Witam
Borykam się z wkurzającym problemem pojawiających się wibracji i buczenia przy prędkości ok 70km/h. Wibracje są odczuwalne od ok. 70km/h i jakby zanikają powyżej 80km/h. Niezależnie od tego czy z gazem czy bez - po odpuszczeniu gazu jak prędkość spada poniżej 70 to cisza. Czasami jak rozpędzę auto do 110-120 i odpuszczę to czuć delikatnie wibracje na nadwoziu (na pedale gazu też odczuwalne) i tak leci poniżej 70 i przestaje.
Dzisiaj byłem umówiony jeszcze na podmianę opon ale wcześniej rzuciłem pomysł, żeby podnieść auto i rozpędzić na podnośniku - wibracje w podanym zakresie się pojawiły i jakby bardziej intensywne bo nie było drogi i szumu powietrza. Bardziej odczuwalne z tyłu a kręciło się tylko jedno koło - ale to chyba normalne z kołami w górze. Później chwytając za wał góra-dół słychać wyraźnie i czuć jak się przyłoży palec do skrzyni stuk na wejściu wału w skrzynię. Nie wiem teraz czy taki luz jest dopuszczalny ale ewidentnie w tym miejscu stuka i to mi się nie wydaje normalne.
Pytanie czy taki luz to jest norma i czy to łożysko jest wymienialne i czy trzeba do tego demontować skrzynię biegów ? Jeśli faktycznie to łożysko ma luz to może przenosić w pewnym zakresie obrotów drgania na cały wał i siłą rzeczy na dyfer i dlatego podczas jazdy mam odczucie, że bardziej wali z tyłu ?
S-Type 3.0V6 2001 - automat.