pm »
masz wyżej, driv3rrrr to studiuje, niewaskieauto też swoje wie, ja polegałem na ich opinii. i wsypałem motul, efekty słychać, i czuć. cena z kosmosu za ten napis na pudełku, ale drogie zazwyczaj dobre. Drogi olej, i tak zawsze tańszy od naprawy.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.456
Odp: Ska 4.0 - problem z olejem
« Odpowiedź #37 dnia: Grudzień 20, 2015, 21:47:36 pm »
Zacznijmy od tego że jak non stop depczesz to lejemy 5W40 a jak rzadko to fabrycznie czyli 5W30 chociaż też swoje wytrzyma w warunkach palowania drogowego . Olej ma spełniać normę jak wyżej napisałem. Dobór firmy jaki chcesz. Od siebie polecam Fuchs, Motul, Penrite, Millers, Liqui Moly. W amerykanskie oliwy w ogole bym się nie pchal.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline patryk5250

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 202
Odp: Ska 4.0 - problem z olejem
« Odpowiedź #38 dnia: Grudzień 21, 2015, 05:40:05 am »
Ok. czyli wracam do Motula wolabym 5W40 bo zdarza się depnac mocniej. Dziękuję że info dużo mogę dzięki temu zaoszczędzić.

I tu jest problem bo nie ma Motula 5W40 o klasyfikacja A5/B5. Macie coś sprawdzonego?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2015, 07:52:10 am wysłana przez Choina »
Było; Audi A6 C5 2.4 V6, MB W220 4.0 V8 CDI
Jest: Jaguar S-Type 4.0 V8

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.456
Odp: Ska 4.0 - problem z olejem
« Odpowiedź #39 dnia: Grudzień 21, 2015, 13:11:23 pm »
Szczerze to jeśli nie jezdzisz na tor to lej 5W30 bo znaleźć takie normy przy 5W40 to cud. Teoretycznie Penrite HPR 5W40 chwala sie ze przewyzsza normy a3/b4 i spełnia aprobate wss-m2c913b. Cenowo wychodzi jakies 220-250 zl 5l z tego co pamietam. Co do Motula to 8100 seria 5W30 spelnia wymagania oraz specific913d. Z fuchsa supersyn f eco-dt 5W30. Najlepsza lepkość i ogolnie parametry z5w30 bedzie mial Millers EE longlife
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline patryk5250

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 202
Odp: Ska 4.0 - problem z olejem
« Odpowiedź #40 dnia: Grudzień 21, 2015, 14:17:14 pm »
Ok. Wielkie dzięki. Zaleje Motula lub Millersa zobaczymy jak z dostępnością w mojej okolicy.
Było; Audi A6 C5 2.4 V6, MB W220 4.0 V8 CDI
Jest: Jaguar S-Type 4.0 V8

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.456
Odp: Ska 4.0 - problem z olejem
« Odpowiedź #41 dnia: Grudzień 21, 2015, 14:39:17 pm »
Millers wychodzi 6l jakies 260zl. 7l i tyle proponuje kupić wychodzi juz ok 300-310l. Ja Fuchsa kupiłem 8l za 280 ziko z przesyłką. Także no jest różnica ale sam na lato chyba zaleje tego Millersa bo ma zajebiste parametry jak na 5W30
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8