Autor Wątek: Luz na połączeniu skrzyni biegów i wału napędowego.  (Przeczytany 2419 razy)

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Luz na połączeniu skrzyni biegów i wału napędowego.
« dnia: Grudzień 08, 2015, 16:54:00 pm »
Witam
Borykam się z wkurzającym problemem pojawiających się wibracji i buczenia przy prędkości ok 70km/h. Wibracje są odczuwalne od ok. 70km/h i jakby zanikają powyżej 80km/h. Niezależnie od tego czy z gazem czy bez - po odpuszczeniu gazu jak prędkość spada poniżej 70 to cisza. Czasami jak rozpędzę auto do 110-120 i odpuszczę to czuć delikatnie wibracje na nadwoziu (na pedale gazu też odczuwalne) i tak leci poniżej 70 i przestaje.
Dzisiaj byłem umówiony jeszcze na podmianę opon ale wcześniej rzuciłem pomysł, żeby podnieść auto i rozpędzić na podnośniku - wibracje w podanym zakresie się pojawiły i jakby bardziej intensywne bo nie było drogi i szumu powietrza. Bardziej odczuwalne z tyłu a kręciło się tylko jedno koło - ale to chyba normalne z kołami w górze. Później chwytając za wał góra-dół słychać wyraźnie i czuć jak się przyłoży palec do skrzyni stuk na wejściu wału w skrzynię. Nie wiem teraz czy taki luz jest dopuszczalny ale ewidentnie w tym miejscu stuka i to mi się nie wydaje normalne.
Pytanie czy taki luz to jest norma i czy to łożysko jest wymienialne i czy trzeba do tego demontować skrzynię biegów ? Jeśli faktycznie to łożysko ma luz to może przenosić w pewnym zakresie obrotów drgania na cały wał i siłą rzeczy na dyfer i dlatego podczas jazdy mam odczucie, że bardziej wali z tyłu ?

S-Type 3.0V6 2001 - automat.
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
Był Jaguar S-Type R
Był S-Type 3.0 2001

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Luz na połączeniu skrzyni biegów i wału napędowego.
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 08, 2015, 16:58:50 pm »
Na wejściu w skrzynie nie powinno być wyczuwalnego luzu. Podpore walu tez sprawdziliscie??
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: Luz na połączeniu skrzyni biegów i wału napędowego.
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 08, 2015, 17:04:32 pm »
No właśnie poprzestaliśmy na części przy skrzyni biegów ze względu na konieczność demontażu osłon termicznych nad wydechem ale w najbliższym czasie muszę tam zajrzeć. Boję się, że śruby mocujące osłony tak łatwo się nie poddadzą więc trzeba na to czasu troszkę zarezerwować. Czy da się te osłony zdemontować bez ruszania wydechu ?

Ale skoro ten luz ze stukaniem przy skrzyni jest niedopuszczalny więc i tak trzeba będzie wszystko demontować tylko czy takie łożysko dostanę i uda się je jakoś wymienić bez demontażu skrzyni ?
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
Był Jaguar S-Type R
Był S-Type 3.0 2001

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Luz na połączeniu skrzyni biegów i wału napędowego.
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 08, 2015, 18:01:07 pm »
Bez demontażu powinno się dać. A łożysko na wymiar powinno dać się dobrać :)
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: Luz na połączeniu skrzyni biegów i wału napędowego.
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 08, 2015, 18:13:15 pm »
Ok dzięki za info - podjadę jeszcze to warsztatu który zajmuje się skrzyniami biegów (polecany przez warsztat w którym bywam) zasięgnąć opinii co do luzu i ewentualnej wymiany i mam nadzieję, że to koniec z wibracjami. Kotek powinien mruczeć ale nie w tym miejscu :P
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
Był Jaguar S-Type R
Był S-Type 3.0 2001